• Anonym (Mamman)

Hans nya

Barnens pappas nya sänghalva lägger ut bilder på sin ex. Instagram på våra barn.
    Jag har vänligt men bestämt bett henne ta bort bilderna där det tydligt framgår och syns att det är mina barn på samt deras namn.

Ska be henne igen och om hon inte tar bort dom då, vad kan jag då göra?!

Tacksam för seriösa svar :)

• Svar på tråden Hans nya
  • sextiotalist
    Brumma skrev 2014-09-08 07:36:16 följande:
    Och om den andra föräldern vill lägga ut?

Jag tycker också det är självklart att respektera de som har "noll" bilder på barnen på Facebook, instagram osv. Men här är två föräldrar som tycker olika..

Sedan undrar jag TS - varför vill du inte att hon skall lägga ut barnens bilder? Vill du att INGEN skall göra det eller just pappans nya? Gäller det alla så förstår jag din önskan men med tanke på ditt sätt att uttrycka dig om henne är jag inte helt säker på att så är fallet...

Sådant förakt som du uttrycker hör lyser ofta igenom även om man inte säger det rakt ut, och jag kan förstå om hon inte vill möta dig ens halvvägs...
    Just när det gäller offentliga medier, som instagram och facebook, så anser jag att det räcker med att en förälder säger nej.
    Dvs nejet gäller och ska respekteras
  • BioBonus

Av vilken anledning vill du inte att hon lägger ut bilderna? Är det för att du inte vill att dina barn skall finnas på sociala media (och då förutsätter jag att du själv inte heller lägger ut bilder på dem) så kan jag förstå om du blir irriterad. Men du kan tyvärr inte styra det, då pappan antagligen har gett sitt medgivande.
    Lägger du själv ut bilder på dina barn? Svara ärligt.

• SupersurasunkSara

Jag lägger inte ut bilder på facebook på mitt bonusbarn där ansiktet syns för att mamman inte vill det. Dock lägger hon ut bilder på sitt barn.
    Dubbelmoral tycker jag och det handlar enbart om kontrollbehov. Hon vet inte vilka jag har på min sida typ. Som om jag skulle göra något som skadar bonus?

Min sida är låst för alla utom vänner och jag har inga kufar Mest släkt faktiskt och de skulle välkomna bonus som om det vore mitt barn ifall de sågs, så pass känner jag släkten.

Iaf som så många säger TS, du kan inte bestämma det. Fö önskar jag att du gick vidare med ditt eget liv så slapp du hänga upp dig på deras.

• Brumma
    sextiotalist skrev 2014-09-08 07:58:12 följande:
    Just när det gäller offentliga medier, som instagram och facebook, så anser jag att det räcker med att en förälder säger nej.
    Dvs nejet gäller och ska respekteras
    Fast jag undrade hur du tycker att den andra föräldern skall göra? Inte "utomstående" utan den andra föräldern? Skall den också rätta sig?

Undrar bara, ingen kritik :)
  • BioBonus
    Brumma skrev 2014-09-08 08:45:12 följande:
    Fast jag undrade hur du tycker att den andra föräldern skall göra? Inte "utomstående" utan den andra föräldern? Skall den också rätta sig?

Undrar bara, ingen kritik :)

Bra fråga.
    Om man dessutom lägger ut bilder själv så blir det bara löjligt. Då har det bara med avundsjuka/revirpinkande att göra.

TS - Om du blir så upprörd över vad bonusmamman har på sina sociala medier, så tycker jag du ska sluta läsa.

• Påven Johanna
    Brumma skrev 2014-09-08 07:36:16 följande:
    Och om den andra föräldern vill lägga ut?

Jag tycker också det är självklart att respektera de som har "noll" bilder på barnen på Facebook, instagram osv. Men här är två föräldrar som tycker olika..

Sedan undrar jag TS - varför vill du inte att hon skall lägga ut barnens bilder? Vill du att INGEN skall göra det eller just pappans nya? Gäller det alla så förstår jag din önskan men med tanke på ditt sätt att uttrycka dig om henne är jag inte helt säker på att så är fallet...

Sådant förakt som du uttrycker hör lyser ofta igenom även om man inte säger det rakt ut, och jag kan förstå om hon inte vill möta dig ens halvvägs?
    När det gäller just den här saken så tycker jag personligen att man bör rätta sig efter den som säger nej. 

Men det är klart - för människor som har en hätsk inställning till varandra och ett dåligt samarbete kring barnen där det kanske mest handlar om att skjuta ner varandras önskemål så drar givetvis ett sådant nej med sig att alla andra önskemål och frågor ska detaljstyras också och så är väl bråket i full gång. Men för folk som har en fungerande relation där man respekterar varandra och litar på varandra så brukar den här typen av frågor inte leda till någon konflikt alls. 

Jag tycker till exempel att våra ungar gärna fått köra scooter, men det är deras pappa helt emot och då har hans nej fått gälla. 
  • ursula

Inte riktigt samma sak men som mormor  skulle jag aldrig lägga ut bilder på mina barnbarn utan det är okey för båda föräldrarna

• smulpaj01

Jag har full förståelse att ts pratar ner den nya då denne är totalt respektlös och vill skapa konflikter helt i onödan!

Pinka revir är aldrig attraktivt.

Hoppas nya blir utbytt snart så du slipper denna kvinna i dina barns liv!

• Utan Barn
    smulpaj01 skrev 2014-09-08 09:11:45 följande:

Jag har full förståelse att ts pratar ner den nya då denne är totalt respektlös och vill skapa konflikter helt i onödan!

Pinka revir är aldrig attraktivt.

Hoppas nya blir utbytt snart så du slipper denna kvinna i dina barns liv!

Skriver du på allvar? Nej, du måste väl vara ironisk?
  • smulpaj01
    Utan Barn skrev 2014-09-08 09:23:30 följande:

Skriver du på allvar? Nej, du måste väl vara ironisk?

Varför skulle jag inte vara allvarlig? Ts har BETT den nya att inte lägga ut bilder på nätete på sina barn. Jag gör inte det på mina heller så det förstår jag.

Den nya sk*ter totalt i det och fortsätter i alla fall. Totalt respektlöst beteende som dessutom skapar helt onödiga konflikter.

Vad spelar det för roll för den nya om hon inte lägger ut bilder på barnen? Tar hon eller barnen skada av det?! Nej, detta gör hon för att jävlas och skapa bråk samt pinka revir!
Svar på tråden Hans nya