• Tacksamt

så lätt sparade jag in 39kr/mån

Hej.
    Jag har precis sparat in 39kr/månad genom att ansluta en räkning till efaktura.

• Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån
  • QueenBeee
    Virriga Vera skrev 2014-09-16 13:31:54 följande:

Jag sparade 646:- på att beställa mina mc glasögon från Kina istället för att köpa dem hos den lokala MC handlaren.

Här snackar vi om att jag börjar bli trött..
    McDonalds nämndes ju tidigare i tråden, så jag läste först "mc glasögon" som McGlasögon, haha! 
  • Aniiee
    QueenBeee skrev 2014-09-17 23:03:43 följande:
    Här snackar vi om att jag börjar bli trött..
    McDonalds nämndes ju tidigare i tråden, så jag läste först "mc glasögon" som McGlasögon, haha! 
    Cool
    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
  • Lattjo
    Tacksamt skrev 2014-09-17 16:02:20 följande:

Nu ska jag gå och köpa mig lite godis cör 60kr,tänk,det är hela återbäringen om jag hadehandlat för 6000kr.
    Varför skulle jag vilja handla för 6000kr för att få ynkliga 60kr?
    Samma sak med coops bonussystem,vi kom aldrig upp i 1%,eftersom det krävs att du handlar för en viss summa för att få den där 1%.
    Det jag alltid har sagt,det krävs att man handlar mycket.

Så att få tillbaka pengar när man ändå ska handla är fel men att slippa betala fakturaavgiften är helt okej?

När Coop hade sitt system där man kunde få upp till 5% tillbaka fick jag ofta runt 110,-/månad tillbaka. Jag handlade all mat på Coop (inte för deras bonussystem utan för att det är den trevligaste butiken jag har här) och handlade med deras kreditkort (satte alltid in pengar i förväg och använde aldrig krediten) och där fick jag en extra %. Jag handlade inte en massa extra bara för att få bonus, jag handlade det jag ändå skulle och fick min bonus.

Men enligt dig så är det dåligt och inget någon behöver för att du inte kommer upp i dom summorna? Men att spara 39,- i månaden på en faktura är toppen och det ska alla göra?

Och ni skulle visst kommit upp i 1% för det var 1% från första kronan. Men som jag minns det så hade ni inte ens COOP-kort? Visst det blir inga stora pengar om man inte handlar där ofta men många bäckar små. Eller hur var det nu igen?
  • Virriga Vera
    Lattjo skrev 2014-09-18 06:16:05 följande:
    Så att få tillbaka pengar när man ändå ska handla är fel men att slippa betala fakturaavgiften är helt okej?

När Coop hade sitt system där man kunde få upp till 5% tillbaka fick jag ofta runt 110,-/månad tillbaka. Jag handlade all mat på Coop (inte för deras bonussystem utan för att det är den trevligaste butiken jag har här) och handlade med deras kreditkort (satte alltid in pengar i förväg och använde aldrig krediten) och där fick jag en extra %. Jag handlade inte en massa extra bara för att få bonus, jag handlade det jag ändå skulle och fick min bonus.

Men enligt dig så är det dåligt och inget någon behöver för att du inte kommer upp i dom summorna? Men att spara 39,- i månaden på en faktura är toppen och det ska alla göra?

Och ni skulle visst kommit upp i 1% för det var 1% från första kronan. Men som jag minns det så hade ni inte ens COOP-kort? Visst det blir inga stora pengar om man inte handlar där ofta men många bäckar små. Eller hur var det nu igen?
    Och jag gjorde som så att jag drog mitt medlemskort där jag fick COOP bonus och betalade med mitt kreditkort där jag fick bonus, så det blev dubbel bonus på så sätt. Men jag har ju förtsått att jag inte sparade något utan egentligen slösade eftersom jag inte betalar "kontant".
  • Fidelisen

D

Virriga Vera skrev 2014-09-18 06:35:39 följande:

Och jag gjorde som så att jag drog mitt medlemskort där jag fick COOP bonus och betalade med mitt kreditkort där jag fick bonus, så det blev dubbel bonus på så sätt. Men jag har ju förtsått att jag inte sparade något utan egentligen slösade eftersom jag inte betalar "kontant".

Så gör vi också

Det är inte direkt jobbigt att dra kort, så jag tycker att ansträngningen är värt det lilla extra man får.

Men nu har väl Coop-kortet blivit "sämre"?
  • silhuett

Beställa glasögon på nätet är också en bra grej. 800 kr istället för flera tusen (om man kan stå ut med att ha icke-märkesbågar), och absolut lika bra kvalitet. Jag har inte ens råd med glasögon annars.

• Lattjo
    Fidelisen skrev 2014-09-18 08:13:06 följande:

D

Så gör vi också

Det är inte direkt jobbigt att dra kort, så jag tycker att ansträngningen är värt det lilla extra man får.

Men nu har väl Coop-kortet blivit "sämre"?
    Coop-kortet är värdelöst nu tycker jag. Jag fick ett "erbjudande" från dom nyligen. Jag fick en juice gratis (en sån liten tetra man blandar med vatten för att få en liter "juice"). En Änglamark dessutom! Jag behövde bara typ 2000 poäng. Dvs jag behövde handla för 2000,- för att få en juice. Tack men nej tack. Trots att jag gillar COOP har jag mer eller mindre slutat handla där för dom stör mig, haha.
  • Lattjo
    Virriga Vera skrev 2014-09-18 06:35:39 följande:
    Allt du köper med ett kreditkort är onödiga inköp du inte hade gjort med ett bankkort eller kontanter förstår du väl? Alla ska absolut inte ha kreditkort men kan man använda det till sin fördel utan att handla en massa man inte ska är det toppen! Men det är mindre smärtsamt att dunka huvudet i väggen att få alla att förstå hur man menar...
  • Fidelisen
    Lattjo skrev 2014-09-18 09:49:44 följande:

Coop-kortet är värdelöst nu tycker jag. Jag fick ett "erbjudande" från dom nyligen. Jag fick en juice gratis (en sån liten tetra man blandar med vatten för att få en liter "juice"). En Änglamark dessutom! Jag behövde bara typ 2000 poäng. Dvs jag behövde handla för 2000,- för att få en juice. Tack men nej tack. Trots att jag gillar COOP har jag mer eller mindre slutat handla där för dom stör mig, haha.

Hm...det lät värdelöst. Tur de har lite bra korterbjudanden ibland
  • Aniiee
    Lattjo skrev 2014-09-18 09:49:44 följande:
    Vad sägs om 7000 poäng för en 100g chokladkaka =P

Nej, som sagt, värdelöst....
    We've got to live, no matter how many skies have fallen. - D.H. Lawrence
Svar på tråden så lätt sparade jag in 39kr/mån