Inlägg från: hemligönskan |Visa alla inlägg
  • hemligönskan

BF Juni 2015

Jag börjar också få svårt att få i mig mat nu :( jättejobbigt. Men tror du att det då går bra att äta godis som typ glass då? Tänker att i och med att det stod sådär i appen kanske det kan påverka bebisen negativt i och med att den håller på och går igenom ett känsligt skede nu.

effilant skrev 2014-10-23 17:19:12 följande:

Nä. Jag pratade med min BM och hon sa det inte spelar så stor roll vad du får i dig om du är såpass illamående. Jag var nämligen orolig för det och klarade knappt få ner annat än frukt och hon sa jag inte skulle oroa mig, och bara äta det som funkar.

• hemligönskan

Ja jo det vill jag också i alla andra fall men har haft en craving på just ben n jerrys den här veckan ... annars äter jag bara sallader med avokado ägg tomat osv och äter satsumas när jag blir hungrig.

effilant skrev 2014-10-23 18:16:41 följande:

Alltså det är nog onödigt att trycka i dig snask bara men om det verkligen är det enda som funkar så får det väl vara så ett par veckor. BM sa att typ lite yoghurt, en macka, vad som helst var bra. Jag har försökt peta i mig lite proteiner (typ ett ägg) och nåt glas mjölk om dagen de värsta dagarna. Och så frukt. Du får prova vad som funkar för dig. Jag vill ha syrlighet och fräschhet.:)

• hemligönskan

Nu har jag varit på VUL och allt såg jättebra ut :) hjärtat slog!!! Helt otroligt alltså. Är nära på att börja gråta på tunnelbanan för att jag är så glad!

• hemligönskan

Kliar som tusan i hårbotten!!!! Läste att det kan hända i början av graviditeten... gud vad det kliar

• hemligönskan

Både jag och min sambo vill veta könet :) jag har haft mycket ont men det gör mindre ont och jag mår mer illa nu. Speciellt när jag åker buss vilket jag gör varje dag på väg till jobbet... äter lergigan comp nu vilket gör mig mindre känslomässig och mindre åksjuk. Såååå skönt!

• hemligönskan

Vad skönt att höra!!! Blev också jätterädd när jagfick blödningar. När har du BF?

MaHo89 skrev 2014-10-31 17:59:33 följande:

Åh så underbart, vi åkte in på akuten och fick göra VUL, ärtan mådde bra och hade växt som förväntat från sist.

Är så glad!

• hemligönskan

Lite privat fråga men, hur gör ni med sex? Jag/vi har inte vågat alls då jag läst diverse trådar som säger att det kan framkalla missfall. ..

• hemligönskan

Idag ska vi berätta för mina syskon :) alla ska komma över för att fira farsdag, folk va upptagna imorgon därför blir det idag. Spännande! Har inte kommit på hur vi ska säga det än hmm. Mitt ena syskon misstänker det redan haha!

Vägde mig förresten idag, har gått ner 5 kg sen inskrivningen! Trodde snarare att jag hade gått upp i och med att jag har småätit så mycket men jag har inte ätit så mycket bröd så det kanske är anledningen.har verkligen inte brytt mig om hur mycket jag äter osv så det var verkligen en chock haha.

• hemligönskan

Håller på att bli GAAAAAAALEN. jag vill ha sex. NU. Men jag vågar inte! !! Blödde ju lite runt v6. . Tänk om jag har en "svag" bebis? Tänk om jag får missfall om jag får orgasm? Jag är bara såååå sugen. Drömmer till och med om det och är nära på att komma i drömmarna. Är så rädd :o och det hjälper inte att googla om det här för alla säger olika.

• hemligönskan

Typ att de kraftiga sammandragningarna gör så att fostret stötes ut :(

semne skrev 2014-11-08 18:41:45 följande:

Jag har aldrig hört att man kan få missfall av orgasm?! Visst att man kan få en mindre blödning och lite värk i livmodern men att det ska orsaka missfall, hur går det till?

Svar på tråden BF Juni 2015