• Anonym (Trött)

brakat loss

Jaha nu har det brakat loss igen.
    Bonus kommer o går som man vill. Mig lyssnar man på om det innebär medhåll eller ja. Skolan sköter man si o sådär. Skolkmail två ggr i veckan ca i perioder.
    Har sagt åt min man att ta ett snack med sitt barn då jag känner att jag inte orkar med längre. Slutade med att han ifrågasatte mig o undrade varför jag mår bra av att leta fel på hans barn.
    Leta fel? Det är väll inte jag som skickar mail ifrån skolan. Det är väll inte jag som hittar på barnets attityd osv
    Slutade med att jag fick utbrott då jag väntat länge på att min man ska reagera hur barnet är och sen ger mig skit för allt.
    Min man gick o la sig o jag sitter här.
    Varför varför är det så farligt att sätta sig ner med sitt barn och stampa ner foten?

• Svar på tråden brakat loss
  • MrsC74
    Anonym (Lägg ner) skrev 2014-10-31 06:45:17 följande:
    Lägga sig i ? Förlåt. Jag har bott tillsammans med min bonus och hans pappa i 12. Bonus är 18 nu. Han bor varannan vecka. För att det ska fungera med alla så måste alla " lägga sig i" som du kallar det. Dvs jag har lika stor rätt att säga till som hans binuspappa. Vi bonusföräldrar är inte bara några trasor som man kan kasta fram och tillbaka. Vi ska visas lika mycket respekt som övriga familjemedlemmar. Jag är med och betalar för barnet. Han bor i mitt hus. Användbar ett rum. Äter av maten. Shampoo etc etc. Detta gör jag med glädje för jag min bonusson är min familj.

Om alla vuxna agerade vuxna och slutade tävlar så hinka mycket i bio och bonustermer och vem som får göra vad skulle alla familjer fungera bättre. Finns många fall där en bonusförälder är mycket bättre än en bio.

Så lägga sig i. Jo då det får man. Annars fungera det inte för någon.
    Bra skrivet. Så fungerar det här

Också. Går utmärkt. Alla har samma rätt. Bio bonus barn. Handlar inte om att lägga sig i
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-10-31 07:37:15 följande:

Ojdå, så med tanke på att det är Du och pappan som fostrat denna odrägliga (i Dina ögon) unge tillsammans kan man ju lätt förutse att era gemensamma ungar kommer bli lika odugliga när dom blir äldre. Trist

Odräglig? Vad jag blir trött att så fort någon säger något om bonusbarn eller kräver något så summerar man det med odräglig och drar paralleller med biobarnet.

Läs innan du skriver inlägg i trådar
  • Ess
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-10-31 07:37:15 följande:
    Ojdå, så med tanke på att det är Du och pappan som fostrat denna odrägliga (i Dina ögon) unge tillsammans kan man ju lätt förutse att era gemensamma ungar kommer bli lika odugliga när dom blir äldre. Trist
    Här drar vi paralleller mellan äpplen och elefanter.
    Ts barn har inte samma gener, inte samma personlighet, och kommer inte att bo regelbundet hos mannens ex. Du ser inte den stora skillnaden, trots att den hoppar upp och biter dig i näsan??
  • Anonym (Hmmm)
    Ess skrev 2014-10-31 10:04:48 följande:

Här drar vi paralleller mellan äpplen och elefanter.

Ts barn har inte samma gener, inte samma personlighet, och kommer inte att bo regelbundet hos mannens ex. Du ser inte den stora skillnaden, trots att den hoppar upp och biter dig i näsan??

Ts och hennes man har fostrat bonusen tillsammans. Hur barnet fungerar hos biomamman framgår inte, men att det inte fungerar i ts familj är tydligt.

Ts och mannen kommer fostra de gemensamma ungarna också, det är EXAKT samma sak. De barnen kommer inte heller kunna städa eller gå till skolan, de kommer vara elaka m.m. De får ju samma fostran!!
  • Iam
    Anonym (Hmmm) skrev 2014-10-31 14:49:40 följande:

Ts och hennes man har fostrat bonusen tillsammans. Hur barnet fungerar hos biomamman framgår inte, men att det inte fungerar i ts familj är tydligt.

Ts och mannen kommer fostra de gemensamma ungarna också, det är EXAKT samma sak. De barnen kommer inte heller kunna städa eller gå till skolan, de kommer vara elaka m.m. De får ju samma fostran!!

Ts har ju inte fostrat... det är ju en del av problemet, att hon inte släpps in i den delen. Läs på!
  • Ess

Att ts har uppfostrat hans barn stämmer ju inte alls. Han blir ju skitsur om ts öppnar munnen och säger något annat än hur enastående duktig xx är.

Så, nej jag köper inte alls ditt resonemang. Har själv barn ihop med en som har barn sen innan som jag inte är speciellt imponerad av, och det ÄR skillnad mellan de gemensammas och hans tidigares uppfostran, personlighet mm. Det går bara inte att jämföra.
  • Anonym (Lägg av)

Undrar fortfarande vad du menar med ditt inlägg till mig.
  • Anonym (Trött)

1. Nej vi har inte uppfostrat tillsammans

2. Nej det fungerar inte hemma hos oss

3. Ja vi uppfostrar gemensamma barn

4. Nej de får inte samma uppfostran för bonus får ingen uppfostran alls.

5. Nej de får inte samma uppfostran för det krävs fyra ggr så mkt av ett barn som är sju år yngre än bonus av pappan
  • Anonym (Trött)

Jag funderar o funderar o har bestämt mig jag tänker fråga min man rakt ut om han verkligen älskar mig.

Gör han det så är detta mitt sista försök. Jag ska försöka att lägga handen ifrån bonus, detta innebär att min man får sköta ALLT. Tänker heller inte jobba ihjäl mig med det andra. Vi bor här alla och ska vi vara en familj får alla hjälpas åt.

Vill min man dalta med bonus så varsågod men ingen ska beskylla mig och jag har all rätt i världen att säga ifrån om det drabbar mig eller mina barn. Kan inte jag få yttra mig så har vi ingen framtid.

Ska jag lära mig att behärska min ilska så måste min man lära sig att prata o lyssna innan jag exploderar.

Jag vägrar att bli styrd av en tonåring. I min värld så kretsar inte allt omkring denna tonåring.

Detta är sista chansen. Jag anser att jag gör fel i att explodera när jag blir arg men om man kollar på vad orsaken är så kan ju min man stävja explosionen.

Han har gått runt o varit tyst i en vecka nu.

Det räcker!

Tack snälla underbara ni för era inlägg. Tänker fortsätta skriva för ni ger mig stöd. Önskade att jag kände er allihop så man kunde bolla med några som vet vad man pratar om...

• Påven Johanna
    Anonym (Trött) skrev 2014-11-01 08:10:01 följande:

Jag funderar o funderar o har bestämt mig jag tänker fråga min man rakt ut om han verkligen älskar mig.

Gör han det så är detta mitt sista försök. Jag ska försöka att lägga handen ifrån bonus, detta innebär att min man får sköta ALLT. Tänker heller inte jobba ihjäl mig med det andra. Vi bor här alla och ska vi vara en familj får alla hjälpas åt.

Vill min man dalta med bonus så varsågod men ingen ska beskylla mig och jag har all rätt i världen att säga ifrån om det drabbar mig eller mina barn. Kan inte jag få yttra mig så har vi ingen framtid.

Ska jag lära mig att behärska min ilska så måste min man lära sig att prata o lyssna innan jag exploderar.

Jag vägrar att bli styrd av en tonåring. I min värld så kretsar inte allt omkring denna tonåring.

Detta är sista chansen. Jag anser att jag gör fel i att explodera när jag blir arg men om man kollar på vad orsaken är så kan ju min man stävja explosionen.

Han har gått runt o varit tyst i en vecka nu.

Det räcker!

Tack snälla underbara ni för era inlägg. Tänker fortsätta skriva för ni ger mig stöd. Önskade att jag kände er allihop så man kunde bolla med några som vet vad man pratar om?

Men vänta med att göra det där. Ni har en alldeles för infekterad situation nu för att det där ska kunna bli mottaget på något annat sätt än de sätt ni redan nu förhåller er till varandra. Det var det jag menade med mitt förra inlägg, det blir bara kollision och sårade känslor när du fortsätter att ta upp en sak ni inte kan prata om. 

Jag tycker absolut att du ska säga det du skrivit om här, men för mig som kikar på det du skriver och som inte är inblandad i konflikten utan ser den utifrån är det uppenbart att det inte kommer att bli bättre av att du lyfter det du vill säga innan ni hittat en ö av lugn i relationen. Han kommer att känna sig anklagad och han kommer att uppfatta det du säger som om du avskyr hans tonåring, du kommer att känna dig frustrerad, missförstådd och verkligen inte älskad (ens om han skulle svara att han älskar dig) eftersom dialogen inte fungerar er emellan nu och för att ämnet är exakt detsamma som det varit under - vad jag förstår - en längre tid. 
Svar på tråden brakat loss