• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Diamant

TS skulle ju kunna redigera sin trådstart och lägga in BF-listan där, dock vet jag inte hur många ggr man kan göra det och det både kommer och går en del medlemmar varje dag..

• VioloLaviose

Kollade i kalendern och jag kommer vara i vecka 15 (14+2) på inskrivningen. Känns sent? 
    Men å andra sidan; inte lika dryg väntan på UL :)

Imorgon ska jag sluta äta godis. Är verkligen ett godismonster :(

• Mirella
    Diamant skrev 2014-10-12 22:07:11 följande:

TS skulle ju kunna redigera sin trådstart och lägga in BF-listan där, dock vet jag inte hur många ggr man kan göra det och det både kommer och går en del medlemmar varje dag..

Som en förlåängning på ditt inlägg kanske man skulle kunna ha en sep bf-tråd där man kan lägga till sig själv och länka den tråden i ts?
    VioloLaviose skrev 2014-10-12 22:13:28 följande:

Kollade i kalendern och jag kommer vara i vecka 15 (14+2) på inskrivningen. Känns sent? 

Men å andra sidan; inte lika dryg väntan på UL :)

Imorgon ska jag sluta äta godis. Är verkligen ett godismonster :(

Jag ska ringa imorgon får vi se när jag får skriva in mig.

Lycka till imorgon mot godismonstret
  • Manelma
    Diamant skrev 2014-10-12 22:07:11 följande:

Från vad jag minns i tråden jag va med i för bf jan 2013 så kan man inte uppdatera där uppe hur mkt man vill. Vi skapade till slut en tråd med bara bf lista som man uppdaterade.
  • Aakesson

Hejsan! :) 

Ny på familjeliv och väntar vårt femte barn den 1 juni.
    Vet inte hur man lägger till i bf-tråden men ni får gärna
    lägga till mig!

Bor i Kalmar och är 33år :)

• Diamant
    Manelma skrev 2014-10-12 23:10:39 följande:
    Från vad jag minns i tråden jag va med i för bf jan 2013 så kan man inte uppdatera där uppe hur mkt man vill. Vi skapade till slut en tråd med bara bf lista som man uppdaterade.
    Ah okej!

Annars får man skriva instruktioner till alla så de vet hur man kopierar och klistrar in en text så de kan lägga till sig själva, blir lite tråkigt när folk blir sura för att man missat just deras inlägg om att de vill vara med..

Ska till BM idag, hälsomötet gissar jag och inte inskrivning?

Ska bli skönt att träffa någon som har koll på läget iaf, vaknade med ont i livmodern vilket känns jäkligt läskigt o hoppas att det inte är något allvarligt!

Har sovit oroligt med o vaknat en massa gånger..
  • Milie
    Diamant skrev 2014-10-13 04:35:53 följande:

Ah okej!

Annars får man skriva instruktioner till alla så de vet hur man kopierar och klistrar in en text så de kan lägga till sig själva, blir lite tråkigt när folk blir sura för att man missat just deras inlägg om att de vill vara med..

Ska till BM idag, hälsomötet gissar jag och inte inskrivning?

Ska bli skönt att träffa någon som har koll på läget iaf, vaknade med ont i livmodern vilket känns jäkligt läskigt o hoppas att det inte är något allvarligt!

Har sovit oroligt med o vaknat en massa gånger..

Då måste man komma ihåg att skriva att det bara fungerar via dator också. Av någon anledning blir ju radbrytningarna åt skogen hur man än beter sig med mobiltelefon eller platta.
  • enannanmaria
    Gizza skrev 2014-10-12 18:53:58 följande:

Jättefin BFlista! :)

För att krångla lite kan nån få vara snäll och ta bort mig från 30 maj-2 juni och sätta in mig på bara 30 maj, är rätt säker på att det ligger närmast sanningen... :)

Och när ändå RUL var på tal, här får man det i v 19, nån som är lika långt gången som räknat ut när det är i förhållande till julen? Före? Efter? Efter nyår? Blir bara snurrig när jag ska försöka få det rätr

Dotter 130208 Lillasyskon BF 150530
    Jag BF ungefär samtidigt och ska göra RUL i v.19-20 som infaller i början av januari enligt BM. Kommer att göra KUB i november dock.
  • hemligönskan

Nu har jag en lite konstig fråga.. åt vilket håll pekar er livmodertapp?? Alltså för 1 och en halv vecka sedan pekade den inåt I kroppen och va liksom högt uppe men idag när jag var på toa och kände efter så pekade den neråt mot öppningen och var jättelångt ner?:// kan et vara tecken på missfall eller rör den bara på sig olika genom graviditeten?

• skorstenen
    hemligönskan skrev 2014-10-13 06:03:45 följande:

Nu har jag en lite konstig fråga.. åt vilket håll pekar er livmodertapp?? Alltså för 1 och en halv vecka sedan pekade den inåt I kroppen och va liksom högt uppe men idag när jag var på toa och kände efter så pekade den neråt mot öppningen och var jättelångt ner?:// kan et vara tecken på missfall eller rör den bara på sig olika genom graviditeten?

Jag har inte koll på min tapp. Men har läst en del om det då det fascinerar mig hur kroppen fungerar.

Du ska ju som jag förstått det känna vid samma tidpunkt varje dag då den flyttar sig. Jag tror inte du kan utläsa från tappen om ett ev MF skulle vara på G. Du måste dessutom känna typ varannan dag för att veta. :) Så jag hade tagit ett djupt andetag och inte oroat mig :)