• Solros78

Pergotime start sep 2014?

FruForell skrev 2014-09-28 15:38:15 följande:

Hej!

Jag har följt tråden ett tag utan att skriva. Jag och min man har försökt att bli gravida i drygt 1 1/2 år utan att lyckas. Vi fick tid för ett tag sedan på fertilitetsenhet och därigenom fått Pergotime. Vi verkar vara oförklarligt barnlösa, eller vad de kallar det :). Min man har ett barn sen innan så jag var nervös att det skulle vara fel på mig. Skönt när proverna visade att så inte var fallet! däremot har jag själv upplevt att jag inte alltid haft ägglossning, vilket läkaren såg som en rimlig förklaring i förhållande till hur menscykel ser ut (den är kort) samt att jag inte hade haft ägglossning när jag var där och gjorde ultraljud.

I alla fall så tog jag sista tabletten i min första Pergotime-kur igår. Ska på ultraljud imorgon bitti för att se om det blir några ägg. Sen är det väl bara att sexa och vänta! ;) Vågar inte hoppas för mycket. Efter såhär lång tid har man lärt sig den hårda vägen att inte ta ut något i förskott. Antar att ni förstår hur jag menar.. :/ Ska med nöje fortsätta att följa denna tråd och hoppas så innerligt att det ska fungera för er alla! Kram

Välkommen hit! Hoppas vul idag visar bra saker!
  • Solros78
    Juliii86 skrev 2014-09-28 18:44:57 följande:

Hej, jag hänger gärna med här för jag ska börja med pergotime i oktober efter att jag har ätit mina två paket provera. Har haft en ganska så lång paus med läkarhjälp då det har varit lite upp och ner med mitt liv men nu äntligen kan jag ta tag i det. Jag tog mitt första provera kur den 12 september och nästa blir den 10 okt.

Läkaren gjorde ett ultraljud och såg att jag har blåsor på ena äggstocken men han sa att det inte riktigt var PCO dum som jag är så glömde jag fråga vad det annars kan vara? varför har jag dessa blåsor? När jag väl får mitt nästa besök hos läkaren ska jag fråga vad han tror det kan vara. Är det någon annan som har haft liknande?

Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
    Välkommen hit! Blåsorna är väl början till äggen? Eller alltså äggen ligger i blåsorna och mognsr där.
  • Solros78

Har ni samma symtom efter äl varje månad?

Jag har märkt senaste året att jag flera gånger haft ont i brösten från äl till mens i princip. Vilket tydligen är rätt normalt utifrån hormonnivåernas förändringar. Men nu när jag tycker att jag verkligen borde haft äl, både ältest och symtom tydde extremt på det, så är brösten helt mjuka. Kan det betyda att jag inte haft äl ändå??

• Solros78
    Armin15 skrev 2014-09-29 07:41:16 följande:

Jag fick dubbel chans, alltså två fina äggblåsor

Men noll bebis av första enkel kuren.

smile4.gif HOPPAS DET GÅR BÄTTRE FÖR ER ANDRA! Tack för all stöd.

Vad tråkigt!
  • Solros78
    FruForel skrev 2014-09-29 08:56:26 följande:

Var på ultraljud nu på morgonen. Hade tre äggblåsor på 20, 16 och 15 mm. Inte bra sa läkaren och gav oss sexförbud och så ska jag nästa månad köra på halv tablett pergotime. Åh vad ledsen jag känner mig, efter all väntan så får vi inte ens försöka denna månad. Vill inte bli gravid med trillingar iof. Vad jag förstod på läkaren var det stor risk att det kunde bli så. Så då får vi väl bita i det sura äpplet och ge det mer tid...

Hon sa också att livmoderväggen var väldigt tunn, vad innebär det? Någon som känner igen sig?

Oj! Men borde liksom inte den på 20 släppa långt innan de andra två då?

Vad jättetrist med sexförbud!
  • Solros78
    ronja111 skrev 2014-09-29 09:23:43 följande:

Hej.

Är det någon som vet vad den idealiska storleken på en äggblåsa som lossnar är!?!

Mellan vilka intervall?

19-25mm?Vad säger era läkare???

*hoppet är det sista som sviker*
    Min läkare sa att de brukar släppa vid 22 mm.
  • Solros78
    Lillyros skrev 2014-09-29 20:36:49 följande:

Oj vilken aktivitet!

Måste bara spy ur mig....min bästa vän plussade idag...är så glad för henne men någonstans längst inne sitter det en bitter tant i mig som är så sjuk avundsjuk!!! Så tråkigt att känna så! Nu är jag sist i min vänskaps krets...vet att man inte ska tänka så men känns som alla bara glider förbi och själv står man och stampar!!!!! Väntar fortfarande på min mens (dag 33 idag) förra månaden hade jag 39 dagar! Vill ju börja min kur!!!!!!!!! Så...nu känns de lättare!:)

Vet precis hur du känner! Jag har ett antal omkring mig som nu väntar den där trean jag så längtar efter.
  • Solros78
    Lillyros skrev 2014-09-29 21:32:45 följande:

Om jag råkat säga nån gång hur jag känner...får man ofta till svar att "du har ju en" men längtan blir ju inte mindre! Efter snart 2 år!

Men vi får hoppas och tro de blir allas vår tur snart...oavsett om de är första andra eller tredje:)

Alltså jag kan väl i och för sig känna att jag unnar barnlösa att lyckas före mig. Men jag har nu kämpat i 1.5 år och två missfall för en trea, då är längtan ganska stark och sorgen över att det inte blir starkare hela tiden.
  • Solros78
    Såg fågeln skrev 2014-09-30 08:01:43 följande:

Jag var på vul igår och dem fann inte min vänster äggstock så fanns en blåsa på höger sida. Kan det finnas mer på vänster? Den på höger sida va 14.5mm. :)

Min gyn har alltid megasvårt att hitta min vänstra äggstock men till slut hittade han den nu senast och det var där jag hade fina äggblåsor.

Men 14.5 mm är väl inte dåligt beroende på vilken cd du är på.
  • Solros78
    Juliii86 skrev 2014-09-30 16:47:42 följande:
    Nu förstår jag inte riktigt vad du menar Skäms Tyvärr så är jag inte så kunnig på det här. Det jag menar var att han såg små vätskefyllda blåsor men det inte var tecken på PCO, han sa inte heller att det var ett ägg på väg att släppa eller något liknande. Då undrar man ju vad annars kan det vara? Det enda han sa att jag ska ta två provera och sedan pergotime. Konstigt. Men men ska höra med honom vad han menade sist. Jag bara hoppas på att det ska ta sig för jag har snart försökt i 7 år och jag vill inget annat än ha en liten knodd och många fler :)
    Vill du alltid ha sista ordet, talar du snart med dig själv
    Ok nej då vet jag inte.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?