septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Jag brukar varva lite med liggdel och Sittdel för våran tjej sitter ganska bra utan stöd nu :) jag har dock en mjuklift i min vagn som jag lägger ovanpå liggdelen så är inte så krångligt. När vi är ute och går så har jag liggdelen då hon somnar nästan direkt men hemma så sitter hon gärna i vagnens Sittdel om vi ska äta osv. :) någon annan som har bytt till bilstol nr 2 ? Tösens babyskydd börjar bli för litet så idag var vi och köpte en axkid minikid och hon sitter så otroligt bra i den och ser skönt ut :) så imorgon ska jag ge mig på att montera den :p
nu har sonen varit blöjfri i flera dagar. har bommuls kalsonger och byxor mellan kl. 7.00-23.00. Sover ute i vagnen utan blöja. har aldrig hänt en olycka i vagnen, även om han är vaken där en lång stund innan vi kommer hem.
det händer 2-4 kiss olyckor om dagen. aldrig en bajsolycka. efterhand vet jag att han VARJE GÅNG sa till högt innan olyckan hände, men jag reagerade inte.
och gud, så lätt och glatt han rör sig på golvet utan blöja! riktiga konster! synd att det är för kallt så jag kan inte låta honom krypa helt naken.
längtar efter sommaren.
Vi är på G att byta från babyskydd till bakåtvänd bilbarnstol. Har kollat runt lite för att få koll och uppdatera mig lite, det var ju några år sedan jag var i den svängen sist. Nu skulle vi behöva ta våra bilar och åka och prova lite olika alternativ. Har dock ett problem och det är att det finns en babybutiken på behagligt avstånd, den ligger i grannstaden. Nästa babybutiken ligger 12 mil bort. Och den babybutiken i grannstaden är jag inte riktigt sams med...hmm. De har inte riktigt den bästa kollen på det här med bilbarnstolar och säkerheten samt när man ska byta osv. Så jag vet inte riktigt hur vi ska göra faktiskt. Såg nu att Bilia säljer bilbarnstolar så jag ska nog ringa till Bilia i bår stad och kolla vilka bilbarnstolar de har inne och så kanske vi åker dit istället.
Janet är riktigt svårt att hittabrätt i den här djungeln :) jag kikade först runt på nätet för att se hur dom monterades och hur barnen sitter i dem. Kom då fram till att minikid är löjligt lätt att montera (vilket också stämmer då vi monterade den idag) och sen när vi var och provade den i butiken så satt hon så otroligt bra i den :) youtube har bra filmer där man kan kika på alla stolar :)
Ja youtube har jag också kikat på. Känner mig inte osäker att montera olika stolar. Är dock tveksam till vilka stolar som passar i våra bilar. Alla stolar passar ju inte i alla bilar, så det är främst det jag skulle vilja prova på en butik.
Ja precis, det förstår jag och det borde ju inte vara något problem att få prova ute i bilen :) brukar också finnas på de olika stolars hemsida vilka bilstolar som passar bra i vilka bilar :) det gjorde det på axkid så vi behövde inte prova det före :)
nu har sonen varit blöjfri i flera dagar. har bommuls kalsonger och byxor mellan kl. 7.00-23.00. Sover ute i vagnen utan blöja. har aldrig hänt en olycka i vagnen, även om han är vaken där en lång stund innan vi kommer hem.
det händer 2-4 kiss olyckor om dagen. aldrig en bajsolycka. efterhand vet jag att han VARJE GÅNG sa till högt innan olyckan hände, men jag reagerade inte.
och gud, så lätt och glatt han rör sig på golvet utan blöja! riktiga konster! synd att det är för kallt så jag kan inte låta honom krypa helt naken.
längtar efter sommaren.

en timmes resa bara dit. ska nog kolla i affärer också. Blöjan kommer att vara på 

en timmes resa bara dit. ska nog kolla i affärer också. Blöjan kommer att vara på