• Tacksamt

så lätt sparade jag in 39kr/mån

Hej.
    Jag har precis sparat in 39kr/månad genom att ansluta en räkning till efaktura.

• Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån
  • Virriga Vera
    Fidelisen skrev 2014-09-18 08:13:06 följande:

D

Så gör vi också

Det är inte direkt jobbigt att dra kort, så jag tycker att ansträngningen är värt det lilla extra man får.

Men nu har väl Coop-kortet blivit "sämre"?
    Jag handlar inte primärt på COOP så det är inget större problem.
  • Tacksamt
    Virriga Vera skrev 2014-09-18 13:26:56 följande:
    Jag handlar inte primärt på COOP så det är inget större problem.
    Vart handlar du då?
     idag sparade jag 56kr på willys :) på grejer jag ändå skulle ha :)

• Bunny on speed

Nu ska vi se.

handlade för ca 1450 kr.

En sak var 4e gratis och jag hade redan köpt tre = sparade in 650 kr

så pass mycket att det blev fri frakt: 30 kr

medlemsrabatt 190 kr

återbäring på köpet 160 kr

någraprodukter ggratis säg ca 80 kr

Så jag betalade 1450 istället för 2550 (ca).

Bunnies, it must be bunnies!
  • Virriga Vera
    Tacksamt skrev 2014-09-18 14:48:14 följande:
    Vart handlar du då?
     idag sparade jag 56kr på willys :) på grejer jag ändå skulle ha :)
    Men spelar det egentligen någon roll? Det blir Maxi, Lidl, Netto eller Coop. beroende på var jag är när jag skall handla. Jag handlar mest på Maxi.
  • Jennie med ie

Om man redan har alla fakturor på e-faktura som är möjliga att få så... är det då okej att få återbäring när man handlat sådant man ändå skulle ha, som mat t ex?

• Tacksamt
    Jennie med ie skrev 2014-09-18 16:06:28 följande:

Om man redan har alla fakturor på e-faktura som är möjliga att få så... är det då okej att få återbäring när man handlat sådant man ändå skulle ha, som mat t ex?

Ja det klart det är,men förmig lönar det sig knappast.
    Jag har willys+ det får räcka,sen köper jag nersatta varor,reavaror,kampanjer osv...euroski,djurens värld,öb,willys,netto,lidl,karlsson,elgiganten,jysk,bonprix,maxi,team sportia är några utav ställena jag handlar på.
  • Jennie med ie
    Tacksamt skrev 2014-09-18 18:20:10 följande:
    Ja det klart det är,men förmig lönar det sig knappast.
    Jag har willys+ det får räcka,sen köper jag nersatta varor,reavaror,kampanjer osv...euroski,djurens värld,öb,willys,netto,lidl,karlsson,elgiganten,jysk,bonprix,maxi,team sportia är några utav ställena jag handlar på.
    Du vet, man kan köpa nedsatta varor OCH få återbäring. Det är liksom inte det ena eller det andra. Men det är ju trevligt att det är "okej", då kan du sluta dumförklara de som använder sig av sådana kort då...
  • Tacksamt
    Jennie med ie skrev 2014-09-18 18:29:33 följande:
    Du vet, man kan köpa nedsatta varor OCH få återbäring. Det är liksom inte det ena eller det andra. Men det är ju trevligt att det är "okej", då kan du sluta dumförklara de som använder sig av sådana kort då...
    FasT ärligt...60kr på ett halvår i bonus bara för att dra ett bonuskort,det kan kvitta....iallafall för mig,jag sparar som sagt mer på de nersatta varorna.
    Bara idag sparade jag ju 53kr på willys ,på EN dag!
    Lika mycket som jag hade fått på ett halvår med bonuskort....
  • adiscobloodbath

Men alltså, man kan ju ofta få fler erbjudanden om man använder butikens eget bonuskort. På Ica till exempel så är det vissa rabatter som bara gäller med bonuskort. Varje månad får man erbjudanden på varor man köper ofta om man drar deras bonuskortet. Även om det kanske inte är JÄTTEMYCKET pengar i slutändan så har man ju ändå sparat lite extra :)

• Fidelisen
    Tacksamt skrev 2014-09-18 18:35:16 följande:

FasT ärligt...60kr på ett halvår i bonus bara för att dra ett bonuskort,det kan kvitta....iallafall för mig,jag sparar som sagt mer på de nersatta varorna.

Bara idag sparade jag ju 53kr på willys ,på EN dag!

Lika mycket som jag hade fått på ett halvår med bonuskort....

60 kronor extra (i ditt fall) på ett halvår BARA för att betala det du ändå skulle ha köpt.

Du är fantastiskt oekonomisk om du inte ens kan erkänna att det är bra. Att få tillbaks pengar för det du ändå skulle ha köpt.
Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån