Sommarfeelings skrev 2015-05-15 19:08:59 följande:
Jag är en tjej på 16 år, (pojkvän som är 19 år) vi har varit tillsammans i 1 år, och vi fick reda på att jag är gravid för ca 2-3 veckor sedan. Jag tog ett test och det visade svagt positivt två dagar innan min mens skulle starta, jag tog ett till på mensens startdag (clearblue digital med veckoindikator) och det visade att jag var gravid i vecka 3. Idag är jag alltså gravid i vecka 6 och vi funderar fortfarande på hur vi ska göra, jag har alltid varit inne på abort men nu när jag väl har ett liv i magen som redan har ett hjärta som slår känns det väldigt svårt. Vi har varit både hos barnmorska och på ungdomsmottagningen och pratat om våra alternativ. Min pojkvän är mer inne på abort och vi kommer inte vidare i våra diskussioner. Jag går i 9:an och ska börja gymnasiet i höst. Vi har berättat för våra föräldrar och de tog det väldigt bra, jag hoppas verkligen att jag och min pojkvän kan behålla barnet men han tror inte att vi klarar det, hur är det för er som är unga föräldrar? Skulle vara intressant hur ni som bestämde er för att behålla bestämde det!
Mina graviditetssymtom är förresten illamående ibland och så har jag tyvärr redan börjat fått foglossning.. Hoppas jag får några bra svar!
Hej! Jag är född 1998 (som jag förstår det är du -99 i och med att du går ut nian nu?) och min sambo/pojkvän är född 1995.
Nu var ju vår graviditet helt och hållet planerad, men vi väntar en liten kille i september! Självklart är det helt upp till er men vill bara att du ska veta att du inte är ensam, du får väldigt gärna skriva om du har lust att bolla lite :) Kram!