Inlägg från: hemligönskan |Visa alla inlägg
  • hemligönskan

BF Juni 2015

Hej! Jag har precis plussat för första gången, efter 2.5 års försök!! Enligt appen är mitt BF den 14de juni :) jag är så himla glad! Har haft lite rosa flytningar och ska på rådgivning imorgon. De rosa verkar ha slutat nu men har läst att det är väldigt vanligt att få det så jag försöker inte oroa mig så mycket.

Mina symtom har varit yr snurrig, "träningsvärk" runt tjejmagen och lite ont i brösten.

• hemligönskan

Mig med!!:)

14 juni Första barnet, 25 år, Stockholm

Milie skrev 2014-10-08 07:40:18 följande:

Ja, jag såg dig också dstrl men kunde inte lägga till dig eftersom du inte skrivit någon information. Hehe. Nu är det då fixat!

BF-listan 19 maj: JosPhi, första barnet, 22, Västervik 24 maj: Hemlig78, första barnet, 36 år 26 maj: Lina881, 26 år Blekinge 27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö 27 maj: MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten 28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år 28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad 29 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland 30 maj/1 juni: wishing, första barnet, 30 år 30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år! 30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala 30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala 30 maj: Luttanlej, 30år, Stockholm 30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg. 31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö 31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm 31 maj: Malin, första barnet, 22 år , Stockholm 1 juni: MalinA­87, ? , 27 år , Linköping 1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå 1 juni ca: Nolan, andra barnet, 31 år, Kronoberg1-2 juni: ÄlskarMina, tredje barnet, 29år, Småland2 juni: Kanien, första barnet, 25år från Sala 2 juni: banantelefon, tredje barnet, 33 år, Vallåkra 2 juni: Nhv, första barnet, 24 år , utanför Uppsala 2 juni: MinniMouse, tredje barnet3 juni: tove78, andra barnet, 36 år, Sigtuna3 juni: Gozzan, första barnet, 27 år, Umeå3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping 3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm 3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad 3 juni: effilant, första barnet, 25 år, Göteborstrakten 3 juni: FruGnu, första barnet, 31 år, Västsverige 3 juni: Awe83, första barnet, 31 år, Stockholm 3 juni: Wilbes, tredje barnet, 28 år, Västerås 4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland 4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping. 4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås 4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga 4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm 4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås 4 juni: Snöfrid, första barnet, 32 och 37 år, Flen 4 juni: Kyy, första barnet, 28 år, Lund. 5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping 5 juni: thuram första barnet, 23 år, jämtland. 5 Juni: Amie, första barnet (3:e graviditeten), 27 år, Laholm/Halmstad 5 Juni emm84 första barnet, 30 år, karlstad7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg. 7 Juni: Isabel­la89, andra barnet, 7 Juni: Fröken 1987, första barnet 8 juni: Lg85, första barnet, 29, Karlstadtrakten 9 juni: Cecilisa, första barnet, 28 år, Malmö

9 juni: mk86, andra barnet, 28 år, Norrbotten10 juni: lyckobubblor, andra barnet, 35 år, Stockholm (Nacka) 10/11 juni: Linda.dahlo, tredje barnet, 35 år, Vallentuna11 juni: Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen12 juni: Fläderpärlan, första barnet, 26 år, Dalarna12 juni: Emeeli­iee, första barnet, 24 år, Skövdetrakten 13 juni:,Amfam, andra barnet, 30 år, Stockholm13 juni: Limpan nr2, andra barnet, 31 år, Västmanland13 juni: emtfb, andra barnet, 25år, utanför Uppsala14 juni: TinkyWinky, tredje barnet, 30 år, Halmstad14 juni: Pyret2015, fjärde barnet, 35 år, Småland

15 juni: Milie, första barnet, 27 år, Västernorrland

17 juni: dstrl, första barnet, 24 år, Orust

• hemligönskan

Vi har varit hos mvc idag. Tagit ett nytt gravtest som blev überpositivt och blev tillsagd att inte oroa mig för de rosa flytningarna för att det var normalt.

har inskrivning på tisdag och de ska fixa en tid till doktorn för mig till nästa vecka så att vi kan göra VUL. Kände mig väldigt trygg och bra hos denna mvc.

