• KnytetsMamma

Pergotime start sep 2014?

Gweny skrev 2014-09-12 23:06:32 följande:
    Häpp, nu ikväll så kom starten för kärringen, som nog kommer igång ordentligt imorgon.   ännu ett försök åt fanders.... suuuck. 
    Åh nej.....jag som hade hoppats och trott på dig. Men i så fall har du ju en kortare cykel än du brukar och det är väl i så fall positivt.
    Armin15 skrev 2014-09-12 23:30:29 följande:
    Faaaaan va trist!!jag hade verkligen hoppats på dig - ett hopp för oss andra ! Oh snälla Gud kan inte vi alla plussa ungefär samtidigt o lyckas behålla fostret hela graviditeten ut OCH ta ut mammaledighet tillsammans???
    Hmm va många steg det är tills babyn är ute smile4.gif

enligt vår gyn skulle vi planera samlag fred lörd söndag. Min man blev tvungen att jobba jour efter sin arbetsdag - vi missade hela dagen idag. Jag e så ledsen. Tror ni det spelar stor roll?

Ja jag skriver via iPad. Hmm är det därför det inte går??
    Om du vill svara på en kommentar så klickar du på knappen med situationstecken till höger i inlägget, då citerar du vad den har skrivit och kan svara i kommentaren.

Förhoppningsvis räcker det ju med lördag och söndag. 

Vi har verkligen "legat i" sedan första vul som var i tisdags förra veckan: onsdag, fredag, söndag, tisdag, onsdag och fredag (igår) och förmodligen var det äl nån gång mellan tisdag och torsdag denna vecka så hoppas verkligen att det tagit sig...
  • KnytetsMamma
    Armin15 skrev 2014-09-13 07:33:03 följande:
    Tack för rådet. Hoppas det funkar nu. Hur orkar ni varje dag? Min man kan få prestationsångest. Han klarar det inte alltid. Min längtan efter barn har tagit över mitt liv helt. Det enda jag tänker på. Det enda jag vill. Därför har jag fixat hem sterila sprutor 3 som backup om han inte får till det. Heminsemination! Jag tänker inte förlora mina ägg förgäves.
    Vi orkar inte varje dag, eller i alla fall inte min man. Han brukar verkligen inte fixa så här många ggr på kort tid men vi ville ju verkligen inte missa ägglossningen så då fick vi ligga i.....men nu sista dagarna har det varit väldigt svårt för honom att komma....han sa att det känns typ som att allt är slut och att det inte finns mer som kan komma ut.....Men tanken om insemination hemma har också slagit mig men det har inte behövts än....
  • KnytetsMamma
    Armin15 skrev 2014-09-13 08:03:27 följande:
    Jag hoppas verkligen på att ni får ett plus! Återstår att se. Uppdatera gärna tråden
    Absolut, lovar att uppdatera och du med :)
  • KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-09-13 11:41:07 följande:
    Tack för era ord, det värmer! Kommit igång riktigt nu. Men som knytetsmamma sa, jag får iallafall tänka positivt att den blivit kortare/normalare cykeln. Nu blir det ladda för 2a kuren. Hoppas bättre tur för er andra!
    Precis, om 5 dagar får du ju sätta igång igen :)
  • KnytetsMamma
    Kattungen skrev 2014-09-13 22:43:27 följande:
    Nu har jag nyss tagit min allra första tablett Pergo!! Lite nervös, nyfiken på biverkningar och resultat!!
    Spännande och lycka till!! Jag har ätit två kurer och inte heller haft några biverkningar så förhoppningsvis slipper du dem.
  • KnytetsMamma

Kul med fler i tråden. Jag har den lååååånga väntan framför mig, ska till vårdcentralen på onsdag och lämna blodprov för att se ifall progesteronet har ökat. Sen tänkte jag försöka hålla mig med att testa till torsdag/fredag nästa vecka, tror BIM är onsdag/torsdag nästa vecka.

• KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-09-15 15:49:46 följande:
    På onsdag börjar jag med min 2a kur med pergotime, får hoppas på att det äntligen kan ta sig och allt går bra.
    Du ska köra på direkt utan uppehåll? Har förstått att en del gyn vill att man ska ta en paus varannan månad eftersom effekten kan sitta i månaden efter. Men det kanske inte spelar någon roll om man kör varje månad?
  • KnytetsMamma
    Lillyros skrev 2014-09-16 07:44:44 följande:
    Spännande! Hoppas det blir positiva resultat?
    Denna väntan kan man ju bli knäpp på!
    Ja, det är riktigt långtråkigt....men jag försöker ändå vara i nuet och njuta av min 2-åriga dotter, finns ju annars en risk att man bara går och väntar på att få testa och glömmer nuet. Men visst går tiden sakta....
  • KnytetsMamma
    Lillyros skrev 2014-09-16 07:51:52 följande:
    Förkylningstider!!!
    Jag har ju inte hunnit börja på min första kur än, om jag har ägglossning ska det vara nu, men jag hoppas inte på något....är dessutom genom förkyld och har vart de de senaste 2veckorna! Hostar jätte mycket......å nej....det är väl så där att få jordens hostattack efter att man myst! Hahaha brukar ju ligga kvar efter....stor ide när jman hostar ut det;)
    Känns bra dock att ej hunnit börja på kuren...så man inte spoilar den...inte super sexigt att mysa när man e förkyld heller!
    Hoppas de går bra för er andra!
    Krya på dig, hoppas att det tar sig i alla fall. När jag blev gravid med dottern 2011 var både jag och min man genomförkylda men det tog sig ändå :)
  • KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-09-16 09:18:54 följande:
    Knytetsmamma>> också hört om att effekten kan sitta i, men vi ska köra på 3 kurer i rad, så kanske ger värsta chocken till äggen, så dem kommer igång ordentligt nu. smile5.gif

lillyros>> hoppas du snart mår bättre och din kur kan börja!
    Ah, okej. Det är säkerligen bra det också, alla är ju olika och ens gynekolog bör ju veta vad som är bäst för den enskilda. Lycka till med kur nr 2 nu gweny!!!!
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?