• SsaraL

Pergotime start Oktober 2014

Armin15 skrev 2014-10-19 09:49:55 följande:

Jag har haft oregelbundna menstruationer länge. Kunde ha haft cykel på över 43 dagar. Ibland kunde jag blöda konstant i 3 v. Så jag vet hur pinligt det är ! Min första kur tog jag VUL o det visade 2 mogna ägg - blev noll barn. Andra pergotime kuren (nuvarande kur) tog jag inget VUL - vet inte hur många ägg :-/ men tror jag missade min ägglossning.

Åh, okej.

Ja, Pergo ökar ju inte chansen till barn, det är ju fortfarande 20% chans som alla andra som har normal ägglossning. :)

Ingen mens i sikte ännu!

Funderar på att köpa ägglossningstest inför pergotime nu, men vet inte om de ger utslag pga pco? Men de borde ju ge utslag OM jag får ägglossning med pergotime, eller? Tänkte köpa DYRA denna gången med dubbel hormonindikator.. Fast de är ju så jävla dyra :/
  • SsaraL
    Armin15 skrev 2014-10-19 16:34:09 följande:

tycker det e så krångligt med ägglossningstester.. har läst på amerikanska hemsidor o svenska; egenltigen om man orkar o kör varannan dag är det en mkt mer säker metod än ägglossningstest. hur mkt kostar ett dyrt test med dubbelindikator ?

Jo, vi kommer köra varannan dag ändå. Men vill vara säker och iaf pricka in rätt dag!

10 st för typ 379:- :(
  • SsaraL
    monn skrev 2014-10-19 19:18:10 följande:

Jag har pco och min barnmorska sade att jag skulle köpa ägglossningstester, så jag tror ju de kommer ge utslag :) även om de inte gjort det än, men månaden är ju inte slut än... ;) jag kör på vanliga cb digital!

Ja min gyn sa att jag kunde testa, men att det ibland inte ger utslag trots jag haft äl. Får köpa de där dubbel hormonindikator så jag kanske kan lita på testerna hihi!
  • SsaraL
    tjejmedpco skrev 2014-10-19 20:57:38 följande:

Hej,

Tänkte hoppa in i den här tråden om det går bra :) Har länge bara läst trådarna, men tänkte att det kunde vara kul att ha någon att prata med om allt man går igenom.

Jag ha fått konstaterat pco och har ätit pergotime 4 gånger. Det var först på tredje kuren som jag fick ägglossning. Nu är jag inne på 5:e kuren. Är inne på dag 12 nu och ska snart börja med ägglossningstester.

Välkommen hit! =)

Vilka ägglossningstester körde du med? Vilken dag fick du utslag?
  • SsaraL
    I have a kid skrev 2014-10-19 22:57:42 följande:

Hoppar in i tråden Tagit 7 kurer pergotime

( Men vill vara med iaf)

Av dom 7 kurerna så har jag fått 3 ägglossningar bekräftat av blodprov. Det för att dosen varit för låg !! jag behöver 2 tabletter för att ägglossa

( äl-tester fungerar inte på mig) fått 1 sträck alltid, trots att blodprov visat på äl.

i oktober tog jag dubbeldos  och vet att jag har nu 1, 2, eller 3 ägg som lossnat

Välkommen hit!

Vi ska köra varannan dag men fortfarande ta tester för att inte missa dagen jag ägglossar, om testerna ens visar något :) Väntar nu bara på min mens som är suuper sen och inget plus på gravtest senaste idag.
  • SsaraL
    tjejmedpco skrev 2014-10-20 20:58:56 följande:

Tack! :)

Jag köpte några billiga på någon sida. Men den här gången har jag börjat testa med den dyrare modellen med dubbel hormonindikator. Tycker dom billiga kan vara så svåra att tyda ibland.

Jag har fått utslag dag 17-18..

Okej, då får jag beställa dubbel hormon då också för att vara säker! Får aldrig utslag med billiga tester, antagligen pga pco men lär nog inte fungera så bra under pergotime heller får jag för mig..
  • SsaraL

Hur går det för er tjejer? Ingen mens i sikte ännu, mer än en vecka sen! (Inget på gravtesten heller, sååååå segt att vänta!)

• SsaraL
    monn skrev 2014-10-22 21:35:39 följande:

Men! Hoppas den kommer snart. Jag är på cd 15, ej haft ägglossning ännu :)

Hur länge har du testat med ältest?
  • SsaraL
    Armin15 skrev 2014-10-23 19:19:22 följande:

Jag har BIM på måndag. Kommer inte testa fören på onsdag. Är trött på negativa tester. Har inte tagit gravid test på 7 månader. Har inte gått miste om någonting :-/

Har haft försenad menstruation på 9 dgr sen har mensen kommit. Jag har med andra ord tappat hoppet.

Håller tummarna! Vet hur jävligt det är att få negativa test HELA tiden....
  • SsaraL
    lantlivet skrev 2014-10-23 21:52:18 följande:

Får ja hoppa in trots att pergotime starten blir kanske i nov ? Känns onödigt att starta en tråd :)

Absolut får du hoppa in!

Ska du börja efter novembers mens?
Svar på tråden Pergotime start Oktober 2014