Inlägg från: VioloLaviose |Visa alla inlägg
  • VioloLaviose

BF Juni 2015

Men ush vad otydlig jag är :o

Förr hade man hälsosamtalet på inskrivningen i vecka 12 ca. Men nu gör man det tidigare . Kan se olika ut såklart i olika landsting men generellt ser det ut så i hela landet.

Så ring på måndag :)

• VioloLaviose
    Mirella skrev 2014-10-11 18:19:59 följande:
    Ja det ska jag, vad säger man då? Hej jag är gravid vad händer nu eller...
    Du säger "hej jag heter xxx och jag här fått positivt graviditetatest och vill skriva in mig" :) sen leder barnmorskan samtalet därefter :) kan inte gå fel
  • VioloLaviose
    Diamant skrev 2014-10-11 23:51:32 följande:

Hmm, hur var det nu med cravings? Står nu, några minuter innan midnatt och kokar RIS som jag ska blanda med majs, crème fraîche och majonnäs.. Mannen har gått o lagt sig..

Hahahhahahaha :) vilken vecka o dag är du i exakt?
  • VioloLaviose

Men åh vi hittade minstingens överblivna blöjor, storlek 1 (2-4kg) :) nedpackat i en låda nu med allt annat som bebis ska ha : engångsundeelägg och tvättlappar... Ja det är

Typ allt Vi har.

Men så länge bebis inte kommer väga över 5 kilo så har vi blöjor för första två dygnen :)

• VioloLaviose

Känner inget heller (men vet av erfarenhet att det kommer snälla på om 2 veckor) så nu äter jag fan allt jag kommer över hahaha

Förresten jo mina bröst har svullnat ? De var liksom tunna förut, man kunde ana revbenen under. Nu är de fylliga. Ja. Min man hade minsann lagt märke til det

• VioloLaviose

Kollade i kalendern och jag kommer vara i vecka 15 (14+2) på inskrivningen. Känns sent? 
    Men å andra sidan; inte lika dryg väntan på UL :)

Imorgon ska jag sluta äta godis. Är verkligen ett godismonster :(

• VioloLaviose
    Aakesson skrev 2014-10-12 23:14:42 följande:
    Hejsan! :) 

Ny på familjeliv och väntar vårt femte barn den 1 juni.
    Vet inte hur man lägger till i bf-tråden men ni får gärna
    lägga till mig!

Bor i Kalmar och är 33år :)
    Vad kul, vi väntar också femman =) VAD HAR NI FÖR BIL?! :D
  • VioloLaviose
    Gozzan skrev 2014-10-13 09:49:16 följande:

Hej tjejer, eventuellt tråkiga nyheter, har troligast fått missfall under helgen så drar mig tillbaka ett tag. Men vill önska er alla ett stort lycka till :)

Åh :( kram <3
  • VioloLaviose
    Hemlig78 skrev 2014-10-13 10:08:26 följande:

Nu har jag varit på VUL.
    Trodde att jag låg i v 7+6 <-> 8+0 eftersom det var så det var beräknat från ägginstoppningen (IVF), men embryot var bara i v 7+3 <-> 7+4 = 3 -> 4 dagar yngre.
    Hjärtat slog vilket var skönt.

Man är glad och lite orolig att det inte var exakt.

Vad tror ni?

Alltså så tidigt kan det diffa på dagar rejält har jag märkt. Min sista graviditet skulle inte ens funnits när jag plussade om man gick efter vul. Dessutom skiljde det inte flera veckor på ditt foster ändå så, tror definitivt du bara kan släppa det och slappna av :)
Svar på tråden BF Juni 2015