BioBonus skrev 2014-09-10 09:50:43 följande:
För att förtydliga - det har hittills inte varit några problem för mig med de, få, bilder som kommer ut på tex FB på mina barn. Av de jag har sett. Ingen i deras familj bildbombar med dem, ingen tar kränkande bilder på dem och ingen lägger ut bilder för att vara elaka eller jävlas med dem.
Jag har däremot talat med barnen att vissa bilder som lagts ut på honom av deras vänner kanske inte är så lämpliga att ligga ute då framtida arbetsgivare ju numera googlar innan de anställer, så de är väl medvetna om att man ska vara försiktig med vad som hamnar på nätet. Att man ska tänka efter innan man publicerar detaljer, som tex bilder, ur sitt liv.
Med lite sunt förnuft, vilket uppenbarligen de i mina barns närhet har, så är en bild då och då på sociala medier inget problem.
Och jag blir absolut inte svartsjuk eller irriterad över att tex deras bonusmamma delar med sig av sin vardag där mina barn ingår,
Jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag jag ...
Behöver jag fortsätta?
För det första är inte du en generell representation av hur alla tänker och känner kring bilder på nätet.
För det andra handlar detta om att skydda BARNEN. De äldsta vill välja skriver du. De kommer förmodligen de yngre att vilja också då de blir äldre. Vilket i princip innebär att du utnyttjar det faktum att de är för små att säga ifrån då du lägger upp bilder på dem utan deras medgivande.
Men jag har förstått att det handlar om dig.