• enånittitre

När blir SD största partiet?

Sverigedemokraterna växer så det knakar och i den senaste undersökningen hamnar partiet på 16,7%
    www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Sverigedemokraterna-far-16_7-prosent-i-ny-maling-7743223.html

Frågan är inte längre om utan när partiet kommer vara största partiet i riksdagen.

Kommer de övriga partierna respektera folkets röst den dagen partiet blir största valda parti eller kommer de gadda samman sig och fortsätta sin nedmontering av det svenska samhället?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blir SD största partiet?
  • Gert

Segern är vår, segern är vår, vi har vunnit, segern är vår! 

Det här måste firas! Skål 

16,6%! Snart går SD om Moderaterna om de inte redan har gjort det. Fantastiskt! Solig

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Inte förvånad att svensk media inte tar upp det. För att få reda på hur svenska verkligheten ser ut måste man börja läsa norsk media! Vi lever i ett konstigt land.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert

Oh du ljuva gula stapel! Så vacker du är när du reser dig högre och högre upp. Sky´s the limit.

• Anonym (**)

Hur kan ett parti bli störst mellan 2 val? Det är ju bara valresultaten som räknas.

• Anonym (P.Stone)

Aldrig tror jag. Men jag kan ha fel

• Ogago

Dom kommer aldrig att bli störst. In your dreams only.

När vanliga Svenssons får veta att SD har sina rötter i den nazistiska ideologin och att SD är i grunden ett rasistiskt parti, då kommer intresset för SD att minska.

87 procent av de svenska väljarna röstade på annat. 87 procent minns Tyskland under andra världskriget.

• Skuld

Jag tror att det kommer krävas något hyfsat omvälvande innan SD blir största parti, en invasion, ett inbördeskrig, en naturkatastrof, eller liknande.

Tyvärr är det ju också dit vi barkar hän...

• Rataxes

Rusningen beror naturligtvis på människors okunskap och rädsla för det okända, vilken trots intensiv upplysning av någon anledning tilltar år för år. Men bara att ta nya tag. Kanske dags att införa obligatoriska mångfaldssamtal på alla arbetsplatser.
    Varje stadsdel kunde också utrustas med mångfaldsombudsmän dit människor kan vända sig, om de hör någon i omgivningen yttra sig på ett sådant sätt att denne behöver ytterligare lite skolning i tolerans. De som sätter sig på tvären utgör en konflikthärd på sin arbetsplats och bör därför avskiljas från denna.

Endast så kan vi bevara ett öppet och tolerant samhälle.
    Om du tar dig dina mörkblå glasögon, så ser världen klarare / tydligt budskap från miljöpartist...
  • Anonym (P.Stone)
    Ogago skrev 2014-10-15 09:23:41 följande:

Dom kommer aldrig att bli störst. In your dreams only.

När vanliga Svenssons får veta att SD har sina rötter i den nazistiska ideologin och att SD är i grunden ett rasistiskt parti, då kommer intresset för SD att minska.

87 procent av de svenska väljarna röstade på annat. 87 procent minns Tyskland under andra världskriget.

Det går inte att jämföra och ju fler som påstår det som du gör ju fler röster får SD
Svar på tråden När blir SD största partiet?