Inlägg från: VioloLaviose |Visa alla inlägg
  • VioloLaviose

BF Juni 2015

Är det bara kag som inte känner mig svullen eller så i bebismagen? ...

• VioloLaviose
    brallanmallan skrev 2014-10-09 20:03:49 följande:

Okej jag har fått för mig att det är vecka 12-13, gud va lång tid kvar tills v 17-21! ;)

#1099: Jag känner mig inte svullen, knappt något symptom förutom något tröttare och aningen ömma bröst.

Samma som jag då... Men man får kanske vara glad så länge det varar , en dag vaknad man kanske och kan knappt stå upp utan att behöva kräkas :/
  • VioloLaviose

På tal om att ha med partner på vul. Min ska med men förut gick jag själv . Vi ska även ha med vårt äldsta barn på RUL denna gången :) han ska få vänta i väntrummet tills vi vet att bebis är frisk och så, sen ska han få se :)

• VioloLaviose

Fler som fryser? Usch är så frusen av mig... Och började hugga i livmodern idag. Börjar bli orolig nu :'(

• VioloLaviose
    stayyoung skrev 2014-10-11 01:20:28 följande:

Kom precis hem från Akuten

Jag är i v7 (6+4) och fick en mörkröd blödning samt stickningar.

Min man är bortrest och jag grät hysteriskt i en halvtimme innan jag ringde 1177. Sjuksköterskan skrämde livet av mig men ni 2h senare har jag fått se att min bebis mår bra och hjärtat har börjat slå.

Jag skakar fortfarande, men börjar bli lugn. Jag är så glad att allt är bra och vill bara förvarna er att inte få panik ifall ni får en mindre blödning. Självklart ska ni göra det som ni känner att ni behöver i den situationen, men det jag lärde mig av kvällen var att försöka tänka positivt för att inte bryta ihop.

Men jösses. Hade reagerat precis likadant! Så skönt för dig att få bekräftat att liten mår bra :)
  • VioloLaviose

Jag köpte för några veckor sedan en ny vagn till min yngsta som är 2. Innan dess hade vi bara syskonvsgn men den äldre av dem är för stor nu..

Så iaf vi köpte den begagnad och fick med liggdel och ståbräda, åkpåsar, adaptrar till babyskydd OCH babyskydd.

Vi var egentligen klara med barn och hade spiral insatt men strax innan vi köpte vagnen tog vi ut den och nu? Nu behöver vi inte köpa varken vagn eller babyskydd. Bebisen ska ta tvååringens spjälsäng också för bör bebisen kommer är tvååringen närmre tre och får ny säng

Haha vad ska vi förbereda oss med? :) Dock har vi gjort oss av med ALLA bebiskläder men DET är ju väldigt roligt att handla :)

Ja...

Lördagsmorgonstankar från lilla mig!

• VioloLaviose
    Milie skrev 2014-10-11 00:54:45 följande:

Alltså, jag känner mig som en ballong fylld med gas. Är det normalt att svälla upp och bli gasig trots att man äter samma som innan? Jag har aldrig såna här problem annars. Visst är det något hormon som påverkar tarmen? Det är så illa att jag måste gå upp en storlek i arbetsbyxor. Jag var visserligen redan på gränsen mellan storlekarna.

Jag är mullig sedan innan och är glutenintolerant (och laktosintolerant) på väg mot läkning så min mage är allt som oftast lite uppblåst. Men jag har magknip varenda gång jag är gravid i början. Mina tarmar är nog väl beredda från första sekund ägget fastnade (min sjunde graviditet)

Men jag tror uppblåstheten brukar lägga sig ganska snart för dig?

Jag har inga problem med mina byxor som sitter åt, antagligen för jag redan är stor om magen haha
  • VioloLaviose
    MiniCatti skrev 2014-10-11 08:32:31 följande:
    Haha vad praktiskt! Och jag håller med dig, kläder är otroligt kul att köpa :D

Jag längtar tills jag får köpa vagn, säng osv. Kläder har jag massor av däremot.
    Åh har ni fått upp ögonen för någon speciell vagn? :)
  • VioloLaviose

Jag drack inte kaffe förut men nu vill jg ha mest hela tiden... Försöket stilla begäret med te istället men .. Njaaa inte lika tillfredsställande haha

• VioloLaviose
    MiniCatti skrev 2014-10-11 10:13:24 följande:

VioloLaviose

Sist hade jag en Urban Jungle och den var jag riktigt nöjd med. Grymt skön att köra både i stan och på landet. Nackdelen var storleken. Jag vill gärna ha en smidig och liten vagn eftersom jag åker så mycket buss och trängs med folk och andra barnvagnar.

Aha! Bor ni på landet? :)
Svar på tråden BF Juni 2015