• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-02-24 22:09:08 följande:
    Du borde kunna bli sjukskriven? inte bra om bebis kommer redan!
    Jo min läkare ville sjukskriva mig redan för 2 veckor sedan men jag fick lite panik att redan gå hemma så jag avböjde. Dock har min SD blivit värre så en sjukskrivning behövs absolut. Så det blir inga problem att få nej :)
  • Jordgubb90

Någon mer än jag som börjat känna sig lite ängslig och needy? Vi har det helt underbart jag och min sambo och är jättekära... Men på senare tid har jag börjar känna lite tvivel på om han älskar mig och blivit mer svartsjuk. Vill helst bara ligga i hans famn hela tiden och känner mig jätteklängig. Kan få attacker där jag känner mig ledsen och olycklig trots att vi snart ska få en underbar liten bebis som vi längtat efter så länge. Någon som känner igen sig?

• Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2015-02-25 11:12:55 följande:

Någon mer än jag som börjat känna sig lite ängslig och needy? Vi har det helt underbart jag och min sambo och är jättekära... Men på senare tid har jag börjar känna lite tvivel på om han älskar mig och blivit mer svartsjuk. Vill helst bara ligga i hans famn hela tiden och känner mig jätteklängig. Kan få attacker där jag känner mig ledsen och olycklig trots att vi snart ska få en underbar liten bebis som vi längtat efter så länge. Någon som känner igen sig?

Ja det har jag också börja känna sen en vecka tillbaka ungefär. Känslor som ängslan, nedstämdhet och behov av bekräftelse då från min man. Kan bli lite irriterad också att han inte är lika delaktig i bebisen som jag är, med planering osv. Även fast jag vet att det inte är så mycket som ska planeras egentligen. Jag tror att jag känner så här för att den senaste veckan har jag verkligen börjat känna mig gravid och otymplig. Det känns som att bebis tar över min kropp mer och mer för varje dag som går. Jag får inget utrymme längre, -min kropp lever för barnet-lite sån känsla. Det gör att jag känner mig väldigt liten och ensam, därav bekräftelsebehovet. Det är nog bra att prata om det med sin partner. Så att man kan bli bemött på ett bra sätt och så inga missförstånd uppstår.  

Vecka 29
  • Jordgubb90
    Titt ut skrev 2015-02-25 12:34:34 följande:
    Ja det har jag också börja känna sen en vecka tillbaka ungefär. Känslor som ängslan, nedstämdhet och behov av bekräftelse då från min man. Kan bli lite irriterad också att han inte är lika delaktig i bebisen som jag är, med planering osv. Även fast jag vet att det inte är så mycket som ska planeras egentligen. Jag tror att jag känner så här för att den senaste veckan har jag verkligen börjat känna mig gravid och otymplig. Det känns som att bebis tar över min kropp mer och mer för varje dag som går. Jag får inget utrymme längre, -min kropp lever för barnet-lite sån känsla. Det gör att jag känner mig väldigt liten och ensam, därav bekräftelsebehovet. Det är nog bra att prata om det med sin partner. Så att man kan bli bemött på ett bra sätt och så inga missförstånd uppstår.  

Vecka 29
    Jag känner precis likadant! Är också i v29. Jag har pratat med min sambo men även om han försöker så känner jag mig kass och otillräcklig. Känns som att jag redan är mamma medans han lever ett annat liv på sidan av. Antar att det är en ganska vanlig känsla. Längtar så tills bebisen kommer och han kan vara lika delaktig. Just nu känner jag mig väldigt ensam i graviditeten och han lever som vanligt! Hmm...
  • Bebben84

Jag är alltid klängig på min sambo så svårt att märka skillnad. Han är lika klängig tillbaka i ju för sig.

Jag kände mig ensam i graviditeten för några veckor sedan. Då hade min sambo så mycket i skolan och på jobbet så han fokus låg ju där. Vi pratade om det och han förstod så nu är nog nästan han mer engagerad än mig haha! Han köper kläder till henne och fixar hennes rum medans jag är lite mer chill med allt :)
  • Titt ut
    Jordgubb90 skrev 2015-02-25 13:25:04 följande:
    Jag känner precis likadant! Är också i v29. Jag har pratat med min sambo men även om han försöker så känner jag mig kass och otillräcklig. Känns som att jag redan är mamma medans han lever ett annat liv på sidan av. Antar att det är en ganska vanlig känsla. Längtar så tills bebisen kommer och han kan vara lika delaktig. Just nu känner jag mig väldigt ensam i graviditeten och han lever som vanligt! Hmm...
    Ja precis så känner jag med, att min man lever ett annat liv vid sidan av. Jag har inte pratat med min man än om det här än men ska göra det så han vet vad jag känner. Min man är inte av den sorten som pratar känslor så det kan vara bra att prata med honom av den anledningen också och se vad han känner.
    Bebben84 skrev 2015-02-25 13:52:51 följande:
    Jag är alltid klängig på min sambo så svårt att märka skillnad. Han är lika klängig tillbaka i ju för sig.

