• enånittitre

När blir SD största partiet?

Sverigedemokraterna växer så det knakar och i den senaste undersökningen hamnar partiet på 16,7%
    www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Sverigedemokraterna-far-16_7-prosent-i-ny-maling-7743223.html

Frågan är inte längre om utan när partiet kommer vara största partiet i riksdagen.

Kommer de övriga partierna respektera folkets röst den dagen partiet blir största valda parti eller kommer de gadda samman sig och fortsätta sin nedmontering av det svenska samhället?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blir SD största partiet?
  • Jupiter
    Ingram skrev 2014-10-15 16:11:20 följande:
    SD kommer att växa under en period men när folk inser att de inte är "rebelliska" och "fräcka" när de röstar på SD så kommer deras siffror att krympa.
    Jag säger inte att partiet inte kommer vara kvar i riksdagen efter 2022 för det tror jag absolut att de kommer vara, men då kommer de också ha tappat en stor del av väljarna om jag tar mig friheten att spekulera.
    Det finns bara en viss tid människor kan rösta på såna partier, sedan går det över till sina "riktiga" partier eller satsar på vad som anses lite rebelliskt just då.
    Bra analys! 
  • enånittitre
    Jupiter skrev 2014-10-15 16:25:54 följande:
    Bra analys! 
    Knappast någon vidare bra analys!
    Ny demokrati var fräcka, kom in och åkte ut. Det samma gjorde även Miljöpartiet när de kom in första gången.

Sverigedemokraterna kom in, dubblade sitt valresultat och fortsätter att växa!
  • Jupiter
    enånittitre skrev 2014-10-15 16:29:40 följande:
    Ny demokrati var fräcka, kom in och åkte ut. Det samma gjorde även Miljöpartiet när de kom in första gången.

Sverigedemokraterna kom in, dubblade sitt valresultat och fortsätter att växa!
    Jag tror det är den mest korrekta analysen här, om det är det eller inte kan vi väl enas om att varken du eller jag vet.
    Att de dubblat sitt valresultat betyder inte att de kommer göra det igen, som sagt folk tycker att de är "fett coola" och lite speciella nu när de tagit avstånd ifrån etablissemanget och röstat på SD.
    Ju längre tiden går så kommer folk inse att rösta på sd inte gör dem tuffare eller gladare och då överger man dem.
    Fortsätter man också "ta avstånd" ifrån rasism så kommer de tappa väljare fortare...
  • enånittitre
    Jupiter skrev 2014-10-15 16:33:01 följande:
    Jag tror det är den mest korrekta analysen här, om det är det eller inte kan vi väl enas om att varken du eller jag vet.
    Att de dubblat sitt valresultat betyder inte att de kommer göra det igen, som sagt folk tycker att de är "fett coola" och lite speciella nu när de tagit avstånd ifrån etablissemanget och röstat på SD.
    Ju längre tiden går så kommer folk inse att rösta på sd inte gör dem tuffare eller gladare och då överger man dem.
    Fortsätter man också "ta avstånd" ifrån rasism så kommer de tappa väljare fortare...
    Du kanske nyss fyllt 18 eftersom du känner folk som röster på dem föra att de är "fett coola"?!
    Jag är själv 50 och de personer jag pratat med röstade i första hand på dem för att de känner en stor oro över den stora asyltillströmningen.
  • manmanne
    enånittitre skrev 2014-10-15 16:29:40 följande:
    Tror inte jag heller. De rensar ju ut smuts ur partiet, så redan nu är de mindre häftiga än andra partier som konkurrerar om den bemärkelsen. I takt med att det blir mer klart att de kommer att stanna, torde de även få fler "seriösa" människor att våga anta olika uppdrag. Problemet att man tvingas ta in mycket drägg för att täcka en valseger, torde minska.
  • Jupiter
    enånittitre skrev 2014-10-15 16:38:23 följande:
    Du kanske nyss fyllt 18 eftersom du känner folk som röster på dem föra att de är "fett coola"?!
    Jag är själv 50 och de personer jag pratat med röstade i första hand på dem för att de känner en stor oro över den stora asyltillströmningen.
    Nej då jag är 10 år äldre än så men tänkte jag skulle hålla mig på en nivå som SD- väljare förstår, jag menar eftersom de har sämst utbildning (tillsammans med Vänsterpartiets väljare) så har de väl även sämst ordförråd. 
    "De jag pratat med" säger du, haha säger jag och sedan säger jag okej!
  • enånittitre
    Jupiter skrev 2014-10-15 16:46:47 följande:
    Nej då jag är 10 år äldre än så men tänkte jag skulle hålla mig på en nivå som SD- väljare förstår, jag menar eftersom de har sämst utbildning (tillsammans med Vänsterpartiets väljare) så har de väl även sämst ordförråd. 
    "De jag pratat med" säger du, haha säger jag och sedan säger jag okej!
    Min gamla mattelärare sa:
    "Matematik är 5% inspiration och 95% transpiration"

Att bli akademiker kan vilken vilken nolla som helst bli, det handlar bara om att ge sig fan på att klara av studierna! -Utbildning har inget med intelligens att göra!

Har själv varit lågutbilda arbetare från början och läst in en högskoleexamen när kroppen började säga ifrån. (Ovanstående påstående är härmed bevisat!)

• Jupiter
    enånittitre skrev 2014-10-15 17:14:48 följande:
    Min gamla mattelärare sa:
    "Matematik är 5% inspiration och 95% transpiration"

Att bli akademiker kan vilken vilken nolla som helst bli, det handlar bara om att ge sig fan på att klara av studierna! -Utbildning har inget med intelligens att göra!

Har själv varit lågutbilda arbetare från början och läst in en högskoleexamen när kroppen började säga ifrån. (Ovanstående påstående är härmed bevisat!)
    Jasså det sa den, min mattelärare i gymnasiet hette Gun.

Nej vilken nolla som helst kan inte bli akademiker och såklart det har men intelligens att göra, även om motståndarna som inte klarat skolan såklart hävdar något annat.
    Men de mest framgångsrika människorna på vår jord har en sak gemensamt och det är utbildning.
  • Anonym (P.Stone)
    Ogago skrev 2014-10-15 14:16:57 följande:
    Har ingen som helst betydelse i sammanhanget. Höga representanter av SD tar till järnrör som ett gäng skinnhuven som springer omkring. SD-medlemmarna skriker 'blattehora', 'fitta' och 'babbe' som dom rasister dom är och representerar.

Men det hedrar dej att du vill kännas till järnrörsskandalen. Inte alla SD-sympatisörer gör detta. Björn Söder är en av dom som verkar tappat minnet, en skam för Sveriges talmän.
    Jadu... Du växte inte upp på 80 och 90-talet va?

Om du jämför Ekeroth och Almqvist med brölande skinheads från den tiden så har du ingen större koll och är förmodligen född i mitten av 90-talet eller nåt.

Läs på, snälla du, och jämför dagens Sverigedemokrater med till exempel SMR eller Combat 18 så kommer du att förstå vilka ljusårs skillnader det är.

Rätt ska vara rätt, vad man än tycker om SD.
Svar på tråden När blir SD största partiet?