• Anonym9998

15-20 år som nyss pluassat

Hej 

Jag är 15 år och har nyss plussat fick så många negativa svar på min förra tråd så startar e för oss mellan 15-20 år.. Skriv gärna av er här om vad ni tycker och tänker, vila graviditets symtomer ni har.. Och ställ gärna frågor och ge gärna tips :) tyckte en sådan här tråd behövdes GladGravid

• Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat
  • Anonym9998
    Diamond98 skrev 2014-11-27 15:34:02 följande:
    Det är inget att oroa sej för! Det syns inget på mej heller. Min mage har börjat växa den här veckan typ. Så det är en liten kula nu. Det är när jag ligger ner det syns lite mer för då sticker ju kulan upp liksom. Men när jag står upp så syns det typ inget om man inte vet att jag är gravid.

Jag gick också och oroade mej på grund av det men hon mår hur bra som helst och rörde sej jätte mycket där inne. :)
    Skönt att höra :) känns bra att veta att de är normalt :)
  • Diamond98
    Anonym9998 skrev 2014-11-27 19:22:56 följande:
    Skönt att höra :) känns bra att veta att de är normalt :)
    Juste glömde också att skriva att det är ganska vanligt att folk som väntar sitt första barn inte känner rörelser förens typ vecka 20. Så det är nog inget du behöver oroa dej för :)
  • Ewmacita
    Diamond98 skrev 2014-11-27 23:06:36 följande:
    Juste glömde också att skriva att det är ganska vanligt att folk som väntar sitt första barn inte känner rörelser förens typ vecka 20. Så det är nog inget du behöver oroa dej för :)
    Håller med. Tycker inte heller att du ska oroa dig, jag började känna i vecka 18, men det är ju så olika =)

Och förresten grattis till dottern! :D
  • Anonym17
    Diamond98 skrev 2014-11-27 15:44:15 följande:
    Jag började känna sparkar vecka 17 tydligt och man kunde redan då känna utifrån magen också så det är skit coolt! Pappan kände det för första gången i helgen (han bor 30 mil ifrån mej så vi träffas inte så mycket pga det så han har inte kunnat känna tidigare. Men han blev jätte lycklig när han kände henne.)

Om din lilla sparkar varje dag så att du känner så är det nog inga fel på h*n. Men vi mammor blir så oroliga ändå.

Men allt kommer nog gå bra ska du se :) du ska bara veta hur nervös man blir när dom kommer och säger att det är din tur. Men det är så underbart att se sin bebis där inne i magen. Skulle villa se henne varje dag. Men nu är det bara att vänta tills hon kommer ut i världen <3
    Jag har bara känt bebisen då o då :/ men får hoppas att det inte e något fel :)
  • Diamond98
    Anonym17 skrev 2014-11-28 12:43:43 följande:
    Jag har bara känt bebisen då o då :/ men får hoppas att det inte e något fel :)
    Det är mycke rörelser man inte känner också. Min lilla flicka rörde sej jätte mycket under UL men det va inget jag kände. 
  • Anonym17
    Diamond98 skrev 2014-11-29 15:39:28 följande:
    Det är mycke rörelser man inte känner också. Min lilla flicka rörde sej jätte mycket under UL men det va inget jag kände. 
    Tack det lugna mig! :) har känt att när jag inte har kissat på ett tag kan det svida till på ett par ställen på magen e det något ni känt? Funderar på om det e bebisen trycker eller sparkar på en viss punkt i magen :o
  • Diamond98
    Anonym17 skrev (null) följande:
    Tack det lugna mig! :) har känt att när jag inte har kissat på ett tag kan det svida till på ett par ställen på magen e det något ni känt? Funderar på om det e bebisen trycker eller sparkar på en viss punkt i magen :o
    Vet inte riktigt vad du menar med svider men om jag inte kissar på ett tag även fast jag är kissnödig så får jag en väldigt obehaglig känsla i magen typ som hugg eller svid fast inte riktigt. Jag vet inte hur jag ska förklara det men det är det närmaste jag kan komma på att förklarar det.

Men när Lill tösen sparkar på kissblåsan (som hon verkar gilla att göra ganska mycket) så blir det bara som att man blir mer kissnödig just då sparken kommer. Det blir typ som om man är nära på att kissa på sej men det försvinner på 0,1 sekund. Haha det är fett svårt att förklara men hoppas du typ fattar vad jag menar iallafall :)
  • Anonym17
    Diamond98 skrev 2014-11-30 14:02:04 följande:
    Vet inte riktigt vad du menar med svider men om jag inte kissar på ett tag även fast jag är kissnödig så får jag en väldigt obehaglig känsla i magen typ som hugg eller svid fast inte riktigt. Jag vet inte hur jag ska förklara det men det är det närmaste jag kan komma på att förklarar det.

Men när Lill tösen sparkar på kissblåsan (som hon verkar gilla att göra ganska mycket) så blir det bara som att man blir mer kissnödig just då sparken kommer. Det blir typ som om man är nära på att kissa på sej men det försvinner på 0,1 sekund. Haha det är fett svårt att förklara men hoppas du typ fattar vad jag menar iallafall :)
    Joo men det e så jag menar :p har nog varit med om något liknande fat att bebisen trycker sig mot blåsan för jag kan behöva kissa fast jag gjorde det två minuter innan :)
  • Anonym17
    Diamond98 skrev 2014-12-03 10:42:24 följande:

Min mage i vecka 19+0(igår). Syns nästan ingenting :( hur mycket syns era magar? :)

Min mage vecka 18+1 :) Imorgon ska jag på ultraljud så får se om det stämmer och då får jag veta om det e en kille eller tjej :D

Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat