• Solros78

Pergotime start sep 2014?

KnytetsMamma skrev 2014-10-01 08:12:39 följande:

Håller tummarna för alla i tråden och hoppas på många fina Plus i oktober :) 

Själv kan jag fortfarande inte fatta att jag är gravid, inga symtom alls nästan och det oroar mig. Ska i alla fall på första besöket på MVC den 17/10 och sen hoppas jag på ett tidigt vul med tanke på mitt ma i juli.

Det är ju bara att boka vul privat. Det har jag gjort varje gång, i typ vecka 8.
  • Solros78
    Lilltrollet skrev 2014-10-01 16:01:05 följande:

Jag är glad att jag får tidigt vul av min läkare, här finns inga privata. :/

Cd 10 idag och snart och det är så mycket tankar. Är inte sugen på det här med planerat sex. Nån mer som tycker det är lite jobbigt?

Det är jättejobbigt! Vi gör vad vi kan för att göra sexet lite varierat och bra men det blir enformigt hur man än gör.
  • Solros78
    Kattungen skrev 2014-10-02 14:49:17 följande:

Hjälp! Vad betyder detta (jag är ju inte van vid att det händer nånting alls) idag ungefär mitt emellan ÄL och BIM fick jag två bruna flytningsfläckar. Är ju på min första kur pergotime. Inga direkta symtom i övrigt, kanske aningen spänd igår och idag i tjejmagen. Är detta good or bad news???

Kan vara nidblödning, dvs att ägget fäster men jag har också haft så två gånger utan att det betytt någonting.
  • Solros78
    Skinny Mie skrev 2014-10-03 06:13:43 följande:

BiM -3 idag (cd24), tog mitt första grav test - det är ett svagt PLUS!!! Vågar inte riktigt tro på det, men ett plus är alltid ett plus va? Använde Clearblue Plus. Jag svettas, skrattar och gråter om vartannat just nu lol.

Självklart har jag det ;)

php3elNcw37340.jpg
    Wow vad kul, grattis!
  • Solros78
    Mlie skrev 2014-10-03 09:56:41 följande:

Nu har jag gjort två graviditetstest, en dag tidigare än vad jag tänkte. Men i alla fall så var det två svaga plus som visade sig! :D Jag känner mig så otoligt glad just nu. Vågar knappt tro det!!!

Grattis!!
  • Solros78
    Fru Karlsson skrev 2014-10-03 09:39:49 följande:

Åh grattis Skinny Mie! Vad roligt.Jag har nog också plussat! Svagt dock men en tydlig ökning ser man också.Men får ha lite is i magen och ta ett nytt imorn med annat märke.Får jag streck på de med så tror jag:) Mår illa efter jag ätit och haft mycket magvärk så nåt är det!

Det här med gravid besked på Facebook och gravida är så jobbigt.Direkt man loggar in ser man en jag känner som väntar femte med stora magen.Jag gillar aldrig hennes gravid bilder och kommer inte hälsa på när bebisen kommit.Är bara en påminnelse vilken situation vi är i och känns konstigt och köpa babysitter till nån annans bebis.Jag vill ju ha en egen liksom! Vad hon tycker om det sen om hon blir besviken sliter jag i!

Grattis!!
  • Solros78
    Fru Karlsson skrev 2014-10-03 12:11:15 följande:

Kan det skilja så otroligt mycket i styrka på test på ett morgontest och ett från samma märke i förmiddags?? Äl +7 och hade hållt mig fyra timmar.Nu var det negativt:( Går inte och lita på då! Har väll haft lite för stora förhoppningar i o med att jag ätit pergotime och många andra har lyckats då.Blir det inget nu så har vi sagt vi lägger det på hyllan.Då får jag (sambon bryr sig inte) försöka leva med den sorgen att det bara blir ett barn:(

Men äl + 7 är ju ingenting! Varför ens testa så tidigt? Det står i alla fall på cb digital att testar man före bim så är det morgonurin som gäller, dvs inte bara hålla sig fyra timmar på dagen.

Jag är på äl +14 idag och har inte testat ännu...
  • Solros78
    sofie8702 skrev 2014-10-03 17:26:59 följande:

Grattis till er som plussat! :)

bara en fråga till alla för ja e lite nyfiken, ni som tycker om kaffe o så drar ni ner på de eller slutar helt när ni försöker? Är lite rädd att de ska påvera någon som vet? Dricker kanske max två koppar per dag.

Jag försöker dra ner på koffein men dricker mycket både kaffe och cola light så det är rätt jobbigt.
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-10-04 07:37:38 följande:

En del plussar ju inte förrän många dagar efter bim så behåll hoppet :)

Fast jag brukar plussa runt bim så nej, jag har inget hopp. Började morgonen med en dos treo, det tar jag bara när jag vet att det inte spelar någon roll.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?