• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Mirella
    FruGnu skrev 2014-10-12 10:08:08 följande:

Jag är illamående i princip hela tiden, dygnet runt! Har nästan tappat matlusten helt, inte sugen på något, har därmed jättesvårt att hålla mig mätt. Så fort jag blir minsta hungrig så kommer illamåendet fram. (Har som tur är inte spytt än iaf.)

Det är jättejobbigt! Jag vet inte hur jag ska göra. 

Någon som har tips?

Jag mår illa och kräks men kommit fram till att idag funkar en torr brödbit doppat i lite smoothie bra, lite och ofta är det som gällt i helgen
  • Awe83
    Enat skrev 2014-10-12 08:40:40 följande:

Hej damer! vi har förskt bli tre sedan november 2013-alltså snart ett år. I maj åkte jag in akut pga smärtor och de upptäckte då en chokladcysta. Efter lång lång väntan kom jag äntligen in på operation i slutet på augusti. De upptäckte då också att jag har Endometrios precis som jag misstänkt. De spolade mina äggledare också där det visade sig att den ena var mycket trång. Hur som helst fick vi nu börja försöka igen då det är störst chans att man lyckas inom 6 mån efter operation. Endometriosen försvårar annars då nya cystor kan komma. Vi påbörjade också fertilitetsutredning.

Den 28 sept hade jag Äl, en månad efter operationen. Då började jag kissa blod och fick urinvägsinfektion. Hopp, tänkte jag. Fick gå på antibiotika Men tog en som är ok för gravida då jag fortfarande hoppades.

Igår BIM -1 mitt på dagen frågade jag min sambo om jag skulle ta ett test (första månaden jag kunnat hålla mig så länge). Och vet ni. Jag plussade!!! Jag vågar knappt tro det och är livrädd för MF eller utomkveds.

Tack för att du orkat läsa - ser fram emot att lära känna er damer :)

Grattis till er!!!! Vad underbart att få det dära plusset ;) Nu håller vi tummarna för att det håller i sig för oss alla!
  • Milie
    Diamant skrev 2014-10-11 23:51:32 följande:

Hmm, hur var det nu med cravings? Står nu, några minuter innan midnatt och kokar RIS som jag ska blanda med majs, crème fraîche och majonnäs.. Mannen har gått o lagt sig..

Haha, vilket sammanträffande. Jag kom hem dödshungrig från skolan och tokringde sambon hela vägen hem tills han svarade eftersom jag var så sjukt sugen på ris och ville be honom köpa snabbmat som innehöll ris. Jag äter aldrig annan snabbmat än pizza, kebab med strips eller hamburgare annars. Nu blev det från en kinesisk restaurang och jäklar, så gott riset var! Jag har aldrig, aldrig blivit sugen på något som ris förut.
  • Diamant
    Milie skrev 2014-10-12 11:09:34 följande:
    Haha, vilket sammanträffande. Jag kom hem dödshungrig från skolan och tokringde sambon hela vägen hem tills han svarade eftersom jag var så sjukt sugen på ris och ville be honom köpa snabbmat som innehöll ris. Jag äter aldrig annan snabbmat än pizza, kebab med strips eller hamburgare annars. Nu blev det från en kinesisk restaurang och jäklar, så gott riset var! Jag har aldrig, aldrig blivit sugen på något som ris förut.
    Haha det är så knäppt! 
    Jag äter aldrig snabbmat alls (är gluten- och laktosintolerant så det är rent hopplöst att få "ren" mat som inte gör en sjuk..) men åt pizza i veckan, ibland blir suget större än en själv på något vis! 
  • Seniorita
    Mirella skrev 2014-10-12 08:03:51 följande:

La in dig nu vill du kolla så det blev rätt bara

Tack Mirella, stämmer bra
  • MakeitHappen

Ni som fått cravings efter nått sug att äta, vilken vecka är ni i?

jag känner inte av nått sådant alls, mer än att jag ständigt är hungrig. :P

jag är vecka 6 (5+5)

• Mirella
    MakeitHappen skrev 2014-10-12 12:12:45 följande:

Ni som fått cravings efter nått sug att äta, vilken vecka är ni i?

jag känner inte av nått sådant alls, mer än att jag ständigt är hungrig. :P

jag är vecka 6 (5+5)

Jag är i vecka 7 el ja 6+0 vilken term är det man använder?

Rostat bröd med räkost är supergott men jag mår illa och kräks så jag doppar det numera i smoothie med för då får jag behålla nåt
  • Milie
    Diamant skrev 2014-10-12 11:15:38 följande:
    Haha det är så knäppt! 
    Jag äter aldrig snabbmat alls (är gluten- och laktosintolerant så det är rent hopplöst att få "ren" mat som inte gör en sjuk..) men åt pizza i veckan, ibland blir suget större än en själv på något vis! 
    Ah, ja. Det kan jag tänka mig. Pizza är något som jag blir sjukt sugen på ganska regelbundet som ogravid, hehe. Hur gick det och äta den då? Blev du sjuk? Är det liksom noll tolerans eller kan du "komma undan" med en mindre mängd?
  • Milie

Jag tänkte att jag kunde göra ett försök att snygga till listan om ni vill. Alltså att sätta alla som har samma dag tillsammans med datumet som "rubriken". Tänkte bara höra om det är någon som har något emot det? Listan är ju så himla lång nu så det kan ju vara bra att få ihop den lite och göra den mer överskådlig. 

• MakeitHappen
    Mirella skrev 2014-10-12 12:39:56 följande:
    Jag är i vecka 7 el ja 6+0 vilken term är det man använder?

Rostat bröd med räkost är supergott men jag mår illa och kräks så jag doppar det numera i smoothie med för då får jag behålla nåt

Jag vet inte vilken term, tror dock det är 6+0 man säger...

men hur kommer man på att man doppar det i smothie haha.. undra om jag får sådana här ideer sen med.