• KnytetsMamma

Pergotime start sep 2014?

Lillyros skrev 2014-11-02 13:11:19 följande:
    Idag började jag första dagen på andra kuren! Min taktik denna månaden blir sinnesro! Försöka att inte tänka och analysera allt! Träna och må bra! Nu har jag deppat i två dagar...nya tag!:)
    Lycka till!! Men en fråga bara, fick inte du mens i fredags? Jag själv åt pergotime dag 5-9 men du äter kanske andra dagar i cykeln?
  • KnytetsMamma
    Juliii86 skrev 2014-11-03 20:18:35 följande:
    Var på VUL idag hos läkaren och han såg att jag har en äggblåsa på 13x10 mm och en annan som var mindre men hur stor äggblåsa måste den vara? För 13 mm var inte tillräckligt stor än. Vad har eran läkare sagt?

Lite tråkigt att behöva vänta så länge, dagarna går och jag är redan på dag 15. Jag hoppas verkligen det blir en ägglossning annars kommer det bli högre dos. Blodprov kommer jag ta den 11 november om det inte blir någon ÄL eller om det blir ÄL så kommer jag ta blodprov en vecka efter.

Vi får se vad detta leder till!
    Jag tror att äggblåsan spricker när den är över 20 mm, den kur jag åt nu i september när jag blev gravid hade jag en äggblåsa på 23 mm på cd 18 och då sa gyn att det förmodligen skulle bli ägglossning när som helst. Och enligt gravtest jag tog senare stämde det nog att det var ägglossning typ då. Lycka till och hoppas att du får ägglossning :)
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-11-14 14:10:17 följande:
    Men jag förstår inte hur ni gör som inte pratar öppet om äl? Det måste ju bli väldigt konstlat om man plötsligt tar alla initiativ fyra dagar i rad och om han då inte vill/orjar, vad gör ni då? Är det inte lättare att hantera prestationsproblemen om ni gör det tillsammans, konstaterar att ni vill ha barn och öppet prata om hur man bäst löser det fysiska. Ungefär som att vi kör med glidmedel då det är näst intill avgörande för att kunna ha snabba måstesex.
    Jag förstår inte heller hur man gör då. Vi har ätit två kurer pergotime och lyckats bli gravida på båda (tyvärr slutade ju en graviditet i missfall). Båda gångerna har min man varit fullt införstådd med mina vul och vilka dagar vi "måste" ha sex. Och visst, det har varit tufft många ggr men vi har gjort detta tillsammans.
  • KnytetsMamma

Går ni på sjukhuset och får pergotime eller privat? Bor själv i Östergötland och om jag skulle få hjälp från landstinget skulle det bli svindyrt eftersom vi har barn sen innan så jag sökte privat och fick allt utan kostnad :)

Strato skrev 2014-11-16 12:35:38 följande:
    Vi skulle ha fått klartecken vid två. Vi fick till och med görs om vårt vul tre gånger för att kolla att det inte var några blåsor som gick tillbaka ( vilket det ju inte var då. Men två är fritt fram här i östergötland i allafall :)

• KnytetsMamma
    Strato skrev 2014-11-16 20:04:32 följande:
    Vi går på Rmc :)

Det låter knepigt att ni får gå gratis privat men behöver finansiera ev behandlingar via landstinget. Hur kommer det sig?
    Eftersom vi har en dotter sen tidigare anses vi inte få kostnadsfri hjälp från landstinget, så första läkarbesöket skulle kosta 1500 kronor och sen tror jag själva pergotime-behandlingen skulle kosta runt 4000 kronor.....har ni barn sen innan?
  • KnytetsMamma

Ja, det är trist att det kanske faller på ekonomin om man ska kunna få barn. Nu hade vi tur som lyckades bli gravida mha pergotime, ska på kub-ultraljud på onsdag. Lycka till!!!

Strato skrev 2014-11-16 21:02:33 följande:
    Det låter ju fruktansvärt :( men va skönt att ni ändå får hjälp, jag har hört mycket gott om de privata vårdgivarna här i området :) om det går så långt som ivf så har jag hört att det ibland går att göra bruttolönavdrag - kan kanske vara värt att kolla upp? Nej, vi har inga barn sen tidigare, utan det är första gången någon av oss försöker få barn.

• KnytetsMamma
    Juliii86 skrev 2014-11-18 17:13:34 följande:
    Vad tråkigt att höra men bra ialla fall att du prata med honom vad du känner! Vet hur du känner dig för jag har haft det likadant förut tills jag sa till honom att vi måste kämpa mer. Massa styrke kramar! Hoppas att det blir bättre tills nästa omgång.

styrke kramar till dig ockå! :(

Igår tog jag ju ett CB test efter att jag kom hem från jobbet då vart det tok negativ! Inte det blekaste streck som syntes. Imorses tog jag ett testlagret "då jag tror att jag har BIM idag" vart det helt blankt. Tog ett CB när jag kom hem från jobbet så syntes ett jätte svagt streck..inte riktigt blått men man ser att ett streck. Vet inte hur jag ska tolka det? Ska vänta några till med att testa med samma märke så får vi se om det blir starkare. Just nu vågar jag inte hoppas så jag väntar hellre lite till innan jag kan hurra och bli glad.

Spännande, har du nån bild?
  • KnytetsMamma

Vill ge er alla här inne hopp om att det funkar att bli gravid med pergotime. Var på ultraljud igår och fick se en livlig bebis med ett fint hjärta som slog, blir ett maj/juni-barn så det blir riktigt nära dotterns 3-årsdag den 6/6.

Önskar er alla stort lycka till, er tur kommer också snart!!!

• KnytetsMamma
    monn skrev 2014-11-20 20:09:40 följande:
    Grattis! Vad härligt!! Hur många kurer fick du ta? Fick du ägglossning på första kuren? :)
    Tack så mycket!! Jag åt två enkelkurer, fick ägglossning på båda och blev faktiskt gravid på båda kurerna men fick ma i somras så var extra nervös igår på ultraljudet.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?