• Anonym9998

15-20 år som nyss pluassat

Hej 

Jag är 15 år och har nyss plussat fick så många negativa svar på min förra tråd så startar e för oss mellan 15-20 år.. Skriv gärna av er här om vad ni tycker och tänker, vila graviditets symtomer ni har.. Och ställ gärna frågor och ge gärna tips :) tyckte en sådan här tråd behövdes GladGravid

• Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat
  • Anonym9998

Igår (6 maj) kl 04:13 tittade den här lilla prinsessan ut hon vägde 3330 och var 48 lång. Vi hade redan bestämt oss för namnet Hollie å guuud vad de passar henne..

Hon säger inte ett ljud hon bara gnyr lite pga illamående och skriker aldrig.. Hon e sååå snäll å Gud vad jag å min kille älskar henne... ????

• JosefineBo
    Anonym9998 skrev 2015-05-07 10:32:56 följande:

Igår (6 maj) kl 04:13 tittade den här lilla prinsessan ut hon vägde 3330 och var 48 lång. Vi hade redan bestämt oss för namnet Hollie å guuud vad de passar henne..

Hon säger inte ett ljud hon bara gnyr lite pga illamående och skriker aldrig.. Hon e sååå snäll å Gud vad jag å min kille älskar henne... ???? phpYd65oq80936.jpg

Gud va fin! Grattis ????????
  • Diamond98
    Anonym9998 skrev (null) följande:

Hon säger inte ett ljud hon bara gnyr lite pga illamående och skriker aldrig.. Hon e sååå snäll å Gud vad jag å min kille älskar henne... ???? phpYd65oq80936.jpg

Gud va söt! Grattis! :)
  • Anonym9998
    JosefineBo skrev 2015-05-08 21:12:21 följande:
    Gud va fin! Grattis ????????
    Tack ??
  • Anonym9998
    Diamond98 skrev 2015-05-11 10:53:17 följande:
    Gud va söt! Grattis! :)
    Tack <3
  • Sommarfeelings

Jag är en tjej på 16 år, (pojkvän som är 19 år) vi har varit tillsammans i 1 år, och vi fick reda på att jag är gravid för ca 2-3 veckor sedan. Jag tog ett test och det visade svagt positivt två dagar innan min mens skulle starta, jag tog ett till på mensens startdag (clearblue digital med veckoindikator) och det visade att jag var gravid i vecka 3. Idag är jag alltså gravid i vecka 6 och vi funderar fortfarande på hur vi ska göra, jag har alltid varit inne på abort men nu när jag väl har ett liv i magen som redan har ett hjärta som slår känns det väldigt svårt. Vi har varit både hos barnmorska och på ungdomsmottagningen och pratat om våra alternativ. Min pojkvän är mer inne på abort och vi kommer inte vidare i våra diskussioner. Jag går i 9:an och ska börja gymnasiet i höst. Vi har berättat för våra föräldrar och de tog det väldigt bra, jag hoppas verkligen att jag och min pojkvän kan behålla barnet men han tror inte att vi klarar det, hur är det för er som är unga föräldrar? Skulle vara intressant hur ni som bestämde er för att behålla bestämde det!

Mina graviditetssymtom är förresten illamående ibland och så har jag tyvärr redan börjat fått foglossning.. Hoppas jag får några bra svar!

• isabelless
    Sommarfeelings skrev 2015-05-15 19:08:59 följande:

Jag är en tjej på 16 år, (pojkvän som är 19 år) vi har varit tillsammans i 1 år, och vi fick reda på att jag är gravid för ca 2-3 veckor sedan. Jag tog ett test och det visade svagt positivt två dagar innan min mens skulle starta, jag tog ett till på mensens startdag (clearblue digital med veckoindikator) och det visade att jag var gravid i vecka 3. Idag är jag alltså gravid i vecka 6 och vi funderar fortfarande på hur vi ska göra, jag har alltid varit inne på abort men nu när jag väl har ett liv i magen som redan har ett hjärta som slår känns det väldigt svårt. Vi har varit både hos barnmorska och på ungdomsmottagningen och pratat om våra alternativ. Min pojkvän är mer inne på abort och vi kommer inte vidare i våra diskussioner. Jag går i 9:an och ska börja gymnasiet i höst. Vi har berättat för våra föräldrar och de tog det väldigt bra, jag hoppas verkligen att jag och min pojkvän kan behålla barnet men han tror inte att vi klarar det, hur är det för er som är unga föräldrar? Skulle vara intressant hur ni som bestämde er för att behålla bestämde det!

Mina graviditetssymtom är förresten illamående ibland och så har jag tyvärr redan börjat fått foglossning.. Hoppas jag får några bra svar!

Hej! Jag är född 1998 (som jag förstår det är du -99 i och med att du går ut nian nu?) och min sambo/pojkvän är född 1995.

