• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Liiten
    VioloLaviose skrev 2014-10-11 17:48:07 följande:

Jag kommer gå i grannbyn då den barnmorskan jag har där är lätt den bästa jag haft (haft 4) . Vi har ju fri vård eller vad det heter så det bör väl inte alls vara något problem, du ska tillochmed flytta dit ju :)

Jo det är sant att jag flyttar dit men känns ändå som att de skulle kunna sätta sig på tvären över att jag just nu bor 45mil där ifrån.. :P
  • Mirella
    VioloLaviose skrev 2014-10-11 17:45:27 följande:

När du vill :) är det första barnet ska du gå på hälsosamtal först i typ vecka 6-11 tror jag, innan riktig inskrivning. Kanske bra o få lite info om mat osv :)

Aha gör man det innan inskrivningen? Usch jag kan inte sånt här det är första barnet och jag blir lite nervig av att inte veta, förlåt
  • Limpan nr2
    carolinheiner skrev 2014-10-11 14:50:04 följande:
    Måste de vara ett missfall? Är de inte bättre att ha liiite is i magen å prata med bm på måndag? Behöver inte betyda mf.. :( vet att de e svårt att tänka så men vill bara peppa dig :) har inte själv upplevt mf.. Men däremot fått föda ett levande barn i v 22.. Så förstår hur de känns att vara orolig över att mista ett barn till..
    Åh jag har också fött ett levande men sjukt barn i vecka 22. Fruktansvärt att vi är fler som varit med om det :(

Nja inte 100% säkert såklart men nästan helt säker. Har ett mf och ett MA i bagaget och båda började precis såhär. Så stiger ju inte hcg heller. Men jag ska ringa spec. mvc nu på måndag. Antagligen kommer de bara säga att jag får vänta och se. Nu väntar jag bara på att det ska komma igång av sig själv och blöda ordentligt.

Tack för omtanken!!
  • VioloLaviose
    Mirella skrev 2014-10-11 17:56:27 följande:
    Aha gör man det innan inskrivningen? Usch jag kan inte sånt här det är första barnet och jag blir lite nervig av att inte veta, förlåt
    Ja nu för tiden, för gjorde man allt på inskrivningen men just kosten är väldigt viktig så de ville väl få in samtal om det tidigt . :)
  • VioloLaviose

Men ush vad otydlig jag är :o

Förr hade man hälsosamtalet på inskrivningen i vecka 12 ca. Men nu gör man det tidigare . Kan se olika ut såklart i olika landsting men generellt ser det ut så i hela landet.

Så ring på måndag :)

• Mirella
    VioloLaviose skrev 2014-10-11 18:15:03 följande:

Men ush vad otydlig jag är :o

Förr hade man hälsosamtalet på inskrivningen i vecka 12 ca. Men nu gör man det tidigare . Kan se olika ut såklart i olika landsting men generellt ser det ut så i hela landet.

Så ring på måndag :)

Ja det ska jag, vad säger man då? Hej jag är gravid vad händer nu eller...
  • VioloLaviose
    Mirella skrev 2014-10-11 18:19:59 följande:
    Du säger "hej jag heter xxx och jag här fått positivt graviditetatest och vill skriva in mig" :) sen leder barnmorskan samtalet därefter :) kan inte gå fel
  • carolinheiner
    Mirella skrev 2014-10-11 18:19:59 följande:
    Du kan även säga som ja sa första gången.. Heej ja heter xxx å ja e gravid.. Vad ska ja nu göra? Hahha alla är vi förstföderskor :)
  • carolinheiner
    Limpan nr2 skrev 2014-10-11 17:57:48 följande:
    Åh jag har också fött ett levande men sjukt barn i vecka 22. Fruktansvärt att vi är fler som varit med om det :(

Nja inte 100% säkert såklart men nästan helt säker. Har ett mf och ett MA i bagaget och båda började precis såhär. Så stiger ju inte hcg heller. Men jag ska ringa spec. mvc nu på måndag. Antagligen kommer de bara säga att jag får vänta och se. Nu väntar jag bara på att det ska komma igång av sig själv och blöda ordentligt.

Tack för omtanken!!
    Hoppas på de bästa att de inte är något.. Å håller tummarna att de klarar sig ..
  • Fröken1987
    MaHo89 skrev 2014-10-11 17:40:07 följande:

Har lite jobbigt med att berätta för släkten. Vi har berättat för våra föräldrar och min syster. Men har en bror som kämpat länge och när de äntligen blev gravida fick de missfall. De är inte så unga heller så förstår att det kan bli känsligt :/

Tänkte iaf vänta till efter UL men det känns jobbigt :(

Ni skulle kunna skicka ett sms och berätta att ni väntade barn. Det hade nog jag uppskattat i deras sits. Hellre det än att vänta med tanke på att de andra vet..Tips bara=)