• Themis

Proffsmakeover på 10-åring?

I vår skola diskuteras det en del om när tjejerna ska få börja sminka sig dagligen.

De flesta föräldrar verkar vilja hålla det till 6an-7an, det är inte nyttigt för huden att hålla på, det kostar pengar och de blir säkert fullt tillräckligt utseendefixerade ändå i tonåren.

Så har vi då ett undantag, en förälder som precis tagit en serie bilder och lagt på FB från makeover (proffs-sminkning på salong + hår)  på sin 10-åring. Flickan har även börjat ha smink hemma, leker sminklekar med kompisar och är sminkad på fest.

Vad tycker du om detta?

If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Proffsmakeover på 10-åring?
  • fridlyst
    Lilje skrev 2014-09-28 21:06:15 följande:
    Känner du samma för att köpa nya kläder? Visst har man ju kläder hemma, tunikan från 1997 håller ihop fortfarande, den duger några år till. Ingen behöver egentligen mer än typ 4-5 outfits och ett par skor, allt annat är ytligt. Klippa håret, ansa skägget, köpa nytt där man kan hitta begagnat på myrorna är ju bara bevis på allt som är fel i samhället. Du använder inte smycken, hoppas jag. Dom har ju ingen funktion ens.

Ja, varför lägga massor av pengar och tid på att köpa kläder som dessutom är väldigt tärande jordens resurser? Det är kul???
  • fridlyst
    puss skrev 2014-09-28 21:24:41 följande:
    Eller konst eller inredning? För att det är KUL?? Hell no.
    Vad är det du försöker säga? Du utstöter mest åsikter som du framställer som fakta och ställer obegripliga frågor. Kan du inte svara på frågor och föra ett resonemang istället.

Konst har inget med detta att göra.

Vill du även avslöja anledningen till att lägga ner massor av pengar och tid på att köpa nya möbler och skaffa nya kök vart femte år. Det är också mycket tärande på miljön. Det är kul ?!?
  • puss
    fridlyst skrev 2014-09-28 21:34:57 följande:
    Vad är det du försöker säga? Du utstöter mest åsikter som du framställer som fakta och ställer obegripliga frågor. Kan du inte svara på frågor och föra ett resonemang istället.

Konst har inget med detta att göra.

Vill du även avslöja anledningen till att lägga ner massor av pengar och tid på att köpa nya möbler och skaffa nya kök vart femte år. Det är också mycket tärande på miljön. Det är kul ?!?
    Jag kan omöjligen svara på varför folk köper nya kök. Väldigt märkligt att du ställer den frågan till mig.
  • fridlyst
    puss skrev 2014-09-28 21:42:28 följande:
    Jag kan omöjligen svara på varför folk köper nya kök. Väldigt märkligt att du ställer den frågan till mig.
    Ja, det var ju märkligt eftersom du inte kan svara på någon fråga.
  • puss
    fridlyst skrev 2014-09-28 21:45:57 följande:
    Ja, det var ju märkligt eftersom du inte kan svara på någon fråga.
    Är det märkligt för dig att jag inte kan svara på varför andra byter kök? Nu känns diskussionen både ot och väldigt underlig.
  • fridlyst
    puss skrev 2014-09-28 21:50:36 följande:
    Är det märkligt för dig att jag inte kan svara på varför andra byter kök? Nu känns diskussionen både ot och väldigt underlig.
    Nej, det var märkligt att jag frågade dig eftersom du ju inte kan svara på någon fråga, eller förstå ett svar heller för den delen. Men du är säker jättesnygg i din nya stringtrosa och läppglans...
  • vampyria2
    fridlyst skrev 2014-09-28 20:09:39 följande:
    Vet inte vart jag sagt det men visst handlar det ofta om att inte duga som man är. Om man sminkar sig för att man tycker att man annars inte är fin nog och måste ändra sitt utseende för att vara vacker så handlar det ju om att inte värdera sig själv lägre. Att sminka sig innebär ju till viss del att dölja sitt ansikte och förändra det.  Vad som är vackert handlar ju också mycket om vad som är rätt för tillfället och osäkra personer är ju mer benägna om att göra "rätt"
    Oj vad jag blir trött på såna här inlägg, du har helt fel i dina tankar här faktiskt.
    Jag är 42 år gamla och sminkar mig så gott som varje dag för jag vet att jag ser bättre ut med lite smink på mig, jag vet till hundra procent att jag duger och är lika mycket värd även utan smink för mitt värde sitter inte i mitt utseende men jag tycker att det är kul att se så bra ut som jag bara kan så varför skulle jag inte göra det som jag kan för att det blir så?

• fridlyst
    vampyria2 skrev 2014-09-28 21:55:40 följande:
    Oj vad jag blir trött på såna här inlägg, du har helt fel i dina tankar här faktiskt.
    Jag är 42 år gamla och sminkar mig så gott som varje dag för jag vet att jag ser bättre ut med lite smink på mig, jag vet till hundra procent att jag duger och är lika mycket värd även utan smink för mitt värde sitter inte i mitt utseende men jag tycker att det är kul att se så bra ut som jag bara kan så varför skulle jag inte göra det som jag kan för att det blir så?
    haha, för att det är kul..ja, det är ju den vanliga förklaringen man brukar få från er smink och mode-tjejer...
  • Philanthropy
    fridlyst skrev 2014-09-28 21:59:29 följande:
    haha, för att det är kul..ja, det är ju den vanliga förklaringen man brukar få från er smink och mode-tjejer...
    Är inte det väldigt logiskt, att det är kul att se bra ut?
  • vampyria2
    fridlyst skrev 2014-09-28 21:59:29 följande:
    Mode-tjejer muhaha joo det är jag i ett nötskal :p

Ja jag tycker att det är jätte kul att känna mig fräsch och jag har mörka ringar under ögonen, är röd runt näsan, inga ögonfransar alls att tala om och ljusa ögonbryn som knappt syns så jag ser väldigt trött och sliten ut utan lite smink, varför skulle jag gå omkring utan det när det tar mig fem min att fixa och gör att jag känner mig så mycket fräschare under hela dagen...men åter igen så sitter inte mitt värde i mitt utseende men jag kan inte förstå varför jag skulle gå omkring och se sliten ut bara för att visa att jag minsann är trygg i mig själv *skakar på huvudet*
Svar på tråden Proffsmakeover på 10-åring?