• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

För allas information fick jag min mens idag, inte varit så lycklig över att få den som idag. Hahah ;)

Så om 5 dagar börjar min pergostart! Ska bli så himla spännande om jag får ägglossning.

Pratade med en bekant vars 4(!) vänner ätit pergotime och alla fått barn inom 3 månader. Hoppas, men förväntar mig ingen graviditet detta året för vill inte bli för besviken :(

• SsaraL
    monn skrev 2014-10-24 09:39:49 följande:

Gött att den kom tillslut :)

Det med dina vänner låter ju positivt och hoppfulllt för oss alla! Frågan är om de tog enkel eller dubbel dos. Man har ju läst runt lite, och dubbel dos verkar vara mer effektiv :)

Alla hade fått enkel dos! (Tyvärr lyckades inte min vän pga det var hennes mans "fel")
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-10-24 11:37:17 följande:

Vi har börjat utredningen nu och kommer få möte bokat i nov där vi kommer gå igenom planen och isf så får jag pergotime då utskrivet då jag har pco och inte haft ägglossning på flera år tydligen. Fick veta de i april och vi har försökt skaffa barn i 1,5 år. Bara våra provresultat har kommit in så ska vi på möte. Men ja ska inte ta blodprov förrän till veckan.

Så nu början den väntan på mötet. Små.mål. Förhoppningsvis gravid innan årets slut! Om mensen vill komma någorlunda. Har ganska oregelbundna blödningar.

Spännande!

Hoppas ni får pergotime utskrivet och det funkar! :) är så spänd inför min första kur nu!
  • SsaraL
    tjejmedpco skrev 2014-10-24 20:38:24 följande:

Vi höll också på ett tag innan jag fick veta att jag hade pco. Jag har inte haft regelbunden mens någon gång och har flera gånger varit till läkare och försökt få svar på vad som var fel men har då  bara fått höra "det kan vara så". Men tidigare i år träffade jag en som sa att jag hade pco, skönt att äntligen få ett svar :)

Hoppas att du får börja i november! :)

Jag fick svar direkt efter vul att jag hade pco. Det såg min gyn direkt?
  • SsaraL
    tjejmedpco skrev 2014-10-25 07:29:25 följande:

Dom gjorde aldrig något vul på mig. Dom tog bara olika blodprover och sa att inget var fel. Men det hjälper ju inte att vara bitter i efterhand, nu vet jag ju vad som är felet iaf :)

Oj, ja det är väl olika från olika. Har inte fått ta blodprov och ska inte på vul för att se om jag haft ägglossning nu efter Pergo.
  • SsaraL

Då har jag börjat med pergotime! Nu hoppas vi bara jag får ägglossning på stickorna så man ser det fungerar. Känns så sjukt att det finns piller som sätter igång äl såhär! ;) (men bra såklart !!)

Ska ni alla på vul efter pergotime för att se om ni haft ägglossning? Jag ska ta äl-tester för att kolla ägglossning och när jag är säker så ska jag ringa kliniken för ett vul månaden efter. Förstod inte varför, men antar det är om jag inte blir gravid eller?

• SsaraL
    monn skrev 2014-10-28 05:59:33 följande:

Hoppas :) jag skulle inte göra vul, bara ägglosstester som du.

Jag är på cd 21, har inte fått ägglossning än och börjar tappa hoppet för att det skall ske denna månad. Jag brukar ha en cykel på 30-35 dagar.

Ge inte upp hoppet! Händer det inte nu händer det nästa månad. Vet hur jävligt det kan vara med att inte se äl eller bli gravid, och jag hatar folk som säger "tänk positivt" men det är enda saken man ska göra! Vägra bli deppig. Det är fruktansvärt och man blir bara besatt av tanken på barn och då gör allt ondare när inget händer.
  • SsaraL
    monn skrev 2014-10-28 19:27:07 följande:

Tack! <3 jag försöker, men det är inte så jävla lätt när alla runtomkring en antingen är gravida, har barn eller blir gravida på rullande band! Vi ser framåt helt enkelt :)

Samma sak här. Min vän ska gifta sig i december och sedan börja på en bebis. DÅ kommer jag bli så himla sårad, löjligt men sant, om de blir gravida innan oss. :(

Hade tänkt börja med äl-tester 7 dagar efter sista pillret. Kanske försent? Vill ju inte slösa, men det kanske man borde just denna månaden? ;)
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-10-29 18:27:25 följande:

De är verkligen jättejobbigt när alla runt om blir gravida, nu har jag tyr att ja inte bor i närheten av alla mina vänner som blivit gravida,men då finns ju alla sociala medier istöllet. Men ja börja känna mig bättre att hantera alla gravida nu, tog avstånd till alla förut. Men nu är vi så pass nära det själva. Å ibland tänke ja att, tänk dom som längtar och inte har en partner eller där de ej är eniga och är runt 30 å de börja kännas att de är nu LR aldrig, då har vi rött tur endå som är så pass unga . De får mig lite mer avslappnad :)

Sitter nu här med en värkande arm efter blodprovet idag. Nu får de gärna gå fort till nästa vecka! Då är förmodligen provsvaren klara

Jo, vi bor också ifrån alla som skaffar barn (sambons vänner). Mina vänner är lite unga ännu, "bara" 23 år - medan sambon är 33 år. :)

Så jag kan ju inte heller gosa med bebisar, men det kanske bara är bra då?! ;)
  • SsaraL
    monn skrev 2014-10-29 17:43:28 följande:

Ja man blir sårad, men man vill ju vara glad för sina vänner också. Så kluven :/

Jag har läst att det tar 4-11 dagar efter sista tabletten för ägglossningem att sätta igång, så det körde jag efter, dock sade min gyn att jag skulle testa dag 6,8,10,12 osv och de andra dagarna 5,7,9,11 osv månaden efter :)

Hoppas den kommer för dig :)

Min sista är imorgon. De smakar SKIT? Smälter ju jättesnabbt =D

Då börjar jag testa med mina billiga på måndag och sen mina clearblue när jag börjar närma mig 10-11!

Så himla skönt att ha någon att prata med om detta. INGEN av mina vänner förstår. De flesta pluggar och har inga förhållanden. Min sambo är den enda som förstår, men ändå förstår ingen av oss att vi inte kan få barn utan hjälp. Men jag antar det är bra att vi försökt så pass länge - som min sambo säger är vi redan föräldrar efter denna tiden men utan barn.
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014