• Anonym9998

15-20 år som nyss pluassat

Hej 

Jag är 15 år och har nyss plussat fick så många negativa svar på min förra tråd så startar e för oss mellan 15-20 år.. Skriv gärna av er här om vad ni tycker och tänker, vila graviditets symtomer ni har.. Och ställ gärna frågor och ge gärna tips :) tyckte en sådan här tråd behövdes GladGravid

• Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat
  • amandapanda95
    Diamond98 skrev 2014-11-12 20:23:00 följande:
    Asså åå :( Jag vill också få se eller iallafall få höra min lille, men nej nej nej. Inget sånt får man göra innan vecka 20 här där jag går hos barnmorskan. Inte ens att lyssna på hjärtljudet liksom!? Bara för att "det finns risk för att man inte hittar hjärtljudet "så tidigt" så då kan det bli mer oro än glädje" sa barnmorskan idag när jag va hos henne. Jag är liksom i vecka 16+5 det är inte tidigt. Jag är mer orolig över att jag inte har fått se eller höra bebisen än och att jag inte kommer få göra det förens i vecka 19. Tänk om det är något fel på bebisen, det skulle ju va skit tufft att få reda på det så sent.Rynkar på näsan

Men gu vilken känsla att få se bebisen! Glad för din skull att du fick se tidigt!Glad

Ja att få vänta till vecka 20 innan man får se att lillen mår bra måste vara sjukt jobbigt men om du ska dit i vecka 19 och är i vecka 17 nu så är du ju snart där hoppas att tiden ändå går fort för dig. Glad

Ewmacita skrev 2014-11-12 20:56:24 följande:
    Men så söt då

Åh jag vet, jag är alldeles tokkär.
    Har alltid kollat på andras bilder och tänkt ungefär att "jaha ja där ser man ju att det växer en liten krabat" men har aldrig riktigt sett charmen i UL bilder men nu när jag själv sitter här med bilden på mitt egna lilla underverk i handen så kan jag inte sluta beundra hur underbart söt den lilla krabaten faktiskt är. Hjärta

• Anonym17

När har ni tänkt o köpa vagn o saker till bebisen? :)

• kasovi
    längtan94 skrev 2014-10-31 17:00:41 följande:

så hur känner ni ikv då? 15-20år och inge festande ? :) ska jag va ärlig så känns de skit tråkigt, hade mer en gärna vart på halloweenfest nu :( men de gör mig inte till en dålig mamma för de :) jag skippar denna halloween och tar nästa så får bebis pappa ta lilltjejen :D 
    saknar ni andra festandet? :)

Haha
  • Diamond98
    Anonym17 skrev 2014-11-14 18:36:06 följande:

Jag ska kolla på vagnar den 25:e efter ultraljudet. Sen så ska jag få vagnen i julklapp så jag vet inte riktigt när den kommer köpas, men kommer få en det här året iallafall. Första bebis kläderna kommer nog köpas den 25:e också eftersom jag inte vill köpa innan jag vet vad för kön lillen är :) Sen så kommer jag köpa saker med tiden liksom :)
  • Anonym17
    Diamond98 skrev 2014-11-14 22:46:40 följande:
    Jag ska kolla på vagnar den 25:e efter ultraljudet. Sen så ska jag få vagnen i julklapp så jag vet inte riktigt när den kommer köpas, men kommer få en det här året iallafall. Första bebis kläderna kommer nog köpas den 25:e också eftersom jag inte vill köpa innan jag vet vad för kön lillen är :) Sen så kommer jag köpa saker med tiden liksom :)
    Vilken vecka e du i nu? Jag e i vecka 16 o har ingen aning om vilken vecka man ska köpa vagn :o brukar kolla mycket på blocket men vågar inte åka o kolla på en vagn :/
  • Ewmacita
    längtan94 skrev 2014-11-15 10:29:52 följande:

när är ni beräknade ?:)

24 februari 2015

När är du själv beräknad?
  • Diamond98
    Anonym17 skrev (null) följande:
    Vilken vecka e du i nu? Jag e i vecka 16 o har ingen aning om vilken vecka man ska köpa vagn :o brukar kolla mycket på blocket men vågar inte åka o kolla på en vagn :/
    Jag är i vecka 18(17+1), jag har också kollat blocket å så men min mormor erbjöd att hon kunde betala vagn och min mamma har hittat en affär där det finns billiga vagnar å då vill jag ju hellre ha en ny. Kommer inte riktigt ihåg vad affären heter. Kan fråga henne så kan jag länka sidan här sen :) det är ju inte direkt bråttom att köpa vagn eftersom man har många månader kvar på sej att hitta en.
  • Anonym9998
    Anonym17 skrev 2014-11-14 18:36:06 följande:

Jag har redan vagn. Har två små syskon och den ena åker fortfarande vagn så ska ta över den vagnen eller ja mamma har 5 vagnar så jag och mamma ska typ dela.. Sen har jag kläder redan i ganska nytt skick för mamma köpte nya kläder till min lille bror och lilla syster hela tiden.. så om jag ska köpa kläder blir det mest för att köpa något som bara är min bebis och som ingen haft innan :) 
    Ska till Ullared (gekås) denna månaden och där ska jag bara köpa små saker som nappar, flaskor och sånt :)
  • Anonym17
    Diamond98 skrev 2014-11-15 13:50:46 följande:
    Jag är i vecka 18(17+1), jag har också kollat blocket å så men min mormor erbjöd att hon kunde betala vagn och min mamma har hittat en affär där det finns billiga vagnar å då vill jag ju hellre ha en ny. Kommer inte riktigt ihåg vad affären heter. Kan fråga henne så kan jag länka sidan här sen :) det är ju inte direkt bråttom att köpa vagn eftersom man har många månader kvar på sej att hitta en.
    Det skulle va jätte snällt om du kunde länka sidan! Va på babyproffsen idag o titta lite o vill helst ha en bugaboo så det blir o kolla efter en sån på blocket :)
Svar på tråden 15-20 år som nyss pluassat