• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Wilbes
    MakeitHappen skrev 2014-10-12 12:12:45 följande:

Ni som fått cravings efter nått sug att äta, vilken vecka är ni i?

jag känner inte av nått sådant alls, mer än att jag ständigt är hungrig. :P

jag är vecka 6 (5+5)

Jag är toksugen på viol är i vecka 7 (6+3) helst ska allt smaka viol... men tyvärr finns de typ bara godis som smakar viol som inte är så bra för mig som gastric bypass opererad. ..

Med första barnet var jag i v 10 tror jag när allt jag kunde äta var piggelin smakande grejer... precis då kom guvava pinnapple festisen som gick an.

Med andra barnet åt jag mest vattemelon och annans som var i tärningar...

var väl i v 13 då tror jag
  • Milie
    Mirella skrev 2014-10-12 14:25:33 följande:

Milie vad fint du fick till bf-listan

skorstenen skrev 2014-10-12 14:33:22 följande:
    Håller med!!
    Ja, det blev lite mer överskådligt på det här viset!

• Milie
    Seniorita skrev 2014-10-12 14:14:04 följande:

Usch.. Var precis på toa, blödde lite färskt blod. Bara att hålla tummarna att det är OK iaf :(

Usch då. Ja, vi får verkligen hoppas att det är något utanför livmodern som blöder och att allt är okej ändå!
  • VioloLaviose

Känner inget heller (men vet av erfarenhet att det kommer snälla på om 2 veckor) så nu äter jag fan allt jag kommer över hahaha

Förresten jo mina bröst har svullnat ? De var liksom tunna förut, man kunde ana revbenen under. Nu är de fylliga. Ja. Min man hade minsann lagt märke til det

• Enat
    MalinA87 skrev 2014-10-12 10:30:13 följande:
    Hej, först och främst - grattis till plusset! Jag har haft diagnosen endometrios i drygt 10 år och också opererats för det, för 10 år sedan. Kan meddela di att det inte finns någon ökad risk för missfall för att man har endometrios. När du väl har blivit gravid är det med samma förutsättningar som alla andra. Så försök att inte oroa dig - inte mer än vanligt iaf ;) Det som kan ta lite tid är som sagt att bli gravid efter behandling, för oss tog det 2 år.. men nu går jag in i v. 8 imorgon :)

Lycka till nu!! Stor kram
    Åh, jag blev alldeles tårögd när jag läste ditt inlägg. Tack fina människa! Stort grattis till ert plus. Så kul att vi kan följa varandra och förhoppningsvis slippa endosmärtorna :) stor kram tillbaka.
  • Diamant

Någon som upplevt skrattgråten än?

Kollade på film med maken och så var det en jätterolig scen där jag gapskrattade tills tårarna kom som utvecklades till en jättegråt-attack! WTF??

Kände mig lite lätt hysterisk för jag var verkligen inte ledsen!

Tur mannen förstår en och bara skrattade o kramade om mig!

• Milie
    Diamant skrev 2014-10-12 16:00:07 följande:

Någon som upplevt skrattgråten än?

Kollade på film med maken och så var det en jätterolig scen där jag gapskrattade tills tårarna kom som utvecklades till en jättegråt-attack! WTF??

Kände mig lite lätt hysterisk för jag var verkligen inte ledsen!

Tur mannen förstår en och bara skrattade o kramade om mig!

Haha, nej. Den har jag inte upplevt. Blir dock alldeles full i skratt då jag tänker på den för jag minns hur det var när ena syrran var gravid. Hon fick det nästan så fort hon fnissade lite åt något. Finns åtskilliga bilder från släktmiddagar där hon sitter och storskratt/bölar. Hah. En där jag sitter bredvid med den lite mer normala "skratta tills tårarna rinner"-reaktionen. 
  • Milie
    MakeitHappen skrev 2014-10-12 16:27:44 följande:

Sambon undra när man gör första ultraljudet? någon som vet? En bra julklapp tänkte vi :)

Lite olika, men runt vecka 18-21 någon gång tror jag. Om man inte ska göra KUB-test, då ingår ultraljud och det görs i vecka 12.
  • MakeitHappen
    Milie skrev 2014-10-12 16:33:35 följande:
    Lite olika, men runt vecka 18-21 någon gång tror jag. Om man inte ska göra KUB-test, då ingår ultraljud och det görs i vecka 12.
    åh vecka 18, det är ju efter jul =/    hade vart en mysig julklapp åt våra föräldrar.
    har inte riktigt koll på KUB är, får googla lite :)