• hemligönskan

Nä inte så värst MEN .. Igår åt vi tacos och löken smakade mycket mycket starkare än vanligt, och det gjorde tacosalsan också! Detverkligen brände i munnen och tog över alla smaker. Det tyckte jag var märkligt.

Manelma skrev 2014-10-09 21:34:12 följande:

Ingen annan som är fruktansvärt känslig mot dofter? Min näsa är så sjukt känslig nu att jag bara mår illa av alla möjliga dofter som kaffe, sopor, sonens blöjor, makens parfymer, ciggrök. Allt luktar 1000 ggr starkare & gör mig konstant illamående. Va lika när jag väntade sonen... Uh höll i sig till runt v 16 då...

• hemligönskan

Välkommen hit!

Jag och min sambo har ätit tacos och tittat på skräckfilm. Försökte att få till att se en rolig film istället med orden "bebisen i magen kan bli rädd." Men den gubben gick inte :pnu sitter vi bara och myser i soffan!

Vad jobbigt med illamående, på mig har det inte slagit till än. Är bara yr hittills i huvvet.

FruFrost skrev 2014-10-10 18:54:48 följande:

Hej!

Hoppar gärna med här jag också, väntar andra barnet, har en dotter född i april - 13. Som tog ca 2 år att få till, denna gång gick det på 3:e försöket  BF 10 juni om jag räknat rätt.. Har mått hur bra som helst, ända fram till idag, då illamåendet slog till.. Så nu ligger jag och tycker synd om mig själv i soffan..

Vad gör ni andra såhär på en fredagkväll?

• hemligönskan

Ja det är det verkligen! :)

ja det har jag faktiskt! Tänkte inte på det. Vad kan man göra mot det?

FruFrost skrev 2014-10-10 20:42:25 följande:

Tack så mycket

Nä, illamåendet hade jag gärna skippat denna gång, mådde illa och kräktes i ca 10 veckor med dottern.. Men det är ju värt det

Jobbigt att vara r, har du lågt blodtryck så det är det som spökar?

• hemligönskan

Jag känner mig extremt törstig hela tiden så dricker mycket vatten. Imorse vaknade jag av att jag inte kunde andas för att jag var så torr i halsen. Hörde genom drömmen att det pep av att jag försökte andas men ingen luft kom :( läste att det kan hända för gravida och att det inte är något farligt egentligen.

• hemligönskan

Jag är också glutenintolerant :)))

Diamant skrev 2014-10-11 10:35:47 följande:

Jag tror att man väljer lite själv. Jag har alltid druckit kaffe, gärna flera koppar på morgonen och sen några till på jobbet.. Men de senaste två veckorna så KAN jag bara inte. När jag tänker på kaffe så får jag "cigarett-sump"-smak i munnen (Jag är inte rökare??!) så jag dricker örtté och gröna téer, för att fortsätta min normala morgonrutin med att dricka varmt och sen göra frukost! :) 

Jag är också gluten- och laktosintolerant! Hur går det för dig med cravings? Jag är sååå sugen på Rån, men hittar inget glutenfritt alternativ :( 

• hemligönskan

Nu har jag en lite konstig fråga.. åt vilket håll pekar er livmodertapp?? Alltså för 1 och en halv vecka sedan pekade den inåt I kroppen och va liksom högt uppe men idag när jag var på toa och kände efter så pekade den neråt mot öppningen och var jättelångt ner?:// kan et vara tecken på missfall eller rör den bara på sig olika genom graviditeten?

• hemligönskan

Åh ok haha ska försöka att INTE fokusera på missfall och försöka vara superglad över att jag är gravid istället :) så lätt att oroa sig bara

skorstenen skrev 2014-10-13 06:12:34 följande:

Jag har inte koll på min tapp. Men har läst en del om det då det fascinerar mig hur kroppen fungerar.

Du ska ju som jag förstått det känna vid samma tidpunkt varje dag då den flyttar sig. Jag tror inte du kan utläsa från tappen om ett ev MF skulle vara på G. Du måste dessutom känna typ varannan dag för att veta. :) Så jag hade tagit ett djupt andetag och inte oroat mig :)

Svar på tråden BF Juni 2015