• BjörkW

septemberbarn 2014

En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!

• Svar på tråden septemberbarn 2014
  • MNS

Ja jag vill ju inget hellre än att behålla, men var till prev idag och deras test visade negativt :s jätte konstigt då jag fått positivt på Apotekets egna samt ett clearblue digitalt :s ska testa igen om någon timme. Hoppas förstås på negativt då det är det bästa. Vi har pratat lite till och han förstår mig och tycker också att detta är tungt men känner att ekonomin inte räcker. Mina argument fungerar inte, men så småningom vet bi hur allt går. Ush jobbigt allt nu bara :/

• Dasha
    MNS skrev 2015-05-13 15:47:38 följande:

Ja jag vill ju inget hellre än att behålla, men var till prev idag och deras test visade negativt :s jätte konstigt då jag fått positivt på Apotekets egna samt ett clearblue digitalt /

det kan visa falskt positivt bara för att du har kvar gravidhormoner i kroppen.
  • MNS

Jag fick med två tester från sjukhuset hem och tog det ena nu med ett synbart positivt. Har ju svårt att tro att jag skulle ha kvar hcg från min graviditet för 8 månader sen :/ men ska ta ett imorgonbitti och se om det blir starkare. Annars kanske jag har tur i oturen och får missfall. Hemskt att säga så men tyvärr så jag känner just nu.

• misa85
    MNS skrev 2015-05-13 16:39:04 följande:

Jag fick med två tester från sjukhuset hem och tog det ena nu med ett synbart positivt. Har ju svårt att tro att jag skulle ha kvar hcg från min graviditet för 8 månader sen :/ men ska ta ett imorgonbitti och se om det blir starkare. Annars kanske jag har tur i oturen och får missfall. Hemskt att säga så men tyvärr så jag känner just nu.

Hur har det gått?

När vi blev gravida första gången tyckte vi heeeeelt olika. Det vart en cirkus som jag aldrig trodde vi skulle klara oss igenom. Vi gick tillsammans och pratade och hon gjorde så vi verkligen lyssnade på varandra. Att jag hörde vad min man sa och att han hörde vad jag ville. Det hela slutade med att vi tillslut behöll barnet (som senare visade sig vara två=lite nytt kaos) men det hjälpte oss att förstå och respektera varandras känslor. Vi kom fram till det bästa beslutet enligt mig för han säger själv att han var livrädd för allt det praktiska i början, och om han skulle bli en bra pappa osv. Rädsla helt enkelt. Din sambo kanske är rädd? Behöver lite tid att smälta och gå igenom scenarion?
  • septemberfjorton
    Dasha skrev 2015-05-13 10:49:31 följande:

När ska ni till dietisten?

Kan tipsa att ni ska skriva ner EXAKT ALLT som ditt barn äter, och även när hon sover i en vecka. För en dagbok som ni kan sedan visa dietisten.

t.ex.

13 maj. 07.00 1 port. gröt (1dl vatten +4tsk pulver)

08.00-09.00 sömn.

09.30 1dl kokta morötter + 1 tsk olja

skriv ner hur många gramm av allting osv

osv.

Minns när vi kom till dietisten första ggn, skickade hon oss bara hem för att föra matdagbok i en vecka (eller två). för aatt hon inte kunde säga nåt utan den.

Bra tips! Ska börja skriva ned idag. De skulle försöka fixa en tid inom två veckor(remiss skickades för tre månader sen), så hinner nog få ner en del i alla fall.
  • Brewilma
    Svansjön skrev 2015-05-14 20:54:50 följande:

Har ni köpt bilstol 2?

Vad blev det?

Vi beställde idag och det blev en maxi cosi mobi. Jag fastnade för att det gick att luta den i olika lägen. Får se sen när den kommer och vi har monterat den.
  • Emissima

Vår son var planerad till September men föddes i slutet av augusti-men jag hakar på ändå.

Undrar hur ni mammor har mått efter förlossning. Jag haft så kämpigt fysiskt (ischias o brännsmärtor i låren + ont i ryggen o foglossning) men börjar komma på rätt köl tror jag. Ngn mer som haft en tuff postpartumtid?

• Kroken

Har ni köpt bilstol 2?

Vad blev det?

Vi bytte stol för 1,5 månad sen ungefär. Det blev en Axkid minikid. Bra huvudstad och suverän inställning av bilstolens bälte. Dessutom har den ett nytt sätt att sättas fast i bilen på som gör att den sitter som berget. Sen föll valet också på den eftersom den är lång i ryggen så barnet kan sitta bakåtvänt länge.
  • replica

Har ni köpt bilstol 2?

Vad blev det?

Vi har en Britax Max-way.. Sonen sitter kanon i den! Glada att vi valde den framför Mobin..Får bara plats med Maxwayen i mitten bak (V70 från 2002), vill inte veta hur trångt det hade blivit med mobin där!

Enda nackdelen med Maxwayen är att den är GRYMT trög att spänna bältet på, får ta i för kung och fosterland...!

"Practise makes perfect"
Svar på tråden septemberbarn 2014