• KnytetsMamma

Pergotime start sep 2014?

Gweny skrev 2014-09-16 10:41:00 följande:
    Tack ska du ha! smile1.gif   Hoppas få se nåt fint plus från er andra nu, när jag får börja om.
    Om drygt 1 vecka vet jag....spännande. Men tar inte ut något i förskott nu.....tror inte det tagit sig för känns inte så alls.
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-09-16 15:37:48 följande:
    Varit på vul idag för att kolla effekt av pergotime. Såg bra ut, en blåsa på 16 mm, det bör bli äl om två till tre dagar. Fanns också en blåsa på 26 märkligt nog då de brukar spricka vid 22 så den var nog gammal på något sätt. Dock känns det ändå lite dystert. Min äggmängd verkar inte vara jättestor (hade uppfattat tvärtom efter proverna i våras men det stämde tydligen inte helt då). Sen sa han ju det att de kan hjälpa till att få äl med medicin men kvaliteten på äggen påverkas ju också av åldern och det kan de ju inte hjälpa. Så det känns verkligen som ett totalt lotteri nu om jag blir gravid. Risken för missfall ökar ju också med åldern. Hur skulle man hantera det, kämpa i flera år och sen tvingas ge upp... Så dubbla känslor helt klart.

Någon som vet vid ungefär vilken storlek på ägget ältesterna ger utslag?
    Se mitt svar i den andra tråden.
  • KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-09-17 11:06:53 följande:
    välkommen nya!   smile1.gif

Nu har jag tagit första tabletten i 2a kuren, får vi se hur det går denna gång.

skinny mie>> har också liknande situation, några år yngre bara.  Har dem även kollat din mans simmare? även om han har barn sen innan, så kan det ju ha hänt något på vägen. 
    Håller tummarna att du får ägglossning och att det tar sig, kommer du få vul denna gång?

Jag var och lämnade blodprov i morse, nu är det "bara" en vecka kvar tills jag tidigast kan testa och sen har jag telefontid med gyn den 29, då får vi bestämma hur vi går vidare ifall det inte tagit sig, förmodligen blir det start på kur nr 3 då.
  • KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-09-17 13:44:34 följande:
    knytetsmamma>> nä, dem gör inget vul vid enkelkurer här.   Hoppas du får ett fint plus om några dagar nu! smile1.gif

