Ta steget?
Har varit tillsammans med min älskling i 1,5 år och längtat efter att få bo ihop och bli en familj "på riktigt". Nu i höst börjar det äntligen bli praktiskt möjligt. Till saken hör att han är barnlös (30+) medan jag har två barn sedan tidigare, hos mig varannan vecka.
Jag hade velat flytta ihop redan förra sommaren men har väntat för att ge tid till pojkvännen och barnen att vänja sig vid varann... Jag har "bott" med honom under mina barnlösa veckor redan över ett år, och sen i somras "bor" vi allihop tillsammans redan trots att min gamla lägehet står kvar (halvtom).
Vi har pratat om att skaffa gemensamt barn så småningom, men huset vi nu (nästan) bor i skulle då bli för litet.
Jag är dessutom rädd att han inte är redo att bo med mina barn fullt ut, han har sagt rakt ut att han inte vet om han kommer att orka med 3 barn. Nu var det då meningen att jag skulle säga upp lägenheten och trots att jag längtat så tvekar jag nu. Den kostar och står nästan tom (jag får inte hyra ut den i andrahand) och jag vill ju inte bo där nånsin mer. MEN jag är orolig för att flytta ihop ifall min pojkvän tvekar...? Han är en velig person men jag hade önskat att han inte pratade om mina barn som "inte hur han hade hoppats hans liv skylle bli", som att han hellre hade flyttat ihop med mig utan mina barn.
Förstår ni hur det känns? Jag frågade honom tidigt INNAN vi blev tillsammans om han kan acceptera mina barn och då fick han tid att fundera och tog sitt beslut: att han ville ha oss.
(ibland undrar jag om han bara tänkte med kuken) nu efteråt har han erkänt att han inte då fattade hur jobbigt det skulle bli... Att han blir så trött de veckor barnen är här...
Ska jag våga ta steget o göra denna flytt fullt ut nu? O hoppas det löser sig fast det kan bli surt sa räven...? Eller vad borde jag göra?
Tacksam för tips!