• Tacksamt

så lätt sparade jag in 39kr/mån

Hej.
    Jag har precis sparat in 39kr/månad genom att ansluta en räkning till efaktura.

• Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån
  • Kjell2
    Tacksamt skrev 2014-09-22 07:27:28 följande:
    Nej det gjorde jag inte.

"Ja vi hade 600,000kr innan vi betalade av bostadsrätten."
    ska läsas
    "Han hade 600 000 kr innan han betalade av bostadsrätten"

Frågan kvarstår då. Hur mycket hade du och hur mycket av allt du spara har du kvar?

• Chrysabelle
    Tacksamt skrev 2014-09-22 07:27:28 följande:
    Nej det gjorde jag inte.
    Då det korrekta svaret var att ditt x betalade, helt själv, av på sitt lån. Du hade inget med saken att göra.
  • Jennie med ie

Jag sparar hela min lön varje månad. Men det är klart, sen töms det ju och jag börjar om...

• Tacksamt
    Jennie med ie skrev 2014-09-22 08:02:43 följande:

Jag sparar hela min lön varje månad. Men det är klart, sen töms det ju och jag börjar om...

skulle det där vara roligt? Försök att varalite allvarlig tack! Det är inte roligt när ni dummar er hela tiden.

• Jennie med ie
    Tacksamt skrev 2014-09-22 08:16:24 följande:
    skulle det där vara roligt? Försök att varalite allvarlig tack! Det är inte roligt när ni dummar er hela tiden.

Japp! Det skulle det
  • Tacksamt
    Chrysabelle skrev 2014-09-22 07:46:40 följande:
    Då det korrekta svaret var att ditt x betalade, helt själv, av på sitt lån. Du hade inget med saken att göra.
    Ja Det kan man säga,jag såg till att betala annat,så han kunde spara så mycket som möjligt för att kunna betala av sitt lån.och såhär i efterhand va det helt klart värt det,då han nu är sjukskriven sedan 6månader.Han gick från 25,000kr netto till högsta sjukpenningen (knappt 12,000?) så helt klart kännbart,och tack vare att bi betalade av lånet,så klarar han sig utan att behöva nalla utav sparkontot.
    Men han kan inte spara nåt heller just nu utav förklarliga skäl.

• Kjell2
    Tacksamt skrev 2014-09-22 08:20:43 följande:
    Ja Det kan man säga,jag såg till att betala annat,så han kunde spara så mycket som möjligt för att kunna betala av sitt lån.och såhär i efterhand va det helt klart värt det,då han nu är sjukskriven sedan 6månader.Han gick från 25,000kr netto till högsta sjukpenningen (knappt 12,000?) så helt klart kännbart,och tack vare att bi betalade av lånet,så klarar han sig utan att behöva nalla utav sparkontot.

Så genom att du stod för löpande kostnader kring ert hushåll kunde han spara och amortera massor och på det sättet nu vara skuldfri och låga fasta kostander. Vad fick du ut av det hela ekonomiskt, ett rejält kapital på banken hoppas jag?

Sen, självklart måsta han kunna spara även nu, det är bara en fråga om prioriteringar. Man gör en budget och avsätter först sparande och bostad. Sen anpassar man resten efter det som är kvar.
  • Fidelisen
    Kjell2 skrev 2014-09-22 08:26:02 följande:

Sen, självklart måsta han kunna spara även nu, det är bara en fråga om prioriteringar. Man gör en budget och avsätter först sparande och bostad. Sen anpassar man resten efter det som är kvar.

Exakt. Alla, precis alla, kan spara
  • Tacksamt
    Kjell2 skrev 2014-09-22 08:26:02 följande:
    Så genom att du stod för löpande kostnader kring ert hushåll kunde han spara och amortera massor och på det sättet nu vara skuldfri och låga fasta kostander. Vad fick du ut av det hela ekonomiskt, ett rejält kapital på banken hoppas jag?

Nej han kan inte spara nu.bensin och läkarkostnader...
    Är folk så giriga menar du att de hela tiden ser att de måste vinna nåt ekonomiskt?? Herregud tur jag inte funkar så! Tanken va ju att vi skulle bli skuldfria och sen lägga kontantisats på hus,men vi separerade...

• Chrysabelle
    Tacksamt skrev 2014-09-22 08:20:43 följande:
    Jag utgår från att ni då är goda vänner fortfarande. Varför gjorde ni slut från första början? Han var väl en så trevlig man, som stod ut med dig.
Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån