• Anonym (Trött)

brakat loss

Jaha nu har det brakat loss igen.
    Bonus kommer o går som man vill. Mig lyssnar man på om det innebär medhåll eller ja. Skolan sköter man si o sådär. Skolkmail två ggr i veckan ca i perioder.
    Har sagt åt min man att ta ett snack med sitt barn då jag känner att jag inte orkar med längre. Slutade med att han ifrågasatte mig o undrade varför jag mår bra av att leta fel på hans barn.
    Leta fel? Det är väll inte jag som skickar mail ifrån skolan. Det är väll inte jag som hittar på barnets attityd osv
    Slutade med att jag fick utbrott då jag väntat länge på att min man ska reagera hur barnet är och sen ger mig skit för allt.
    Min man gick o la sig o jag sitter här.
    Varför varför är det så farligt att sätta sig ner med sitt barn och stampa ner foten?

• Svar på tråden brakat loss
  • Anonym (blä)
    Anonym (Trött) skrev 2014-10-26 22:09:42 följande:
    Tror att vi tycker lika!
    Det gör vi, det handlar inte om några revolutionerande krav du ber om utan om vanligt enkla regler som bör gälla vare sig det är bonus eller biobarn i ens hem.

Det är meningen att alla ska må bra i ett hushåll, din man bör skärpa till sig och ta förädlrarollen på allvar för sitt barns skull, han är inte en kompis utan en förälder, att barnet skolkar och inte visar respekt för någon mm visar ju på att din man har misslyckats kapitalt och vem går det ut över sen? jo barnet

samhället curlar inte - detta är något föräldrar måste lära sig, det blir ett bryskt uppvaknande för dessa barn sen när samhället ställer krav på dom

• Anonym (Hm,,)

Det finns i regel mer än en sanning. Här får man alltid ta del i endast en. Skulle man i det här fallet få höra pappans, så kanske man lättare skulle förstå hans reaktioner.

• Anonym (blä)
    Anonym (Hm,,) skrev 2014-10-26 22:33:09 följande:

Det finns i regel mer än en sanning. Här får man alltid ta del i endast en. Skulle man i det här fallet få höra pappans, så kanske man lättare skulle förstå hans reaktioner.

men trots att du inte ens har hört mannens version utan bara ts så har du ju redan bestämt dig vilken 'sanning' du tror på, du har ju till och med redan ifrågasatt ts egna känslor och tankar för du tror dig veta bättre än ts angående vad hon tycker om saker och ting

kanske du är lite färgad pga av personliga erfarenheter? själv har jag varken bio eller bonus och ser det hela lite mer opartiskt och inte med föräldraglasögon på

• Anonym (Hm,,)
    Anonym (blä) skrev 2014-10-26 22:40:54 följande:
    men trots att du inte ens har hört mannens version utan bara ts så har du ju redan bestämt dig vilken 'sanning' du tror på, du har ju till och med redan ifrågasatt ts egna känslor och tankar för du tror dig veta bättre än ts angående vad hon tycker om saker och ting

kanske du är lite färgad pga av personliga erfarenheter? själv har jag varken bio eller bonus och ser det hela lite mer opartiskt och inte med föräldraglasögon på

Min erfarenhet hämtar jag från det verkliga livet. Jag köper aldrig rakt av vad en person berättar som är i konflikt med en annan Gör du?. Att det finns en version till brukar alltid framgå, när man pratat med båda. Det är säkert inte annorlunda i det här fallet. Skillnaden är bara att här får alltid en stå oemotsagd. Det finns kanske en orsak till att mannen här verkar frustrerad och irriterad. Han kanske mest har fått höra gnäll och klagomål på sitt barn, Det vet vi inte, och kommer heller aldrig att göra.

• Anonym (Trött)

Du har så rätt det finns en orsak.

Orsaken är att min man tycker synd om barnet.

Orsaken är att min man är rädd att barnet ska välja att bo hos sin mamma på heltid.

Min man ser inte o hör inte när det gäller detta barn men han har en fantastisk hörsel o syn när det gäller andra personer.

Det är väldigt konstigt kan jag tycka. Han har väldigt mycket åsikter om andra men ser inte själv vad som försegår.

Ni som tycker att jag gnäller och skäller mm när man säger ifrån o ingen lyssnar slutar man då att säga ifrån o låter saken bero? Eller ska man återigen ta upp saken?

