• Starshaped

Första barnet, BF maj 2015.

Nyligen plussat, första barnet.
    Vore kul att få dela glädje, oro, funderingar, och allt vad en första graviditet innebär, med likasinnade.

Bor själv i Sthlm, är 35 år och har PCO. Och har efter flera års försök gjort vårt första IVF-försök, som nu visade sig vara ett guldägg.

Vart du bor eller ålder kvittar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 12:16
    H@llon
    30 år, Eskilstuna, BF 5 maj

Starshaped
    35 år, Stockholm, BF 10 maj

Ljusfat
    31 år, Skåne, BF 12 maj

Hellolove
    23 år, Göteborg, BF 15 maj

Minismurf86
    27 år, Stockholm/Enköping, BF 15 maj

Elinh89
    25 år, Hofors, BF 16 maj

Elliema
    26 år, Jönköping, BF 21 maj

Hemlig78
    36 år, Stockholm, BF 24 maj

Elsa83
    30 år, Malmö, BF 27 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:45
    Copyme
    24 år, Halmstad, BF 21 maj

Idaros
    28 år, Göteborg, BF 21 maj

VMS
    22 år, Älmhult, BF 25 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-06 11:03

Nrk79,
    35 år, Norrköping, BF 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 09:51
    Menlotta
    21 år, Örebro, BF 2 maj

Fräulein
    32 år, Stockholm, BF 25 maj

Sina86
    28 år, Gävle, BF 28 maj

• Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.
  • Sessan 83 K

ja,VMS vi ligger verkligen nära i veckor och dagar :) vilken bms har du? jag har Ulrika.

ja jag har fått börja använda mammakläder för min mage är så svullen.... längtar tills  den riktiga gravidmagen kommer !!!

har ni andra berättat att ni är gravida för era nära och kära?

stiffin: vi är också beräknade till den 22 maj.

den 17 nov ska vi på Kub test är sjukt nervös inför detta! hur var det för er andra inför detta?

• Nrk79
    minismurf86 skrev 2014-11-10 09:14:08 följande:
    Gått upp sammanlagt 10 kg. Har nu stått still på samma vikt i 4 veckor.
    Mammakläder är inköpta smile1.gif MYCKET SKÖNT!!!!

Här är det toppen! Själv är vi v 14 nu. Det går fort tycker jag! hinner knappt med...

Hur mår du själv?

Vad skönt att allt är toppen och kläder inköpta! :) Själv så mår jag mår jag fortfarande illa nu men det kommer mer stötvis och jag har sluppit att kräkas. Den svullna magen är borta, brösten är stora och tröttheten finns men absolut inte som den var. Mår mycket bättre nu än bara för några veckor sen! Och lite grav.kläder är inköpta! :)
  • Nrk79

Kul med era inlägg om hur ni mår! :) Kul att följas åt och se hur våra magar utvecklas! :)

• VMS
    Sessan 83 K skrev 2014-11-10 17:58:58 följande:

ja,VMS vi ligger verkligen nära i veckor och dagar :) vilken bms har du? jag har Ulrika.

ja jag har fått börja använda mammakläder för min mage är så svullen.... längtar tills  den riktiga gravidmagen kommer !!!

har ni andra berättat att ni är gravida för era nära och kära?

stiffin: vi är också beräknade till den 22 maj.

den 17 nov ska vi på Kub test är sjukt nervös inför detta! hur var det för er andra inför detta?

Min bm heter Eva :)

Jag var & gjorde KUB idag, kissa inte innan. Det gjorde jag så hon fick trycka den där ul grejen hårt på min mage eller nederdel. Såg nyss att jag hade fått ett förberdelsepapper på vad jag ska göra innan jag kom dit men det pappret åkte ner i mappen med dom andra papprena & sen i en låda sen jag var hos bm sist ;) Ska du till Växjö eller Ljungby för KUB?
  • Sessan 83 K

VMS okej tack för tipset :) ska till din BM på torsdag för att kolla mitt socker, låg lite över vad de tyckte var ok så jag ska dricka sockerlösningen. dock har min BM semester den dagen så jag ska träffa din :) Vi ska till Ljungby tyvärr, hade varit kul att åka till växjö och passa på att shoppa lite ;) Var gjorde du ditt? och när ska ni på RUL?

• VMS
    Sessan 83 K skrev 2014-11-10 21:41:14 följande:

VMS okej tack för tipset :) ska till din BM på torsdag för att kolla mitt socker, låg lite över vad de tyckte var ok så jag ska dricka sockerlösningen. dock har min BM semester den dagen så jag ska träffa din :) Vi ska till Ljungby tyvärr, hade varit kul att åka till växjö och passa på att shoppa lite ;) Var gjorde du ditt? och när ska ni på RUL?

Aha, okej :) Hoppas det blir bättre av det!

Vi var i Växjö, kollade både Växjö & Ljungby men Växjö funkade bäst. För jag frågade från början om man kunde få önska Växjö & det kan man, bara dom har tid. Hon sa också att det är lugnare i Ljungby, Växjö är det så mycket i men det funkade bra i Växjö igår, var på kvällen 16.30 jag var där så det var lugnt där då. Ska på RUL den 30 december & det är i Ljungby :) När ska du på RUL?
  • mybaby7

Hej alla :) stort grattis till er alla, va spännande! Jag är beräknad till 22 maj! Är i veck 13 nu! Hoppar gärna in är om det är okej ;) börjar äntligen må bättre!

Första barnet,28 år ifrån Gävle :)

• marriew

Önska mig lycka till, sitter i väntrummet och väntar på att få komma in till läkaren. Hoppas på sjukskrivning pga foglossning. Men självklart så mår jag ovanligt bra just idag och har nästan inte ont alls. Det är skönt att slippa smärtan men just idag hade det kanske varit bra att visa att jag inte brukar kunna gå, stå eller sitta normalt.

• Stiffin
    mybaby7 skrev 2014-11-11 08:51:37 följande:

Hej alla :) stort grattis till er alla, va spännande! Jag är beräknad till 22 maj! Är i veck 13 nu! Hoppar gärna in är om det är okej ;) börjar äntligen må bättre!

Första barnet,28 år ifrån Gävle :)

Hej! 
    Vad kul, jag är också beräknad till 22/5! Var på VUL igår bara för att dubbelkolla att allting ser bra ut efter de 12 första veckorna. Allt såg toppen ut, hjärnan var välformad, skallbenet hade "rätt" storlek och hjärtat pickade på. Skönt att veta att allt är bra så jag kan slappna av lite. Är en notorisk oroare av naturen ;)
  • Dolly1505

Hej!!

Hur har ni tänkt när det gäller gravidförsäkring??
    Mitt bolag erbjuder en gratis och sen finns det en extra som kostar 1200:-

Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.