Inlägg från: VioloLaviose |Visa alla inlägg
  • VioloLaviose

BF Juni 2015

Har en ihållande spännande känsla i magen.

Alltså inte "wow"spännande utan som att det spänner... Likt sammandragning... Känns inte bra :(

• VioloLaviose
    avenell skrev 2014-10-16 10:12:45 följande:
    Hur gör ni andra med kaffe/te/coca-cola och annat som innehåller koffein?

Jag har begränsat mig till max 1-2 koppar av kaffe eller te per dag. Jag är väldigt sugen på Cola light men det har jag inte druckit alls sedan jag testade positivt.

Jag blir mindre och mindre sugen på kaffe så jag kanske kan byta en kopp mot ett glas cola.

Hur gör ni andra med ert koffeinintag?
    Koffeinfritt kaffe kanske? =)
  • VioloLaviose
    micra skrev 2014-10-15 23:02:45 följande:
    Åh jag blir alldeles nervös när ni pratar om cellprovtagning! Jag har aldrig gjort någon sådan... Vid varje kallelse jag fått har jag varit gravid eller ammat och min barnmorska har sagt åt mig att inte göra provtagningen då och istället boka en ny tid senare. Och sen har jag glömt bort det!

På morgonen när jag precis vaknat och ligger på rygg i sängen med sprängfylld urinblåsa, då känner jag livmodern redan nu. Jättehäftigt! Någon mer som har känt?
    Du måste gå och göra cellprovet, det är så viktigt och världens privilegium vi har. Jag har gjort många, även under graviditeter. <3
  • VioloLaviose
    hemligönskan skrev 2014-10-16 10:10:58 följande:
    Alltså jag är superorolig för mitt vul I eftermiddag... tänk om hjärtat inte slår? Vad fan gör jag då? Tänkte stilla mins nerver och googlade på småblödningar gravid, där kom det ju nästan bara upp hemska grejjer. Guuuuuud.
    Nej googla inte för jössenamn... Vilken tid ska du vara där?
  • VioloLaviose
    hemligönskan skrev 2014-10-16 10:29:42 följande:
    Jag ska vara där 1600, så det är långt tills dess också.. jag är i 5+3. Men hjärtat borde väl ha bildats nu, 22-23 dagar efter befruktning och jag vet att den "blev till" den 18 de september.

Ja Google är verkligen inte your friend när det gäller graviditet...fy. började nästan böla här på jobbet :(
    5+3... Det är rätt tidigt, även om hjärtat börjat slå så är det inte säkert det syns ännu. Min  barnmorska bokade in mig i 7+6 för att vara på säkra sidan. Men ser de inget på dig idag så får du säkert komma tillbaka omk 1-2 veckor och kika igen =)

Google är ALDRIG din friend vid graviditet eller sjukdom .P
  • VioloLaviose
    micra skrev 2014-10-16 18:54:49 följande:
    Märkligt att min barnmorska sagt som hon gjort. Ska prata med henne vid inskrivningen!
    Annars kan Du kanske göra det på efterkomtrollen :)
  • VioloLaviose

Illamåendet kom som ett brev på posten.. Uääärk. Men inte känslig för lukt eller smak ännu det bara ligger där och lurar i magen :/

Däremot tröttheten... Helt sjukt. Sov tre timmar idag :o

• VioloLaviose

Mm min tur att känna noll livsglädje.. Ifrågasätter beslutet att få ett barn till. Fast jag längtat och vill. Hatar hjärnspöken..

Och clementinerna jg köpte på Coop smakar bara vatten :'(

• VioloLaviose

Betalkanaler Hahhahahahah. 

Imorgon ska jag baskemej käka semla. Kom knappt upp ur sängen imorse pga llamåendet.

Vad kul med en bildtråd! Vi kan ju slänga upp UL-bilder och inköp osv där också väl ? =) Roligt !

Svar på tråden BF Juni 2015