Skinny mie>> hoppas du får ordning på hormonerna och det kan ta sig snart igen då. Frusterande när kroppen strejkar, jag har själv PCO och Hypotyreos att brottas med.
    Okej, verkar ju vara så olika från ställe till ställe. Min gyn skulle absolut göra vul vid enkelkur, jag tyckte att det var lite onödigt då hon gjorde vul första kuren och såg att jag inte blev överstimulerad men hon ansåg att man ändå inte kan dra några slutsatser från det. Så jag får stå ut med att göra vul ofta...
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-09-18 08:10:20 följande:
    Åh varför har jag inget positivt ältest ännu?? 16 mm äggblåsa i tisdags, då borde det ju verkligen vara på gång nu! smile4.gif
    Vad har du för test? Jag körde med stickor och fick inte ens positivt test dagarna innan jag hade 23 mm äggblåsa. Men har förstått att man kan ha en väldigt kort stegring och missar man den så får man inte positivt, därför vissa säger att man ska testa typ 3 ggr/dag (hur man nu ska hinna det?!?!). Dessutom kanske äggblåsan växer saktare än du tror så det inte är dags än.
  • KnytetsMamma
    Kattungen skrev 2014-09-18 08:45:41 följande:
    Tog igår kväll sista tabletten Pergo av min allra första kur. Har inte känt av några som helst biverkningar! Hoppas bara de ändå gör nytta och får ett fint ägg att lossa!!
    Jag hade inte heller några biverkningar när jag tog tabletterna. Däremot hade jag sen riktigt ont i magen under dagarna för ägglossning så visst finns chans att de gör nytta.
  • KnytetsMamma
    Skinny Mie skrev 2014-09-18 12:31:36 följande:
    Hej alla! Precis varit på gyn, hade några små blåsor som han inte räknar med alls, men på höger sida finns det två bra, en på 21mm och en på 18. Så det är bara att köra på sa han. Tydligen behöver jag inte vara orolig för flerbörd när det är så?!
    Är glad att det funkar hittills, men lite orolig att båda ska släppa och bli befruktade. Gyn läkaren sa däremot att chansen är minimal.
    Han tror att ÄL kommer ske söndag-tisdag nån gång. (Är på dag 10 idag).
    Så för att vara på säkra sidan att vi fångar det denna gången blir det till att mysa imorgon, söndag och sedan varje dag den veckan, jag tänker sjuttsingen inte missa det efter alla tabletter och allt man går igenom för att få igång ÄL..lol
    Åh, vad kul, hoppas ni får ägglossning och att bara ena släpper. Men att du har så stora äggblåsor redan på dag 10? Tur att ni inte hade vul inbokat senare då. Har du ägglossning ibland spontant? Vilken cd brukar du då ha ägglossning på?
  • KnytetsMamma
    Snobi skrev 2014-09-18 13:05:26 följande:
    Jag ska ta sista tabletten i första kuren idag och har inte haft några biverkningar. Så skönt! Var på vul igår och det var en blåsa på ena sidan som var ca 10,9 mm. Gyn verkade nöjd så då får väl jag också vara det och hoppas på det bästa :) Tror jag börjar med äl-test i helgen för att hålla lite koll.
    Vul redan på cd 8 är ju tidigt att gå på vul så 10,9mm då måste ju vara bra. Ska du på nåt nytt vul?
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-09-18 17:58:43 följande:
    Hurra, ägglossning! Så glad man kan bli för ett positivt ägglossningstest, det första på fyra månader!

Jag testade ju negativt i morse men kände att jag måste testa på kvällen också för säkerhets skull, eftersom äl borde vara på gång. Så kämpa och planera för att inte behöva kissa på fyra timmar osv. Och så var det rätt! Perfekt också med sex igår kväll och nu blir det nog sex både idag och imorgon.

Känns så himla bra nu också att pergon verksr funka och äl faktiskt sker!

Glada fötter nu på kvällspromenad, allt för att förbättra chanserna!
    Åh, grattis!!! Vad bra att du fick för dig att testa igen på kvällen och bra att ni myste igår och får till det idag och imorgon också :) Håller tummarna!!!
  • KnytetsMamma
    Armin15 skrev 2014-09-18 20:58:29 följande:
    Hej så kul med så många fler i tråden nu!
    Jag börjar bli skengravid igen. Blir alltid det när jag hoppas lite extra smile1.gif omöjligt att känna symptomer så tidigt ; jag vet ju det. Men är observant på var enda liten tecken som ska tyda på graviditet ... Det kan vara gaser i tarmarna men mitt sinne uppfattar att dem som livmodern gör sig i ordning för det planterade ägget. . När ett rap är på G misstolkar jag det för illamående den lilla sekunden. Hahaha så patetiskt :-/ men så jobbigt har vi som aldrig har varit gravida o inte har blekaste aning om hur det ska kännas.
    Men har absolut inga förväntningar.; (försöker intala mig själv det iaf ) men har hoppet uppe trots många negativa grav tester o blir alltid lika ledsen när tant röd kommer.
    Vi får hålla tummarna för oss alla.
    Jag kommer ta mitt första grav test 1 oktober om inte tant röd hälsar på innan så klart. Uppdaterar er när september är slut.
    Samma här, analyserar minsta lilla sensation från kroppen som att det är ett tecken på att det tagit sig. Samtidigt vet jag att det är för tidigt att känna något nu, är på äl+7 så ev. har ju inte ens ägget fäst om det nu finns något befruktat ägg. Ska verkligen försöka hålla mig 1 vecka till men det är så svårt när man har test hemma. Får kanske be mannen gömma dem för mig :)
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?