Jag kände mig ensam i graviditeten för några veckor sedan. Då hade min sambo så mycket i skolan och på jobbet så han fokus låg ju där. Vi pratade om det och han förstod så nu är nog nästan han mer engagerad än mig haha! Han köper kläder till henne och fixar hennes rum medans jag är lite mer chill med allt :)
    Vad trevligt att ni är lika klängiga på varandra Jag är inte alls klängig just för tillfället, är mest irriterad tyvärr :-/ Hoppas det vänder snart.
    Vad skönt att din sambo förstod dig och att han verkligen har gjort något åt det. Är inte lika säker på att min man kommer att ändra på något efter att vi pratat om detta. 

• Bebben84
    Titt ut skrev 2015-02-25 14:24:36 följande:
    Ja precis så känner jag med, att min man lever ett annat liv vid sidan av. Jag har inte pratat med min man än om det här än men ska göra det så han vet vad jag känner. Min man är inte av den sorten som pratar känslor så det kan vara bra att prata med honom av den anledningen också och se vad han känner.
    Bebben84 skrev 2015-02-25 13:52:51 följande:Jag är alltid klängig på min sambo så svårt att märka skillnad. Han är lika klängig tillbaka i ju för sig.

Vad trevligt att ni är lika klängiga på varandra smile1.gif Jag är inte alls klängig just för tillfället, är mest irriterad tyvärr :-/ Hoppas det vänder snart.
    Vad skönt att din sambo förstod dig och att han verkligen har gjort något åt det. Är inte lika säker på att min man kommer att ändra på något efter att vi pratat om detta. 

Jo vi är nog rätt töntiga av oss haha! Vi är sånna som pussas och kramas precis hela tiden oavsett vart vi är. Men det kommer naturligt och är ömsesidigt :).

Sen är min sambo jäkligt unik när det gäller prata känslor. Jag har aldrig träffat en kille innan som pratar så mycket känslor men också lyssnar och tar in det jag säger om hur jag känner. Och det har varit till STOR hjälp under graviditeten eftersom vi gravida känner så förbaskat mycket hela tiden haha :D
  • marriew

Du är inte ensam!:( Jag känner inget tvivel på att han inte älskar mig, men jag känner mig ensammast i världen och kan börja gråta och vara jättedeppig till och från.
    Jag har försökt prata med min sambo om att jag vill att han ska visa mer intresse och engagemang inför allt som komma skall. Han förstod inte riktigt vad jag menade men han lyssnade iaf.
    Jag försöker påminna mig själv om att det är ganska självklart att jag är mer berörd än vad han är, jag blir ju påmind varenda sekund att jag har ett liv som växer i mig medan det inte är lika påtagligt för honom. Och man får ju inte glömma bort att det kan ha en del med hormonerna att göra också.

Så mitt tips är väl att prata med honom och prata med andra för att få utlopp för vad du känner.
    Hur länge har ni kvar tills eran skatt kommer?:)
  • Jordgubb90
    marriew skrev 2015-02-25 15:15:20 följande:
    Du är inte ensam!:( Jag känner inget tvivel på att han inte älskar mig, men jag känner mig ensammast i världen och kan börja gråta och vara jättedeppig till och från.
    Jag har försökt prata med min sambo om att jag vill att han ska visa mer intresse och engagemang inför allt som komma skall. Han förstod inte riktigt vad jag menade men han lyssnade iaf.
    Jag försöker påminna mig själv om att det är ganska självklart att jag är mer berörd än vad han är, jag blir ju påmind varenda sekund att jag har ett liv som växer i mig medan det inte är lika påtagligt för honom. Och man får ju inte glömma bort att det kan ha en del med hormonerna att göra också.

Så mitt tips är väl att prata med honom och prata med andra för att få utlopp för vad du känner.
    Hur länge har ni kvar tills eran skatt kommer?:)
    Skönt att någon känner likadant... Det är väl så att man själv lever i det mer... Förstås. Förstår bara inte varför man måste känna sig så ensam. Jag har pratat med honom, men han gör allting rätt, finns inget mer han kan göra tror jag. Är nog mer en känsla hos mig bara. Men den känns så jobbig. Våran lilla skatt är planerad 14 maj. Eran? :)
  • marriew
    Jordgubb90 skrev 2015-02-25 16:12:57 följande:

Skönt att någon känner likadant... Det är väl så att man själv lever i det mer... Förstås. Förstår bara inte varför man måste känna sig så ensam. Jag har pratat med honom, men han gör allting rätt, finns inget mer han kan göra tror jag. Är nog mer en känsla hos mig bara. Men den känns så jobbig. Våran lilla skatt är planerad 14 maj. Eran? :)

Ja och det är jättejobbigt att känna så :( Men det är ju bra att ni kan prata om det:)

Våran är planerad till 7 maj:)