• KnytetsMamma

Pergotime start sep 2014?

Dagens test, vet inte om det är så mycket starkare idag men är ju fortfarande innan BIM.

• KnytetsMamma

Bim är imorgon eller på torsdag, ska ta ett digitalt på torsdag eller fredag tror jag, för att få det svart på vitt.

Skinny Mie skrev 2014-09-23 08:10:14 följande:
    Men man ser ju strecket iallafall ;) vilken dag är BiM?

• KnytetsMamma
    Minfey skrev 2014-09-23 11:27:56 följande:
    Idag var ÄL-testet blankt igen! Så smärtan igår va defitinitivt ÄL! Så spännande och hoppas att vi prickat in det nu, är en liten testoman och har RFSU's testa tidigt så tänkte ge det ett försök om 10 dagar och se ^^ Längtar sååå efter en liten och lillebror/lillasyster till dottern som snart är 2! Problemet har egentligen inte varit att ÄL uteblir utan att den kommer så sent att ägget inte hinner färsta, även att högra äggledaren va lite blockerad! Nu när allt är spolat och ÄL kom tidigt på dag 15 känns det äntligen som att lite hopp kommit! :D
    Åh, spännande!!! hoppas att det tar sig och att du får positiva besked om 10 dagar :) själv är jag tydligen gravid igen, vågar dock inte tro på det då strecket var så svagt men ska ta ett digitalt på torsdag eller fredag och hoppas på att få "gravid" där. Vår dotter är 2 år och 3 månader och kommer, om allt går vägen, vara nästan precis 3 år när syskon kommer. Fick ju ma i juli efter min första kur pergotime så jag är väldigt orolig att det ska sluta på samma sätt, kommer be om ett tidigt vul.
  • KnytetsMamma

Tror BF blir 3 eller 4 juni så det ligger väldigt nära dotterns födelsedag som är den 6 juni.

Gweny skrev 2014-09-24 16:58:35 följande:
    Grattis igen! när är BF?

• KnytetsMamma
    rhoddan skrev 2014-09-24 19:11:38 följande:
    Stort grattis! Du ger oss andra hopp! Lycka till och hoppas allt går bra nu! :)
    Absolut finns chansen att bli gravid för er andra också, vi har lyckats bli gravida på första försöket spontant utan pergotime och det ledde till vår dotter, sen har jag nu ätit två enkeldoser pergotime och blivit gravid båda gångerna så det går!!!
  • KnytetsMamma
    Armin15 skrev 2014-09-25 08:45:34 följande:
    STORT GRATTTTTIIISSSS!!!!!!! Så fu blev gravid med båda kurerna. Hade du någon paus mellan försöken m pergotime? Jag har molande värk. Är så rädd att det är mensen. Kvarstår att se efter helgen.
    Japp, blev gravid med båda kurerna. Tyvärr slutade kuren i maj i ma, var på tidigt vul i vecka 9 men då visade det sig att fostret dött i vecka 6+5 så efter några veckor fick jag ta cytotec för att sätta igång missfallet eftersom kroppen inte själv fattade att den skulle stöta bort det. Så det var fruktansvärt jobbiga veckor men sen fick  jag ta en kur provera igen och sen pergo och lyckades alltså bli gravid igen Glad
  • KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-09-26 23:01:16 följande:
    Jag fick tydligt äl-sekret idag, sällan jag har det. Hoppas på riktig äl och vårat mys leder till jackpot. smile5.gif
    Spännande, vilken cd är du på?
  • KnytetsMamma
    sofie8702 skrev 2014-09-26 23:16:30 följande:
    Hej jag hoppar också in här. Har tagit min andra kur nu och är på dag 12. Blev gravid med min första men de slutade i MA tyvärr. Men hoppas de tar sig lika snabbt denna gången och att de håller hela vägen.
    Välkommen!! Låter ungefär som jag, blev gravid på första kuren men det slutade i ma i juli, åt klart andra kuren i slutet av augusti och plussade i onsdags så håller tummarna att det tagit sig för dig igen :)
  • KnytetsMamma
    sofie8702 skrev 2014-09-27 08:53:15 följande:
    Grattis till graviditeten :)
    Ja men det är precis samma fick också ma i juli. Ja hoppas verkligen de tar sig denna gången med.
    Då är ju vår situation väldigt lik, när har du BIM?
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?