septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Jag har också funderat på att byta till sittdelen på vagnen. Min dotter gillar att ligga och sova i vagnen när vi är ute och går men om jag stannar för länge eller går in någonstans så vaknar hon och blir lite tjurig. Ligger och skriker eller gnäller. Det blir alltid bättre om hon får sitta upp i t.e.x. en stol på ett café. Tänkte att det kanske går att gå i butiker om hon får sitta eller halvligga, för sitta kan hon inte riktigt. Sittdelen känns bara så stor än. Fast det är och andra sidan inte så mycket plats kvar i liften där hon ligger.
Jag har precis rensat ut de sista kläderna i storlek 62. 68 är lite stort än på min flicka men 62 är för litet så hon får ha lite stora kläder ett tag.
Jag bävar för dagen då han börjar tappa sitt bebishår, ska vara väldigt vanligt att de skaver bort det har jag förstått 
sonen passar precis i liggdelen på längden. vi ska nog vänta med sittdeelen till mitten av våren, minst.
tror inte att han kan klättra ur den när overallen är på och överdelen är knäppt fast. han sover ju i den utan att jag är nära.
han bara sover i den, är vaken bara en kort stund innan han somnar.
Ja enda anledningen till att jag funderat på sittdelen är att liggdelen börjar bli för kort på längden. Tilde har inget emot att ligga ner i vagnen (helst vill hon dock bli buren) och hon sover mest i vagnen. Hon är inte alls så mycket för att sitta, hon ålar ganska fort ner till liggande istället. Vet att det har att göra med att hon inte har den färdigheter än, det kommer när hon blir stadigare, så liggdelen passar ju henne bäst än. Helst vill jag vänta med sittdelen nån månad till men vet inte om det fungerar pga längden.
Jag brukar varva lite med liggdel och Sittdel för våran tjej sitter ganska bra utan stöd nu :) jag har dock en mjuklift i min vagn som jag lägger ovanpå liggdelen så är inte så krångligt. När vi är ute och går så har jag liggdelen då hon somnar nästan direkt men hemma så sitter hon gärna i vagnens Sittdel om vi ska äta osv. :) någon annan som har bytt till bilstol nr 2 ? Tösens babyskydd börjar bli för litet så idag var vi och köpte en axkid minikid och hon sitter så otroligt bra i den och ser skönt ut :) så imorgon ska jag ge mig på att montera den :p
Vi har också mjuklift så det går ju lätt att varva. Tyvärr såg jag nu att det saknas ett band för att kunna spänna fast lilltjejen i sittdelen. Så går det när man köper vagn för 500 kr på Blocket... Jag får försöka fixa det för hon kan ju inte åka utan att vara fastspänd. Bortsett från det är det dock en väldigt bra vagn som vi är supernöjda med.
Det är verkligen trist att hon blir så missnöjd när hon är vaken och pigg, vill verkligen inte ligga i vagnen. Jag ska testa att bulla upp lite så att hon halvsitter, då blir hon kanske nöjdare. Jag vill kunna gå i affärer utan att hon gnäller (skriker och tjuter). Speciellt viktigt är det ju att kunna handla mat.
. Jag vill kunna gå i affärer utan att hon gnäller (skriker och tjuter). Speciellt viktigt är det ju att kunna handla mat.
Jag tycker det är lite jobbigt att tänka på at byta till sittdelen, haha. Som att hon är mindre bebis på något vis. Vi provade häromveckan, och hon sitter jättebra i den. Finns flera olika sätt att göra med olika "tillbehör" så hon sitter bra i våran vagn, det finns också fullt liggläge. Vi har en stokke crusi och är supersupernöjda. Med åkpåsen blev det faktiskt rätt gosigt, så det kanske är dags snart... Vad fort det går!
Oj, jag har inte min fastspänd än, men han är ju inte så superrörlig än.
Vi har bytt till sittdel och det är så skönt! Nu behöver vi inte passa in att han ska sova så fort vi ska någonstans. Han älskar att sitta och titta. Sen går vår vagn att fälla bak helt så det är bara att fälla ner om han blir trött.
Precis när han började sova hela nätter så gick han in i ny utvecklingsfas och vaknar heeeela tiden och sover superoroligt.... Har försökt få honom att sova i vår säng för jag tänkte att han skulle bli lugnare av det men då sov han ju inte alls istället.
nu har sonen varit blöjfri i flera dagar. har bommuls kalsonger och byxor mellan kl. 7.00-23.00. Sover ute i vagnen utan blöja. har aldrig hänt en olycka i vagnen, även om han är vaken där en lång stund innan vi kommer hem.
det händer 2-4 kiss olyckor om dagen. aldrig en bajsolycka. efterhand vet jag att han VARJE GÅNG sa till högt innan olyckan hände, men jag reagerade inte.
och gud, så lätt och glatt han rör sig på golvet utan blöja! riktiga konster! synd att det är för kallt så jag kan inte låta honom krypa helt naken.
längtar efter sommaren.