Inlägg från: hemligönskan |Visa alla inlägg
  • hemligönskan
    kanien skrev 2015-01-18 20:06:26 följande:

Förra bilden jag la ut var fel, den visar vecka 17 jämfört med vecka 22 (imorgon). Detta är vecka 19 jämfört med vecka 22 (imorgon) <3

Häftigt! Jag har nästan ingen mage. Längtar tills den börjar växa ordentligt :)
  • hemligönskan
    vikarien skrev 2015-01-21 09:41:47 följande:

RUL idag vid 16.. Jag vill gömma mig under täcket!

Fy vad jag ångrar att vi inte tog en morgontid! Denna dag kommer bli evighetslång..

Åh! Lycka till!
  • hemligönskan
    vikarien skrev 2015-01-21 11:30:44 följande:
    Tack! Fy vad nervös jag är...

Att något så underbart kan vara så skrämmande :-O
    Hur gick det?!
  • hemligönskan
    ellisellinor skrev 2015-01-22 19:56:30 följande:

Min lilla hade svåra somatiska fel samt downs syndrom. Vi tog ett svårt beslut och avbröt graviditeten. Saknaden och sorgen efter den lilla är stor.

Stackars er :( Jag beklagar så hemskt mycket!!!
  • hemligönskan
    vikarien skrev 2015-01-23 12:50:13 följande:
    Grattis! min BM sa att om mamman har en stark känsla av vilket kön det är så brukar det stämma, men så var det inte för dig då
    Jag trodde också att jag skulle få en tjej! Men så var det en liten söt pojke där inne istället :)

Grattis!
  • hemligönskan
    Citronmelon skrev 2015-01-26 19:52:58 följande:

Hej! Känner mig lite förvirrad över alla datum som florerar gällande vilken vecka man är i. Enligt läkaren på RUL den 7 januari så var jag då i 18+2, vilket innebär att jag går in i en ny vecka på måndagar, BF 7 juni.

När jag träffade BM idag så sa hon att jag går in i en ny vecka på tisdagar vilket innebär enligt henne att jag idag är i 20+6 eftersom BF är 7 juni. Så nu vet jag inte riktigt vad som stämmer, inte för att det spelar någon roll, barnet kommer ju ändå när den vill.. Några ideér?

Fick tyvärr ingen bild från RUL då läkaren glömde spara bilderna.. Någon som varit med om samma sak?

Jag har också BF den 7 juni :) jag byter vecka på måndagar och jag är i vecka 21+1(v22)
  • hemligönskan
    Citronmelon skrev 2015-01-27 19:16:27 följande:
    Vad roligt hur ofta träffar du barnmorskan? Jag fick tid igår (21+0) fast enligt BM 20+6.. Sen har jag inte tid förrän i vecka 26, känns ju som att det är lång tid.. Fast det kanske är normalt?
    Jag träffar henne 1 gång i månaden ungefär. Min nästa tid är också i v. 26! Min förra tid var i fredags, så vi har ungefär samma. Jag tycker också att det känns som så lång tid emellan, men det är skönt för sen när man är där så har det skett så stora förändringar :)

Själva veckorna i sig tycker jag går fort!
  • hemligönskan
    kanien skrev 2015-01-29 06:39:19 följande:

Jag älskar min bm!

Jag ringde henne igår morse för att jag ville stilla min oro som jag har då jag ej känner några rörelser och jag är ändå i v.23. Hon bad mig att inte vara orolig men hon sa ändå att vi kunde boka in en tid åt mig för att lyssna på hjärtat. 4 timmar senare var jag hos henne och vi lyssnade på bebisens hjärta som slog i fina 160 slag/min, sen fick jag även ett snabbt ultraljud!!! Allt såg jätte fint ut och bebis sparka och boxa mot magen och när jag såg det samtidigt så kände jag faktiskt av det, och sedan igår känner jag små buffar medt hela tiden

Vad skönt att höra! Det är så extremt viktigt att känna trygghet till sin BM.
  • hemligönskan
    Lokattis skrev 2015-01-29 21:06:32 följande:
    ... och jag har också BF 7 juni Träffade BM i v 21 och ska på nästa möte typ i v 26, så det känns ju ganska lika
    Vad roligt att vi är flera som har samma dag! :D

Så mysigt, jag har en kvällsrutin.. precis innan jag ska sova så ligger jag och klappar, stryker på magen där han ligger och ligger och tänker på hur han ligger där inne och myser :) somnar oftast med händerna på magen, och när jag vaknar under natten kan jag ligga med en hand bakom huvudet, men alltid en hand på magen :D

Innan jag blev gravid så for mina händer alltid upp bakom huvudet men av någon anledning så håller jag undermedvetet kvar på magen för att skydda och mysa :)
  • hemligönskan
    87mli skrev 2015-02-11 09:12:20 följande:

Jag är i v 21+4 och har hittills inte känt något alls, varken fladder eller sparkar. Så det är skönt att höra att det finns fler som inte känner så mycket från sina bebisar, även fast allt såg fint ut på ultraljudet blir man stundvis lite orolig. Min moderkaka ligger visserligen i framvägg så den dämpar ju en del, hur ligger era?

ja, jag har inte känt mycket heller. Vissa dagar så känner jag något som jag tror är buffar/sparkar så jag brukar tänka att det är det. Sedan har min mage knappt växt heller så känner mig så otroligt ogravid, haha!
  • hemligönskan
    Missyk skrev 2015-03-09 01:09:41 följande:

Hur mkt har ni gått upp i vikt?:)

1 kg enligt senaste samtalet med BM. Gick in i v 28 idag.
Svar på tråden BF Juni 2015