Nu var ju vår graviditet helt och hållet planerad, men vi väntar en liten kille i september! Självklart är det helt upp till er men vill bara att du ska veta att du inte är ensam, du får väldigt gärna skriva om du har lust att bolla lite :) Kram!
  • höstjejen

Jag är 18 år, fyller 19 i höst, Väntar en liten pojke som kommer i Augusti :) Min Kille blir 21 år 

• colalife

Ni som har fått era bebisar kan inte ni skriva hur ni återhämtar er? De sägs ju att yngre återhämtar sig fortare

• Lagotto
    colalife skrev 2015-05-16 15:40:03 följande:

Ni som har fått era bebisar kan inte ni skriva hur ni återhämtar er? De sägs ju att yngre återhämtar sig fortare

Jag är tjugo och har en dotter på 4 månader. Det tog två veckor innan jag var "återhämtad " men jag hade inga problem alls heller med tex sitta osv dagen efter förlossningen. Tror det är väldigt individuellt.
  • lillaV

Plussade hemma o förrigår och på umo idag! Ska vara runt vecka 6. 17 år är jag, har inte bestämt mig om jag ska göra abort eller behålla. Men det lutar åt att behålla! :)

• lillaV

17 år är jag! :) Plussade i måndags och hos UMO i onsdags. Min första tanke var abort men nu vill både jag och killen behålla och hans föräldrar stöttar hos och min moster, ska bara klura ut ett sätt att berätta för min mamma då jag bor heltid hos henne. Är det NÅGON som har tips? :)

Mina grav symtomer är:

- Molande värk i nedre delen av magen

- Ständigt illamående

- Trög/Gasig mage

På måndag (25/5) ska jag till ungdomsenheten på Södersjukhuset och prata med doktor och barnmorska, tiden bokades via UMO då jag ville göra abort men barnmorskan sa att jag kan alltid ändra mig.

Lycka till med din graviditet!:)

• lillaV
    Anonym9998 skrev 2015-05-07 10:32:56 följande:

Stort grattis! Himla söt är hon! :)
  • JosefineBo
    Sommarfeelings skrev 2015-05-15 19:08:59 följande:

Du är väldigt ung så tänk efter verkligen! Jag är 19, tar studenten nu snart och gick in i v 11 idag, vårat var helt och håller planerat!
  • Sommarfeelings
    JosefineBo skrev 2015-05-25 09:07:46 följande:

Du är väldigt ung så tänk efter verkligen! Jag är 19, tar studenten nu snart och gick in i v 11 idag, vårat var helt och håller planerat!

Grattis! :) Vi har tillsammans bestämt oss för att behålla barnet och jag är nu i vecka 13 (12+5)!
  • Sofie190

19 år , plussade i torsdags, är i vecka 5 väntar första barnet som är beräknat i maj 2016 :)

• isabelless

Den 5/9 klockan 04.59 föddes vår älskade William! Vilken kärlek <3

Då vi kom till förlossningen runt 21 på fredagskvällen var jag 4 cm öppen. Fick då sovdos (morfinspruta i skinkan och insomningstablett), kunde sova 1.5 timme på det. Hade fruktansvärda värkar men trodde ändå inte det var helt på gång så låg och härdade ut medans sambon sov. Väckte honom och ringde på signalen efter barnmorskan vid 03, hade då öppnat mig helt! Så då gick det snabbt

Det var en fruktansvärd smärta men så svårt att avgöra hur nära det är. Såhär i efterhand önskar jag att jag sagt till tidigare och fått lustgasen ett tag innan!

Williams hjärtljud gick ner och jag hade långt mellan värkarna så efter värkstimulerande dropp och beslut om sugklocka blev jag klippt. Men sugklockan behövdes tack och lov inte, efter klippet tog det 4 minuter sedan var han ute <3

• dalkullan95
    isabelless skrev 2015-09-14 17:26:08 följande:

Den 5/9 klockan 04.59 föddes vår älskade William! Vilken kärlek <3

Då vi kom till förlossningen runt 21 på fredagskvällen var jag 4 cm öppen. Fick då sovdos (morfinspruta i skinkan och insomningstablett), kunde sova 1.5 timme på det. Hade fruktansvärda värkar men trodde ändå inte det var helt på gång så låg och härdade ut medans sambon sov. Väckte honom och ringde på signalen efter barnmorskan vid 03, hade då öppnat mig helt! Så då gick det snabbt

Det var en fruktansvärd smärta men så svårt att avgöra hur nära det är. Såhär i efterhand önskar jag att jag sagt till tidigare och fått lustgasen ett tag innan!

Williams hjärtljud gick ner och jag hade långt mellan värkarna så efter värkstimulerande dropp och beslut om sugklocka blev jag klippt. Men sugklockan behövdes tack och lov inte, efter klippet tog det 4 minuter sedan var han ute <3

Stort grattis till eran guldklimp! (h)
Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat