-
Det är ju sjukt läskigt. Men samtidigt måste jag ju lita på läkaren känns det som, vad annat har jag att hålla mig i...KnytetsMamma skrev 2014-10-07 16:41:57 följande:Jag vill inte skrämma dig men när jag frågade min gyn varför jag nödvändigtvis skulle göra vul min andra kur som också var enkeldos och jag på första kuren bara fick en äggblåsa som växte till så sa hon att man kan reagera olika på samma dos och att hon därför ville kolla. Sen vet jag ju inte hur det ser ut i verkligheten om det faktiskt kan vara så att man ena kuren bara får en äggblåsa för att nästa kur få kanske 3....men kör på som läkaren sagt tycker jag.
-
Jag är verkligen sjukt rädd för tvillingar men om jag inte försöker bli gravid blir jag verkligen inte gravid alls...Lilltrollet skrev 2014-10-07 16:41:59 följande:
Solros - Viss effekt finns väl kvar månaden efter men jag hade nog inte avvaktat för det. Men lätt för mig att säga som inte är rädd för tvillingar (däremot trillingar men det ska väl mycket till hoppas jag)
-
Men då resonerar din läkare som min då.Snobi skrev 2014-10-07 17:35:04 följande:
Min gyn skrev ut tre enkelkurer och gjorde bara vul nu på första. Det räcker enligt honom, men det är ju lustigt hur olika svar vi får om olika saker.
-
Men åt du högre dos då när du fick dunderäl? Och vad innebär det egentligen med dunderäl, vad är det för värde som är statkt och vad innebär det mer än att man specifikt haft äl?rhoddan skrev 2014-10-07 17:37:17 följande:Jag fick ju också en dunder ägglossning eller som de sa för högt värde. Efter det ville de att jag skulle vänta en månad innan jag fick börja en ny kur. Då fick jag återgå till en enkel dos som jag åt först när jag inte fick äl. Så jag har hört det som knytets mamma säger att man kan reagera olika på samma dos.
-
Vad tror ni, skulle det gå att boka tid hos en annan gyn bara för att få göra vul nästa vecka och kolla antal blåsor? Skulle de ta emot en fast man går på behandling på en annan mottagning? Kan en gynekolog som jobbar med allmänna gynproblem tillräckligt för att bedöma äggblåsors storlek?
-
Ok vad bra! Ska ringa och fråga. Enda fåniga är att det är lite pinsamt gentemot min vanliga gyn, han måste ju tycka jag är konstig om det av någon anledning framgår att jag gjort så.Armin15 skrev 2014-10-07 23:49:38 följande:
Ja absolut ! Klart dem kan! Dem ser ju bara storleken på ultraljud. Skall absolut inte vara nåt problem. Beställ bara tid.
-
Ja, fick en tid hos en gynmottagning cd 12, jätteskönt. De första två jag ringde till tog inte fertilitetsproblem alls men nr tre tog emot. Så skönt med alla privata mottagningar som finns och som med kort varsel tar emot för olika saker.
-
Vad trist!sofie8702 skrev 2014-10-08 12:48:25 följande:
Ja orkar inte mer nu asså... fick svar idag att jag troligtvis inte haft någon ägglossning eller att testet visar fel och att den då är försenad. Gick ju så lätt förra varför ska de va så svårt. Är det någon som vet när mensen kommer om man inte haft ägglossning? Blir den försenad eller kommer den bim dagen?
Min mens brukar komma ungefär samma tid men däremot kan mensen vara lite annorlunda, mindre riklig och ibland mer utdragen. -
Man undrar ju då, jag som hade kollat med vul att det bara var ett ägg osv.rhoddan skrev 2014-10-08 08:35:41 följande:Ja precis då åt jag dubbeldos. Vad jag förstår så ju högre värde du har eller ju större äl du haft desto större är chansen att det är fler än ett ägg som släppt där med större chans att få tvillingar.
Men hör med din läkare. Man måste ju lita på dem :) -
Kör varannan dag nu tills det ger positivt skulle jag råda.Armin15 skrev 2014-10-08 20:01:31 följande:
Hej jag behöver lite hjälp. Jag tog ägglossningstest idag. Det var svagt positivt. Betyder det samlag idag ? Eller när den blir starkare? Jag ska egentligen ha ägglossning på söndag om det går enligt planen.