• Anonym (Yes or no)

Är det nånsin okey att vara otrogen?

Vad säger ni? Är det nån gång "okey" att vara otrogen eller ha ett one night stand.
    Vilken otrohet kan man liksom "försvara" eller är det helt orimligt i ditt tycke? Vad är helt fel enl dig och vad tror du lättare man kan förstå och ev förlåta?
    Vill gärna höra vad andra tycker även om jag redan nu vet att otrohet är fel :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-25 23:45
    Någon som är beredd att förlåta er partner om de är otrogna?
    Isf varför förlåter ni nån som sårat er djupt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-26 13:54
    Haha va kul att det blev ett så hett ämne :)
    Trodde en del bara skulle skriva nej eller ja det är ok men roligt med sån respons:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:55
    Om jag berättar att jag chattar väldigt mkt med en kille och vi är rätt flörtiga mot varandra... Vi pratar verkligen om allt möjligt och oftast alldagliga saker. Vi skickar hjärtan och pussar o kramar. Vi har inte träffats irl utan lärt känna varandra på ett forum. Vi är även överens om att vi vill ha det så. Men...
    Anser ni detta som en form av otrohet? Eller en oskyldig flört?

• Svar på tråden Är det nånsin okey att vara otrogen?
  • Anonym (A)
    Fiona M skrev 2014-09-24 18:08:25 följande:

Eftersom det är ett svek så nej.

Har man en överenskommelse att det ör OK så är det ju inte otrohet.

Är det hämnd/whatever är det ju bättre att lämna istället för att sjunka till samma nivå.

Man kanske inte har modet..? Jag behövde en spark i baken. Otroheten är något av det bästa jag gjort.
  • Anonym (A74)
    Jesssssica skrev 2014-09-24 23:26:30 följande:

Fick jag inget veta så hade jag inte brytt mig om ifall min man var otrogen.

Håller med. Det man inte vet far man inte illa av. Bara det inte slutar med att han lämnar mig.
  • Anonym (Yes or no)
    Anonym (Yes or no) skrev 2014-09-25 02:29:11 följande:

Nej aldrig.

Har vi samma signatur?
  • Anonym (S.h)

Det är väl självklart att det aldrig är "okej" att vara otrogen, vad är det för fråga? Vad är det för mening att vara tillsammans med någon om man ska springa runt och vara otrogen.

• Anonym (Bia)

Jag tycker inte att det är ok någonsin, och det finns inga "förmildrande omständigheter". Vuxna människor får ta eget ansvar. Man gör slut med en innan man börjar träffa en ny. Simple as that.
    Har man det bra i sin relation brukar det inte finnas något "behov" av att springa runt och vänslas åt höger och vänster.

• nevermind
    Haskel skrev 2014-09-24 23:21:30 följande:

Det finns gott om tillfällen då jag skulle se det som förståeligt och förlåtligt att "vara otrogen".

Men vad betyder "otrogen"?
    Några har tidigare i tråden nämnt att det kan vara förståeligt om ens partner slår eller misshandlar en.

ÄR MAN TROGEN, OM MAN SLÅR SIN PARTNER???

• Kräk

Nope. Aldrig okej. Visst kan det finnas omständigheter som är förmildrande och som kan göra det förståeligt och vissa förtjänar nog t o m att bli bedragna. Men det är alltid fel, aldrig okej.

• Aaamanda
    hännrick skrev 2014-09-25 01:45:43 följande:

Otrohet kan generellt aldrig vara okej, visst kan det finnas förmildrande omständigheter och ett fåtal situationer där det får passera helt (det innebär inte det otroheten var okej, bara att omständigheterna var ytterst speciella).

Jag funderade på om det något specialfall, kanske att det är någon speciell person som blir bedragen men jag fick ge upp den tanken. Otrohet är, visade det sig, aldrig okej!

• Johan75

Jag kan tänka mig någon slags teoretisk situation där syftet med otroheten är att skada den andra personen i förhållandet, samt att den personen på något sorts allmänt accepterat vis förtjänar att bli skadad. 

"Rätt" blir det väl aldrig, men "ok" kanske.

Behold, i come as a thief.
  • Hopp o Kärlek

Finns inget svart eller vitt för mig där.... Jag tror att jag skulle ha haft bra mycket lättare att leva med om min man hamnade i säng en gång... ex på en fest. Men som nu var han otrogen i flera månader... Jag har skitjobbigt med det!

Samtidigt så har det gjort att jag för min del skulle kunna gå och vara otrogen... men det är väl mesta delen för att jag känner ett hämd begär utan dess like!!

Så det är väl upp till var och en vad som är ok! För mig har det förstört stora delar av mitt liv!

Svar på tråden Är det nånsin okey att vara otrogen?