Inlägg från: VioloLaviose |Visa alla inlägg
  • VioloLaviose

BF Juni 2015

Återigen bevisar min barnmorska att det är värt att köra några mil til henne istället för att gå lokalt. Hon förstod min rädsla jag har pga min historia och har bokat in ett vul !

• VioloLaviose
    septemberplus skrev 2014-10-13 16:15:36 följande:
    Hej! För snart 4 veckor sedan fick jag ett mf. Förra lördagen var jag inne och gjorde ett vul då mina gravtest blev starkare. Dom sa att det inte fanns några tecken på en ny graviditet. Idag har jag mått illa så jag gjorde ett nytt cb test. Det visade 3+, förra lördagen (8 dagar sedan) visade det 2-3 v. Det måste väl betyda att det är en ny graviditet?
    Känns som det borde visa mindre på de nya testen? 3+ betyder väl att du är (ungefär) minst i vecka 5+ och det är ju innan du fick mf isåfall?  Vilken vecka var du när du var inne på vul?
  • VioloLaviose
    septemberplus skrev 2014-10-13 16:34:44 följande:
    3+ innebär väl att man blivit befruktas för lite mer än 3 veckor sen? Så det kan väl lika gärna varit efter missfallet? Eller har jag fel? Usch vad det här är jobbigt.
    Ja precis, så då skulle du blivit befruktad ganska tätt inpå ditt MF.. Men jag bara tänker ifall det verkligen var ett mf du fick? När jag var i 4+1 tex så kunde läkaren inte avgöra om jag var gravid eller om jag skulle få mens liksom, då hade jag fått 2-3 på digitala.

Jag tycker du ska ringa kk och fråga ifall du får komma och göra ett nytt vul
  • VioloLaviose

Är det någon här som känner sig konstant förkyld, eller något på g som aldrig bryter ut?
    Gahhh...

• VioloLaviose
    Aakesson skrev 2014-10-13 17:38:36 följande:
    Underbart! Vi har en Opel Zafira 7-sits:) Den är suverän. Vad har ni?
    Jag vet Inte om du råkade svara till fel ? ;) hehe. Vi ska köpa ny bil Nämligen , hur är zafirans bränsleförbrukning?
  • VioloLaviose
    Elsa83 skrev 2014-10-13 19:43:13 följande:
    Ja gud ja! Varit nockad sedan onsdags! Galen förkylning. Man har tydligen ett sämre immunförsvar när man är gravid så att man inte stöter bort fostret :)
    Aha! Ja det är ju faktiskt väldigt logiskt. Men usch vad jobbigt det är, vakna med gammalt snor i hals/svalg varje morgon x( (pardon my french)

Haha min söta make körde iväg till affären för att köpa fiberhusk så vi kunde baka lussekatterna ändå, så hade dom inget kvar :(

Så nu står en saffranskladdkaka i ugnen :) :)
  • VioloLaviose

Jag har anlag för tvillingar och jag önskar att det är två jag väntar haha. Helt galet, jag vet.

Men ja. Jag har en känsla av att det är

Ännu en pojke

Svar på tråden BF Juni 2015