Säger man att barnet ska sluta att svära så himla mycket femtioelva gånger ska man då låtsas att inte höra gången därpå?(ett exempel)

• Anonym (Trött)
    Anonym (blä) skrev 2014-10-26 22:25:41 följande:

Det gör vi, det handlar inte om några revolutionerande krav du ber om utan om vanligt enkla regler som bör gälla vare sig det är bonus eller biobarn i ens hem.

Det är meningen att alla ska må bra i ett hushåll, din man bör skärpa till sig och ta förädlrarollen på allvar för sitt barns skull, han är inte en kompis utan en förälder, att barnet skolkar och inte visar respekt för någon mm visar ju på att din man har misslyckats kapitalt och vem går det ut över sen? jo barnet

samhället curlar inte - detta är något föräldrar måste lära sig, det blir ett bryskt uppvaknande för dessa barn sen när samhället ställer krav på dom

Tycker inte heller att kraven är för stora. Sen förstår jag inte varför regler mm ska vara skillnad i en familj när det finns fler barn?

Häpnadsväckande att en del till o med läser in att biomamman ska klaga på våra barn eller vad det stod?

Att de läser in att biomamman ....., vad jag vet så har jag inte klagat på biomamman?
  • Anonym (Trött)

några år är det du som sitter där med barn som inte alls gör som dom blir tillsagd, och då vill du antagligen inte att bonusbarnets mamma skal komma med förmaningar och klagomål jämt. (Citat)

• Anonym (acc)
    Anonym (Trött) skrev 2014-10-27 06:11:00 följande:

Du har så rätt det finns en orsak.

Orsaken är att min man tycker synd om barnet.

Orsaken är att min man är rädd att barnet ska välja att bo hos sin mamma på heltid.

Min man ser inte o hör inte när det gäller detta barn men han har en fantastisk hörsel o syn när det gäller andra personer.

Det är väldigt konstigt kan jag tycka. Han har väldigt mycket åsikter om andra men ser inte själv vad som försegår.

Ni som tycker att jag gnäller och skäller mm när man säger ifrån o ingen lyssnar slutar man då att säga ifrån o låter saken bero? Eller ska man återigen ta upp saken?

Säger man att barnet ska sluta att svära så himla mycket femtioelva gånger ska man då låtsas att inte höra gången därpå?(ett exempel)

Åh vad jag känner igen det här!

Det finns nog ingen enkel lösning tyvärr... jag har inte hittat någon i alla fall.

Mitt sätt att hantera det är att strunta i allt som enbart får konsekvenser för barnet ex skolgången. Förklara för de andra barnen i familjen att jag inte tycker skolk etc är ok men att jag inte bestämmer över det äldsta barnet.

Och sedan kräva av min man att han agerar när barnet gör sånt som går ut över syskonen. Jag kan svälja en del dåligt beteende mot mig ibland, jag är vuxen, men när barnet är otrevligt mot yngre syskon då kräver jag att min man säger ifrån, annars gör jag det. När han insåg att jag menade det och jag gjort det vid några tillfällen så började han faktiskt agera! Och beteendet mot syskonen blev då bättre.

Men lätt är det inte.
  • Anonym (Trött)

Ja usch vi är nog några stycken som har det såhär.

Jag har inväntat hans reaktion i årtal men är jag tyst så säger han inget.

Jag frågar honom om det är ok det barnet gör nej säger min man och sen händer det inget.

Det tafatta beteendet emot barnet gör att jag känner att jag är gift med en fegis en fegis som aldrig försvarar mig.

Skulle någon bete sig illa emot honom så försvarar jag ju han

• Anonym (acc)
    Anonym (Trött) skrev 2014-10-27 11:01:20 följande:

Ja usch vi är nog några stycken som har det såhär.

Jag har inväntat hans reaktion i årtal men är jag tyst så säger han inget.

Jag frågar honom om det är ok det barnet gör nej säger min man och sen händer det inget.

Det tafatta beteendet emot barnet gör att jag känner att jag är gift med en fegis en fegis som aldrig försvarar mig.

Skulle någon bete sig illa emot honom så försvarar jag ju han

Jag förstår hur du tänker.

Men sluta invänta mannens reaktion.

Tänk ut ett återkommande beteende som barnet har och som går ut över syskonen. Ta upp det med mannen och säg att nästa gång barnet gör/säger xx så kommer jag att säga så här: "lämpligt svar". Och sedan gör du det.

Min man insåg snabbt att jag menade det jag sa när jag agerade så :) och det fick faktiskt fart på honom att prata om uppträdande med sitt barn. Bättre hörsel fick mannen också på köpet :)
Svar på tråden brakat loss