• Starshaped

Första barnet, BF maj 2015.

Nyligen plussat, första barnet.
    Vore kul att få dela glädje, oro, funderingar, och allt vad en första graviditet innebär, med likasinnade.

Bor själv i Sthlm, är 35 år och har PCO. Och har efter flera års försök gjort vårt första IVF-försök, som nu visade sig vara ett guldägg.

Vart du bor eller ålder kvittar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 12:16
    H@llon
    30 år, Eskilstuna, BF 5 maj

Starshaped
    35 år, Stockholm, BF 10 maj

Ljusfat
    31 år, Skåne, BF 12 maj

Hellolove
    23 år, Göteborg, BF 15 maj

Minismurf86
    27 år, Stockholm/Enköping, BF 15 maj

Elinh89
    25 år, Hofors, BF 16 maj

Elliema
    26 år, Jönköping, BF 21 maj

Hemlig78
    36 år, Stockholm, BF 24 maj

Elsa83
    30 år, Malmö, BF 27 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:45
    Copyme
    24 år, Halmstad, BF 21 maj

Idaros
    28 år, Göteborg, BF 21 maj

VMS
    22 år, Älmhult, BF 25 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-06 11:03

Nrk79,
    35 år, Norrköping, BF 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 09:51
    Menlotta
    21 år, Örebro, BF 2 maj

Fräulein
    32 år, Stockholm, BF 25 maj

Sina86
    28 år, Gävle, BF 28 maj

• Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.
  • Sessan 83 K

Hoppar in i denna tråden... känns dock lite skrämmande att ta steget in i en gravid tråd....
    är i vecka 12+0 ( v 13 ) bor i Älmhult :) 31 år gift och såååå lyckligHjärta

ser att även VMS är från samma lilla håla va kul hoppas vi ses i tråden och på byn ;)

• Starshaped
    Sessan 83 K skrev 2014-11-08 14:23:14 följande:

Hoppar in i denna tråden... känns dock lite skrämmande att ta steget in i en gravid tråd....

är i vecka 12+0 ( v 13 ) bor i Älmhult :) 31 år gift och såååå lycklig

ser att även VMS är från samma lilla håla va kul hoppas vi ses i tråden och på byn ;)

Grattis och välkommen! :)
  • VMS
    Sessan 83 K skrev 2014-11-08 14:23:14 följande:

är i vecka 12+0 ( v 13 ) bor i Älmhult :) 31 år gift och såååå lyckligHjärta

Grattis! :)

Ojoj, vad är chansen till att två från samma lilla by hamnar i samma tråd!? ;) Vi ligger ganska nära varandra i vilken vecka vi är i. Jag går in i vecka 13 (12+0) på måndag :)

Vi kanske går om varandra utan att vi vet om det ;) Nu blir jag nyfiken på vem du är! ;)
  • Nrk79

Vecka 12 here We come! :) Och 9 dgr kvar till ul,. Hur mår ni nu? Hur mycket har ni gått upp o har ni börjat köra på någon gravidkläd?

Hälsn. från Norrköping

• sassys

Är i vecka 13, min inskrivning blev flyttad tils på torsdag pga sjukdom hos bm. Känner att det börjar bli lite tight med jobbkläderna. Chefen vet men inte kollegorna så jag tänkte stå ut någon vecka till. Längtar dock tills det inte bara känns som nan har ötit lite för mkt mat haha

• sina86

V 12 här med :) kräks fortfarande på mornarna men börjar bli varannan dag istället för varje nu.

Har gått upp 1,5 kg ungefär och använder bara mjuka stretchjeans från HM, mina vanliga sitter för hårt. Har också berättat för chefen men kollegorna får nog vänta nån vecka till. UL 10 december :)

• sina86

V 12 här med :) kräks fortfarande på mornarna men börjar bli varannan dag istället för varje nu.

Har gått upp 1,5 kg ungefär och använder bara mjuka stretchjeans från HM, mina vanliga sitter för hårt. Har också berättat för chefen men kollegorna får nog vänta nån vecka till. UL 10 december :)

• minismurf86
    Nrk79 skrev 2014-11-06 20:54:57 följande:
    Himlar vilken träningstjej! :) Bra jobbat!
    Försöker i alla fall
    Tack!
  • minismurf86
    Nrk79 skrev 2014-11-10 07:29:38 följande:

Vecka 12 here We come! :) Och 9 dgr kvar till ul,. Hur mår ni nu? Hur mycket har ni gått upp o har ni börjat köra på någon gravidkläd?

Hälsn. från Norrköping

Gått upp sammanlagt 10 kg. Har nu stått still på samma vikt i 4 veckor.
    Mammakläder är inköpta MYCKET SKÖNT!!!!

Här är det toppen! Själv är vi v 14 nu. Det går fort tycker jag! hinner knappt med...

Hur mår du själv?

• Stiffin

Hej!

Jag hoppar med här! Jag väntar vårt första barn, BF 22:a maj. Jag är 30 år och min man är 32. Jag har PCOS men det tog sig rätt snabbt för oss ändå, ett halvår efter jag kastade mina p-piller var jag gravid. 

Var på VUL imorse och allting såg bra ut. Gynekologen mätte skallbenet, kollade att hjärtat pickade på och sådant. Fick se plutten suga på tummen och började då stortjuta, haha.

Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.