• Starshaped

Första barnet, BF maj 2015.

Nyligen plussat, första barnet.
    Vore kul att få dela glädje, oro, funderingar, och allt vad en första graviditet innebär, med likasinnade.

Bor själv i Sthlm, är 35 år och har PCO. Och har efter flera års försök gjort vårt första IVF-försök, som nu visade sig vara ett guldägg.

Vart du bor eller ålder kvittar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 12:16
    H@llon
    30 år, Eskilstuna, BF 5 maj

Starshaped
    35 år, Stockholm, BF 10 maj

Ljusfat
    31 år, Skåne, BF 12 maj

Hellolove
    23 år, Göteborg, BF 15 maj

Minismurf86
    27 år, Stockholm/Enköping, BF 15 maj

Elinh89
    25 år, Hofors, BF 16 maj

Elliema
    26 år, Jönköping, BF 21 maj

Hemlig78
    36 år, Stockholm, BF 24 maj

Elsa83
    30 år, Malmö, BF 27 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:45
    Copyme
    24 år, Halmstad, BF 21 maj

Idaros
    28 år, Göteborg, BF 21 maj

VMS
    22 år, Älmhult, BF 25 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-06 11:03

Nrk79,
    35 år, Norrköping, BF 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 09:51
    Menlotta
    21 år, Örebro, BF 2 maj

Fräulein
    32 år, Stockholm, BF 25 maj

Sina86
    28 år, Gävle, BF 28 maj

• Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.
  • Nrk79

Hej! Nyss hemkommen från ultraljudet...

Det gick både bra och dåligt. Vi fick se lillskrutten röra på sig, hjärtat slog och såg så fin ut, men resultatet på kubbtestet la oss i högriskgruppen. Det finns alltså en risk för kromosomfel och de rekommenderar ett fostervattensprov. Risken är 1 av 31 att barnet har ett fel som gör att den isf får så många missbildningar så den inte överlever många dagar efter förlossning. Svar hur allt ligger till får vi typ runt lucia. Men vi har hoppet kvar. Jag tror på att det kommer bli ett bra resultat!

• Ciconiidae

Men oj, chansen är ju iaf större än risken. Jag håller tunmarna att allt är som det ska, det var väl ändå positivt att det såg bra ut på ultraljudet, att hen rörde sig och hade ett starkt hjärta. Håll dig stark, så hoppas vi att din Lucia blir helt fantastisk med goda nyheter. :)

Nrk79 skrev 2014-11-20 12:47:43 följande:

Det gick både bra och dåligt. Vi fick se lillskrutten röra på sig, hjärtat slog och såg så fin ut, men resultatet på kubbtestet la oss i högriskgruppen. Det finns alltså en risk för kromosomfel och de rekommenderar ett fostervattensprov. Risken är 1 av 31 att barnet har ett fel som gör att den isf får så många missbildningar så den inte överlever många dagar efter förlossning. Svar hur allt ligger till får vi typ runt lucia. Men vi har hoppet kvar. Jag tror på att det kommer bli ett bra resultat!

• Sessan 83 K

VMS: Ja visst är det :) Vi har tid 11.45 så ni är säkert paret efter oss! när vi gjorde kub så tog hela besöket ca 1 timme så vi ses säkert....

Nrk79: Du har helt rätt inställning, positiva tankar är det bästa. Jag håller mina tummar för er!

• VMS
    Sessan 83 K skrev 2014-11-20 21:30:04 följande:

VMS: Ja visst är det :) Vi har tid 11.45 så ni är säkert paret efter oss! när vi gjorde kub så tog hela besöket ca 1 timme så vi ses säkert....

Nrk79: Du har helt rätt inställning, positiva tankar är det bästa. Jag håller mina tummar för er!

Va? En timme? Oj, för oss tog det en kvart haha ;) Ja, det gör vi nog då :)
  • MiWe
    Nrk79 skrev 2014-11-20 12:47:43 följande:

Vad skönt att du känner dig positiv! Jag tror också att ni får ett bra resultat, kromosomfel är ju ändå väldigt ovanligt, och KUB är bara en beräkning, inget mer. Skönt för er sen att ha svart på vitt att barnet är ok! :)
  • MiWe

Jag gillar denna tråden och en par andra liknande, men känner mig lite "gammal".

Därför startade jag en till tråd igår som heter "35+ första barnet, BF vår/sommar 2015". 

Inte skapat tråden för att för att konkurrera med denna, utan som komplement. 

Skulle gärna skapa eller vara med i en FB-grupp för blivande mammor 35+ också. Finns det redan eller är det fler som är intresserade annars? Drömmer

• Mamma20/5

Då var v 15 här och nu har vi oxå fått se vår lilla krabat :) blev ett besök på akuten natten mellan tisdag och onsdag pga extremt illamående och hög feber. Det gjordes en hel rad med tester samt ett ultraljud. Testerna visade att jag var uttorkad och har en infektion nån stans i kroppen, men bebis mår bra. Ett väldigt snabbt ul visade en liten krabat med hjärtelag som rörde sig massor :) mammas älskling <3

• Starshaped
    MiWe skrev 2014-11-21 10:30:05 följande:

Jag gillar denna tråden och en par andra liknande, men känner mig lite "gammal".

Därför startade jag en till tråd igår som heter "35+ första barnet, BF vår/sommar 2015". 

Inte skapat tråden för att för att konkurrera med denna, utan som komplement. 

Skulle gärna skapa eller vara med i en FB-grupp för blivande mammor 35+ också. Finns det redan eller är det fler som är intresserade annars? 

Du är inte ensam! Jag är själv 35 och kommer hinna fylla 36 innan barnet kommer :)

Går gärna med i FB gruppen om du startar en :)
  • Nrk79
    Starshaped skrev 2014-11-21 14:41:34 följande:
    Du är inte ensam! Jag är själv 35 och kommer hinna fylla 36 innan barnet kommer :)

Går gärna med i FB gruppen om du startar en :)
    Jag hänger gärna i den också. :) Bra initiativ.
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.