• KnytetsMamma

Pergotime start sep 2014?

Lillyros skrev 2014-09-20 08:20:27 följande:
    Hej!
    Varför får ni inte ivf? Om min kur inte funkar nu får vi ivf! Är nog samma för mig att de ska boostas lite:) få igång kroppen liksom:)
    Jag tror att man inte får IVF om man redan har barn tillsammans. Har jag fel?
  • KnytetsMamma

Ni får säkert göra IVF men bekosta det själva och vad jag har förstått är det inte billigt :(

Lillyros skrev 2014-09-20 17:08:49 följande:
    Men jag och min sambo har ju en dotter på 4 år...och funka inte pergon nu skulle vi bli satta i kö till ivf!???? min gynekolog såg pergo som en genväg...och funkar inte de får vi ställa oss i kö...nu blev jag nervös:)

• KnytetsMamma
    Armin15 skrev 2014-09-20 19:50:55 följande:
    Ivf utomlands ska vara billigare. 16 000 för hela paketet i Serbien
    Kan ej svenska priser eller andra länders priser
    Fast det är ju rätt dyrt och bökigt att göra det i Serbien, vet inte hur IVF går till i Sverige men känns som att man måste göra mer än ett besök och då blir det lite krångligt.
  • KnytetsMamma

Det blir nog ett nytt test imorgon bitti, kan inte vänta längre om det nu är så att det finns en chans....

Lillyros skrev 2014-09-21 16:52:22 följande:
    Ser ju faktiskt ut som ett svagt streck!:) hoppas! Ska även ta upp det där med ivf med min gynekolog...blev ju lite deppigt! Hoppas innerligt att pergon fungerar!

• KnytetsMamma
    Snobi skrev 2014-09-22 07:16:24 följande:
    Absolut! Tror man vågar sig på ett grattis nu! Din pergostatistik måste se ganska bra ut?
    Tackar!!! Ätit två enkelkurer och blivit gravid på båda, tyvärr slutade jag kuren i maj i ma så jag är lite orolig nu faktiskt men man måste ju utgå ifrån att allt ska gå bra.
  • KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-09-22 12:53:15 följande:
    I slutet av veckan/helgen borde min äl komma, så dags att mysa på massa. smile5.gif hög till rejält i sidan idag, så kanske på g...
    Spännande!!! Lycka till och hoppas det tar sig denna gång!!

Jag kan fortfarande inte fatta att jag är gravid igen...måste göra ett digitalt för att tro på det,
  • KnytetsMamma
    Minfey skrev 2014-09-22 16:29:02 följande:
    Hoppar gärna in om jag får :)! Började min första kur nu för cirka 10 dagar sedan, spolade äggledarna i Fredags och det flöt igenom lite trögt i den högra, men den skall ha fri passage nu! Gjorde det positivaste ÄL-testet jag fått igår, tog bara 30 sekunder och det va så positivt det bara kan! Imorse vaknade jag av smärtan och gynekologen trodde att det var ägg som släppte! Fruktansvärt spänd på att se om det kommer ta sig :D!
    Välkommen!! Och vad kul att du fått positivt äl-test, då är det mysa som gäller för er nu i dagarna då :)
  • KnytetsMamma
    Såg fågeln skrev 2014-09-22 20:06:00 följande:
    Hej jag vill va med här om jag får, tog första tabletten PERGOTIME idag :)
    Välkommen!! Har ni försökt länge? Första barnet eller har ni barn sen innan?
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?