• Malinka87

IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15

Hej på er alla där ute i höstrusket!
    Äntligen har kallelsen inför ett första möte inför IVF på Sahlgrenska kommit och den 4 november är det dags. Mycket tankar som flyger i huvudet. Letar nu efter forum-kamrater som gör/kommer göra sin IVF på Sahlgrenska nu under hösten/vintern och vill följas åt.
    MVH

• Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15
  • LadyMaria
    Malinka87 skrev 2015-02-06 09:39:45 följande:

Då var det dags för testdag imorgon. 2 lååånga veckor har gått. Tant röd har hållt sig borta. Symtom, nja. svårt att säga vad som är vad. Men imorgon vet jag :) Dessa grav-test, som de senaste fyra åren visat minus, är ju inte mina bästa vänner direkt. Så det är med skräckblandad förtjusning. Verkligen. Tur att det är lördag och att vi har helgen på oss att smälta resultatet oavsett.
    Hoppas ni andra oavsett vart i behandling ni befinner får lite ro i helgen.
    Kram!

Håller tummarna hårt!
  • Luthien87
    Happyland skrev 2015-02-06 11:47:57 följande:
    Hur har det gått? Kram!
    kärolajnan skrev 2015-02-04 14:36:46 följande:

Hemkommen från Sahlgrenska där vi varit på äggplock. Förra gången var det väldigt jobbigt och gjorde väldigt ont. Då fick de ut 6 ägg men inget blev befruktat. Fick bytt från Gonal F till Menopur.

Denna gången gjorde det knappt ont alls och jag var mycket piggare efteråt. Fick dock bara ut 3 ägg men jag får hoppas att det räcker.

Blöder fortfarande, blod blandat med typ ägglossningsflytningar. 
    Skall testa i morgon när sambon är hemma. 

Vad jag än trodde att jag kände innan, så är det borta nu. Skulle bli väldigt förvånad om det är positivt i morgon... Återkommer!
    Läs gärna min blogg om min IVF-resa: langtanefterbebis.se
  • Happyland
    Luthien87 skrev 2015-02-06 12:12:34 följande:
    Blöder fortfarande, blod blandat med typ ägglossningsflytningar. 
    Skall testa i morgon när sambon är hemma. 

Vad jag än trodde att jag kände innan, så är det borta nu. Skulle bli väldigt förvånad om det är positivt i morgon... Återkommer!
    Vet hur jävligt det där är... Har gjort den här resan gånger flera för många år sedan. Men hoppet är det sista som överger en... Kram!
  • Luthien87
    Tog mitt test idag, på RD16. Tyvärr var det negativt.

Blir att ringa Sahlgrenska på måndag och boka in nästa behandling. 
  • Malinka87

Testdag. Inte Gravid. Livet är fruktansvärt orättvist. Än har inte mensen kommit, direkt börjar man tänka, det kanske finns hopp än? finns det någon därute som testat positivt efter R15? Det blir allafall att sticka till apoteket och köpa några stycken test. Annars kontakta med Sahlgrenska på måndag och hoppas på våran plutt som vi har i frysen. Tung dag.

• Luthien87
    kärolajnan skrev 2015-02-07 14:35:32 följande:

Fick ju som bekant aldrig komma till Sahlgrenska för återföring igår. Livet känns tungt idag.

Knåpade ihop en blogg om vår resa och om våra tankar inför framtiden.

http://narlangtanblirforstor.blogg.se/?tmp=734859

Än så länge har jag bara hunnit skriva ett inlägg men fler kommer.

Åh, jag förstår dig helt! Så var det för oss förra gången (våran första). 

Skall läsa din blogg. Jag har bloggat i ca 1 år nu, om vår resa, och jag upplever att det hjälper att kunna skriva av sig. 

Massa kramar! 
  • Happyland

Tråkigt att höra att ni testat negativt.

Stor kram till er!

Samma till dig, kärolajnan... Kram!

• Gweny

Uch tråkigt för som fått negativa besked!! Måtte det vända mot det bättre nu i tråden!

Svar på tråden IVF Sahlgrenska Hösten/Vinter 14/15