BF Juni 2015
Lite privat fråga men, hur gör ni med sex? Jag/vi har inte vågat alls då jag läst diverse trådar som säger att det kan framkalla missfall. ..
Lite privat fråga men, hur gör ni med sex? Jag/vi har inte vågat alls då jag läst diverse trådar som säger att det kan framkalla missfall. ..
Har ni sett det här förresten? www.aftonbladet.se/debatt/article19196827.ab
Debattartikeln handlar om att en läkare vill receptbelägga paracetamol (ex. Alvedon) för att minska mängden man ger sina barn. Det nämns även gravida i artikeln. Tidigare har det ju varit no-no med ibuprofen men i princip hejdlöst med paracetamol. Kan ju vara värt att bli påmind om att man ska ta det försiktig med all medicin, receptbelagd eller inte.
Vad är det för ärftliga sjukdomar?
Jag skulle så gärna slippa illamåendet. Vågar/orkar knappt hälsa på någon. Vågade inte ens prata med folk i telefon för jag var rädd att avslöja mig. Hela mitt liv går ju ut på att kräkas, så det är lätt hänt att råka nämna.
Men så igår sa sambon att vi åker hem till min bästa kompis och hennes familj. Kräks jag eller försäger mig, så skit samma. Och.. Det gick bra! Att få vara någon annanstans än hemma och prata med någon annan än sambon var underbart!
Jag har hört att illamåendet kommer för typ 75% av alla gravida och att det i regel börjar i vecka 7-9.
Sen tror jag man ska göra så få ultraljud som möjligt. Hur få det är beror ju så klart både på hur man mår fysiskt (tvillingar, blödningar, komplikationer nu eller förr o.s.v.) men även psykiskt (eventuell oro). Hoppas bara inte att man gör ultraljud för roligt.
Jag som bara gnäller kan ju för en gångs skull dela med mig av en positiv tanke. 20%! Det är ju fasiken en femtedel! Även om vi alla inte är exakt på samma så har vi ju ändå kommit en bit på väg.
Här är tråden med listan. www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1
Jag la till dig, Alvolina. Jag tänker att ni som vill läggas till framöver kan skriva att ni vill det i list-tråden. Då blir det ju betydligt lättare att lägga in och den som ska göra det slipper sitta och sålla bland massvis med inlägg.