• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • skorstenen

Tog ett test idag

Har många kvar o tänkte kolla stegringen.

Nu är det ju ingen tvekan..;)

Har ett digitalt kvar men vill gärna få 3+ på det. När tror ni jag kan ta det?

• Semlan85

Jag vill också vara med på listan =)  10 juni: Semlan85, första barnet, 29år, Göteborg

• Mirella
    VioloLaviose skrev 2014-10-11 18:22:03 följande:

Du säger "hej jag heter xxx och jag här fått positivt graviditetatest och vill skriva in mig" :) sen leder barnmorskan samtalet därefter :) kan inte gå fel

carolinheiner skrev 2014-10-11 18:33:28 följande:

Du kan även säga som ja sa första gången.. Heej ja heter xxx å ja e gravid.. Vad ska ja nu göra? Hahha alla är vi förstföderskor :)

Å tack för peppet :)
  • Isabella89
    Awe83 skrev 2014-10-11 08:48:23 följande:

Ni pratar föresten om uppsvälld magen, jag har gått ner i vikt. Kroppens förbränning har ju stigit med 25% nu, men jag känner mig också uppsvälld trots viktnedgång. Hur är läger hos er? Är det vanligt att gå ner i vikt de första månaderna? Är i 7 veckan (6+2).

Jag gick ner fem kilo från V7-12. Men tror det berodde mest på att jag kräktes samt tappade mitt sötsug :)

Är uppsvälld men har inte vägt mig än. Vore lite intressant att se :)
  • MaHo89

Ingen av mina bröder vet än och inte heller makens systrar så vi kommer avvakta till efter UL att berätta för dem. Men det är ju på tisdag så inte så långt bort. Vet bara inte riktigt hur jag ska lägga fram det. Vet hur jobbigt det är att andra väntar när det inte blev för en själv :(

• Fläderpärlan

Hur långt gången är du nu? :)

skorstenen skrev 2014-10-11 18:39:04 följande:

Tog ett test idag

Har många kvar o tänkte kolla stegringen.

Nu är det ju ingen tvekan..;)

Har ett digitalt kvar men vill gärna få 3+ på det. När tror ni jag kan ta det?

• skorstenen
    Fläderpärlan skrev 2014-10-11 20:56:12 följande:

Hur långt gången är du nu? :)

Vet inte riktigt. Typ nånstans runt vecka 4 +?
  • Diamant

Hmm, hur var det nu med cravings? Står nu, några minuter innan midnatt och kokar RIS som jag ska blanda med majs, crème fraîche och majonnäs.. Mannen har gått o lagt sig..

• Seniorita

Kom nog inte med på listan så någon får gärna skriva in mig

25 år, första barnet, bosatt i Jämtland. Beräknad till 17 Juni.