• KnytetsMamma

Pergotime start sep 2014?

Oj, vad mycket grattis!! Jättekul. Vi får skapa en plus-tråd sen tycker jag så vi kan följas åt.

• KnytetsMamma

När ska du testa?

Solros78 skrev 2014-10-03 13:52:07 följande:
    Men äl + 7 är ju ingenting! Varför ens testa så tidigt? Det står i alla fall på cb digital att testar man före bim så är det morgonurin som gäller, dvs inte bara hålla sig fyra timmar på dagen. Jag är på äl +14 idag och har inte testat ännu...

• KnytetsMamma

Välkommen!!!! Får ni ha sex innan vul på.måndag? Annars tycker jag det låter sent med vul på cd 17 men det finns kanske en tanke med det.

helnil_ skrev 2014-10-03 23:11:17 följande:
    Hej tjejer! Hoppar in här i tråden :) jag och min sambo har försökt få barn i 1,5 år men jag har antagligen inga eller väldigt glesa ägglossningar. Jag tog min sista pergotime tablett i tisdags morse och ska till gyn på måndag för att kolla! Har aldrig varit gravid och sambon har inga problem så hoppas tabletterna hjälper mig med ägglossning :) otroligt inspirerande med alla som blivit gravida hittills då är inte hoppet ute :)

• KnytetsMamma

En del plussar ju inte förrän många dagar efter bim så behåll hoppet :)

Solros78 skrev 2014-10-04 06:56:46 följande:
    Gravtest idag på äl + 15, negativt. Vad ska man göra liksom!?

• KnytetsMamma
    Kattungen skrev 2014-10-07 09:01:40 följande:
    Fast det betydde visst nåt annat....gjorde just ett grav.test! Hjäääääälllllllpppppp!!!!!!
    Grattis!!!!
  • KnytetsMamma
    Kattungen skrev 2014-10-07 09:01:40 följande:
    Fast det betydde visst nåt annat....gjorde just ett grav.test! Hjäääääälllllllpppppp!!!!!!
    Har ni försökt länge?
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-10-07 16:12:58 följande:
    Olika bud man får olika gånger av läkaren Jag hade telefontid med läkaren idag för att få veta mitt blodprov förra månaden och jag hade haft en dunderägglossning som han uttryckte det. Det är ju bra början i alla fall även om jag inte blev gravid

Nu tyckte han att jag kunde fortsätta köra på med medicinen den här månaden också. Vi skulle boka vul men det fanns ingen tid hos honom nästa vecka (när jag borde ha äl) så jag fick inte en tid förrän cd 17 vilket borde vara efter ägglossningen (hade äl cd 15 månaden som var). Vilket gör mig rätt nervös så jag är så rädd för tvillingar och ju helst vill undvika att ha sex om risken finns. Men han tyckte att eftersom det inte blev för mycket stimulerat förra månaden och bara var ett ägg på gång så borde det inte vara någon så stor risk nu heller, typ att det är främst vid dosökningar man kollar med vul. Nu bokade vi koll där CD 17 så kan man väl bara se om äl varit då typ.

Har ni någon uppfattning om detta, att om man inte blev överstimulerad en månad så borde man inte bli det nästa heller? Åh hjälp vad allt detta är nervöst och stressande
    Jag vill inte skrämma dig men när jag frågade min gyn varför jag nödvändigtvis skulle göra vul min andra kur som också var enkeldos och jag på första kuren bara fick en äggblåsa som växte till så sa hon att man kan reagera olika på samma dos och att hon därför ville kolla. Sen vet jag ju inte hur det ser ut i verkligheten om det faktiskt kan vara så att man ena kuren bara får en äggblåsa för att nästa kur få kanske 3....men kör på som läkaren sagt tycker jag.
  • KnytetsMamma
    rhoddan skrev 2014-10-15 06:16:09 följande:
    Kan inte tro att det är sant! Men på det här testet är jag gravid :) :) :) :)
    Stort grattis, ingen tvekan där inte!!! Hur nära BIM är du?
  • KnytetsMamma
    Armin15 skrev 2014-10-15 08:05:53 följande:
    Har försökt ligga kvar. Men problemet är att det rinner när han drar ut den. Spelar då ingen roll att jag ligger kvar medan han duschar. Men ska försöka med kudden nästa pergotime kur.
    Jag tror verkligen inte det spelar någon roll att det rinner ur, det gör det ur mig också, rätt mycket dessutom, men med tanke på hur många miljoner spermier till finns i en utlösning tror jag bestämt att det är några som hinner in. Jag har ju blivit gravid 3 gånger och det har runnit ur mycket varje gång vi haft sex.
  • KnytetsMamma

Jag har kört nästan helt utan test eftersom jag de två gånger jag ätit pergotime INTE fått positivt äl-test men ändå haft ägglossning, då känns det bara som ett stressmoment istället. Bättre att försöka ha sex varannan dag från att man fått okej av läkaren. Visserligen lätt för mig att säga som ju blivit gravid snabbt båda gångerna men tror ändå att kroppen kan känna av stressen kring testerna.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?