• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

lantlivet skrev 2014-11-22 14:07:02 följande:

Klart det kommer funka! :) än är det inte försent.

Känns bara sjukt hopplöst... Varje månad är testerna helt blanka.. Besvikelse varje gång. Börjar bli riktigt deprimerad för tänk så går det inte ens med pergotime? Kommer bli helt knäckt om detta inte fungerar... =(

Detta är ju det enda man tänker på nu... Som de senaste 2 åren.
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-22 14:19:50 följande:

Jo jag vet känslan. Men visst va de endast enkelkur du åt nu?

Ja tro inte denna kur hjälper för mig. Enkel kur. Känner ju inget i äggstockarna längre. Men de kommer fler månader. Har vi orkat till nu så orkar vi alla kurer vi kan få :)

Ja, min första enkelkur! Blev så himla hoppfull när jag fick ägglossning (aldrig haft innan!). Hade sex 2 dagar innan äl och på äl-dagen så borde ju ändå räckt? Men trodde inte denna kuren skulle ge oss ett barn.

Har fått 3 månader enkelkur och skulle ringa om det ej tog sig... Antar min pco inte var så allvarlig då hon sa att det antagligen skulle ta sig den första eller andra gången...

Det är bara så himla jobbigt allt. Ha sex när man inte orkar eller vill, hålla koll med tester och inte släppa tanken varje gång man går på toaletten.. Fan mer jobb än de flesta tror.
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-22 15:09:37 följande:

Jo många blir chockade när ja saft som det är på jobbet. Å de är endå gamla. Men ni kommer få eran bebis. Ge inte upp hoppet. Var din kille oxå kollad förresten? Så att han inte har problem med sina simmare. Eller dina äggledare?

Hon gjorde bara vul på mig och konstaterade pco. Kollade inte mannen då han gjort tjej gravid 2 gånger (abort och missfall) dock är detta 6-8 år sedan.. Hon sa att om inte dessa enkelkurer och dubbelkur i framtiden hjälper så ska de kolla mannens simmare.. Hon ansåg att det var mitt "fel" att vi inte fick barn och håller med henne. Hon var supersnäll och gullig och peppade oss. Så vi får väl se, men absolut besviken över äl men ingen graviditet (än iallafall äl+11)
  • SsaraL
    Kingston skrev 2014-11-23 15:29:00 följande:

Kan det vara så att pergotime hämmar ägglossning? Någon som vet?

Jag har alltid fått utslag på CB äl-test men däremot får jag aldrig blinkande gubbe... Bara en fast, glad gubbe.

Jag får oftast utslag på dag 17 vilket jag tycker är liten sent?!

Men på första kuren Pergo fick jag aldrig en glad gubbe (kan kanske bero på att jag började testa lite sent, på dag 13?).

Nu på kur nr.2 så har jag testat sedan dag 9 och har ännu inte fått något utslag.

Börjar misströsta!!

Enligt min gyn så sa hon att jag inte skulle oroa mig om jag inte fick äl första gången jag testade pergotime. Det är inte alla som får det de första gångerna för kroppen inte förstår att du ska ha ägglossning trots läkemedel. Tycker inte du ska oroa dig. Är det första kuren? Om inte: kontakta din gyn och fråga! Är du på typ kur 3 och aldrig fått äl känns det ju konstigt..
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-23 19:24:51 följande:

Ja det vill jag med.

Nån mer än jag som fått mer flytningar med pergotime?

Jag fick mycket flytningar! På äl-dagen dick jag en tjock slemmig flytning, som jag aldrig haft innan. Sen efter det mjölkiga, vilket jag ALDRIG har!
  • SsaraL

Bim imorgon. Önskar fan att ett mirakel kommer och ger mig ett plus. Ska dock ej testa fören helgen om mensen inte kommit. (Tror dock den gör det :(

• SsaraL
    monn skrev 2014-11-24 10:41:43 följande:

Känns det som om den skall komma? Allt är möjligt nu när du haft äl!! Har hört att det är ca 30% chans! Och det är ju 100% chans mer i jämförelse med innan när du ej hade äl! :)

Tror inte jag är gravid. Men är fruktansvärt svullen pch varit sedan äl! Förväntar mig en riktig monstermens denna månaden haha!
  • SsaraL

Inte vår tur denna månaden heller.... Vin idag och mensen kom :( Känns ju ännu mer besviken eftersom jag hade ägglossning.... Fan :(

• SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-25 10:06:50 följande:

Visst hade ni bara haft sex på äl dagen om ja inte minns fel. ? Kanske de.r därför. Behövdes mer än en gång . Nästa månad får ni ligga i så tar det sig! Nu får du ju börja på en ny kur så än är inte hoppet ute :)

Jag fick tom ring nu på morgonen men det är ju bara cykeldag 11 idag så ja hade inte så stora förhoppningar :) kanske blir nå i slutet på veckan ist.

Ja, känns bara så himla surt! Trodde det var vår tur :(
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-11-25 12:33:49 följande:

Jo jag förstår det :) nästa gång får ni se till att tajma lite bättre bara :) en månad är bättre än 6, nästa gång går det! Då får vi ha sex varannan dag från sista mensdagen ;)

Haha ja, vi har kört varannan dag i typ 2 år nu! S det är standard om sambon inte är på jobbresa ;)

Min "mens" är fruktansvärt konstig dock.. Har inte alls mycket och blir typ bara skimmer av rosa på tampongen.. Brukar alltid få rikligt med mens första dagarna. Kanske pergotime?
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014