• Anonym (Mamman)

Hans nya

Barnens pappas nya sänghalva lägger ut bilder på sin ex. Instagram på våra barn.
    Jag har vänligt men bestämt bett henne ta bort bilderna där det tydligt framgår och syns att det är mina barn på samt deras namn.

Ska be henne igen och om hon inte tar bort dom då, vad kan jag då göra?!

Tacksam för seriösa svar :)

• Svar på tråden Hans nya
  • Anonym (Mum)
    Brumma skrev 2014-09-10 10:21:26 följande:
    Det innebär dock inte att just detta faller under "stora beslut". Rent lagligt då..

Att du anser att det rent moraliskt är ett stort beslut spelar ju faktiskt ingen roll i vad bonusmamman och pappan väljer att hon får göra - i just det här.
    Är du verkligen alldeles säker på vad lagen säger? Det är inte jag för det är en ganska komplicerad fråga. Tycker faktiskt Ts skall rådgöra med en jurist.
  • Anonym
    Anonym (skål) skrev 2014-09-10 10:33:41 följande:

Tror du att den ena föräldern har rätt att skicka iväg barnet på en knäplastik på egen hand?

Så ett fotografi för att föreviga ett minne är samma sak som att skära i kroppsdelar? Fy vilken hemsk tillvaro du måste ja hemma...
  • Anonym (skål)
    Anonym skrev 2014-09-10 10:37:13 följande:

Så ett fotografi för att föreviga ett minne är samma sak som att skära i kroppsdelar? Fy vilken hemsk tillvaro du måste ja hemma...

Har du svårt med liknelser?
  • Anonym
    Anonym (skål) skrev 2014-09-10 10:44:33 följande:

Har du svårt med liknelser?

Uppenbarligen har du svårt att ge exempel på realistiska liknelser? Skära i en kroppsdel eller ta ett fotografi är inte ens i närheten. ;) Måla av en person eller knuffa ner någon från ett tak. Känns det som en normal och realistisk liknelse? :P

Humor på hög nivå detta! :D
  • Solidaritet
    BioBonus skrev 2014-09-10 10:08:35 följande:
    JAG kan ju inte ge en annan synvinkel på frågan än hur JAG resonerar? Till skillnad från många andra på det här forumet så tar inte JAG mig rätten att diktera hur ANDRA ska resonera. JAG ger MIN synvinkel på frågan. 
    Så du har helt rätt - mina inlägg utgår från hur JAG resonerar i frågan, utan att kräva att alla andra ska tycka som JAG :)
    Du kan försöka sätta dig in i att inte alla tycker som du. Du kan försöka se saker och ting ur ett annat perspektiv än ditt eget.

Men det handlar ju om dig.
  • Solidaritet
    Brumma skrev 2014-09-10 10:17:03 följande:
    Lägg av.

Biobonus svarade på ett inlägg om vad HON tyckte - hade varit ett mkt konstigt svar om hon skrivit generellt då? Eller vad säger du?

Skriver inte DU om vad DU anser? För inte skriver du om vad andra övergripande anser iallafall...

Du är bra på att kasta sten i glashus du....
    Nä men hej, lika charmerande som vanligt.
  • Holabalola
    Anonym (skål) skrev 2014-09-10 09:07:12 följande:
    Att lägga foton på nätet kan nästan jämföras med tatueringar. Båda ger permanenta resultat som i princip är omöjliga att ta bort.

Om det krävs båda föräldrarnas medgivande för typ tatueringar, hål i öronen, operationer etc så bör det också krävas båda föräldrarnas medgivande för att lägga upp foton på nätet.

Sedan är burkajämförelsen urkass. Man kan aldrig riktigt hundraprocentigt skydda sina barn från andras handlingar. Det kan hända att någon kommer och tvångstatuerar ens barn. Precis som det finns en risk att någon smygfotar ens barn. Men det är inget argument för att tillåta den ena föräldern att fatta stora beslut på egen hand.
    Ah men nu får du lägga av jämför du seriöst med en tatuering?
    Den stora skillanden är att om man har en tribal eller Mia inristat på axeln så får man skämmas för att man va spontan/ung/dum, men vem fan bryr sig om en bild av en själv när man va barn?

Tror ni verkligen att era barn är så viktiga att folk kommer leta igenom internet bara för att hitta en bild på ert barn.
  • Anonym (skål)
    Holabalola skrev 2014-09-10 11:06:28 följande:

Ah men nu får du lägga av jämför du seriöst med en tatuering?

Den stora skillanden är att om man har en tribal eller Mia inristat på axeln så får man skämmas för att man va spontan/ung/dum, men vem fan bryr sig om en bild av en själv när man va barn?

Tror ni verkligen att era barn är så viktiga att folk kommer leta igenom internet bara för att hitta en bild på ert barn.

Men jeez. Ingen av oss vet ju vilka våra barn kommer att växa upp till.
  • Anonym
    Anonym (skål) skrev 2014-09-10 11:12:42 följande:

Men jeez. Ingen av oss vet ju vilka våra barn kommer att växa upp till.

De kommer växa upp med växthuseffekten, fattigdom, rika blir rikare, miljön blir smutsigare, materialismen och hatet kommer öka. Vem bryr sig då om en liten liten bild på tex Facebook eller instagram då? Bara för att ta ett exempel på hur barnens framtid kommer se ut.

Men för all del, att tjata på pappa att han inte sätter ner foten när jan uppenbarligen gör det mot barnens mamma. Det känns fullt rimligt. :)
Svar på tråden Hans nya