• Anonym (Kollega)

Min kollega klär sig äckligt.

Jag blir lite äcklad av min kollega, trots att jag är man. Hon är runt 50 år. Hon har alltid på sig såna här svarta finbyxor av mjukt material...ungefär samma material som män har på kostymbyxor, om ni förstår vad jag menar.

Hon är ganska rund i kroppen. Det äcklar mig att hon drar upp så högt att hennes vakna snyns. "Bullarna" på vaginan framhävs och man ser nästan sträcket...camel-toe tror jag det kallas?

Hur som haver...det äcklar mig. Jag vet inte ens hur man framför det. Jag är 30 år och vill inte vara respektlös mot en gammal kvinna. Vad säger man liksom..."din bulle syns"? Nej men, vad gör jag? En annan kollega till mig har också uppmärksammat det men han går i gång på det.

• Svar på tråden Min kollega klär sig äckligt.
  • Anonym (Kollega)

Men det spelar ingen roll. Hon är ingen typ som står på sig och konfronterar folk. Hon är ganska tyst av sig så jag tror faktiskt inte att hon konfronterar någon! Och so what om hon konfronterar, ingen kommer ju veta vem det är som skrivit lappen. Det är inte direkt så att jag med glädje kommer att räcka upp handen om frågan ställdes om vem som skrev lappen...

• Anonym (m)
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-28 17:29:46 följande:

Men det spelar ingen roll. Hon är ingen typ som står på sig och konfronterar folk. Hon är ganska tyst av sig så jag tror faktiskt inte att hon konfronterar någon! Och so what om hon konfronterar, ingen kommer ju veta vem det är som skrivit lappen. Det är inte direkt så att jag med glädje kommer att räcka upp handen om frågan ställdes om vem som skrev lappen...

Hade du gjort likadant om hon istället hade varit en kvinna som fallit dig i smaken utseendemässigt?

För mig låter det som att du stör dig på hennes utseende.
  • Anonym (....)
    Mandel skrev 2014-10-28 17:02:10 följande:

Märkligt att hon själv inte känner att det skaver!?!
    Eller hon kanske går och småmyser dagarna i ända genom att ha byxgrenen gnidandes där?

Ibland oroar jag mig att det ska vara så på mig fast jag inte märker det... Byxor, speciellt jeans, har en tendens att åka upp i skrevet på mej av ngn anledning...vet inte om det beror på mina breda höfter kanske som drar tyget så. ofta så skaver de utan att det blir camel toe eller ser konstigt ut, men om jag sätter mig ner i vissa ställningar så kan byxorna skära in lite i musen ibland kan jag märka. Inte kul! :(   Skulle inte gilla en sån lapp utan hellre en liten hint om att byxorna är för tajt/att jeans ofta skaver etc... så hade jag fattat att ngt var fel... jag skulle gärna vilja veta ifall jag gick runt med cameltoe,
  • Anonym (Kollega)
    Anonym (m) skrev 2014-10-28 17:36:53 följande:

Hade du gjort likadant om hon istället hade varit en kvinna som fallit dig i smaken utseendemässigt?

För mig låter det som att du stör dig på hennes utseende.

Ja svarar ärligt på din fråga: nej, jag hade inte stört mig ifall hon föll i min smak. Men nu är kvinnan gammal och jag tycker inte det är passande. Min åsikt som sagt.

Jag sa inget illa. Hon ska vara glad att det finns kollegor som vägar säga till henne så hon slipper skämma ut sig i sociala sammanhang. Det är ta min fan mer pinsamt av folk som bara förhåller sig passiva och inte påtalar fel vilka en person inte själv kan se.
  • Anonym (m)
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-28 17:56:39 följande:
    Ja svarar ärligt på din fråga: nej, jag hade inte stört mig ifall hon föll i min smak. Men nu är kvinnan gammal och jag tycker inte det är passande. Min åsikt som sagt.

Jag sa inget illa. Hon ska vara glad att det finns kollegor som vägar säga till henne så hon slipper skämma ut sig i sociala sammanhang. Det är ta min fan mer pinsamt av folk som bara förhåller sig passiva och inte påtalar fel vilka en person inte själv kan se.
    Ja,där ser du att problemet ligger hos dig som måste göra en stor sak om någon som själv inte faller dig i smaken!

• Anonym (*)
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-28 15:45:17 följande:

Idag lämnade jag en lapp på hennes skrivbord där jag skrev "vi kollegor respekterar ditt klädval och din rätt till fritt val, men i förevarande fall vill vi påpeka att vi skulle uppskatta om du inte drog åt byxan så hårt just för att undvika att könet ska synas. Vi respekterar som sagt klädvalet och förstår så klart ifall du inte lagt märke till detta. Vänliga hälsningar, kollegorna" .

Jag skrev "vi kollegor" i syfte att hon inte ska kunna peka ut just mig. Det är bättre att hon tror att alla tycker så än att bara jag tycker så, dessutom vill jag undvika att det skapas en ond spänning mellan mig och henne. Då är det bättre att hon tror att vi alla pp kontoret tycker så.

Men gud vad fegt och fjantigt. Och hur usel och respektlös är man inte om man drar in kollegorna i detta som enbart är ditt problem? Hoppas chefen kommer på dig och att du får sparken, eller åtminstone en ordentlig tillrättavisning. Du skapar medvetet ordentligt dålig stämning på din arbetsplats pga din diagnos, vilken den nu är.
  • Stårschan
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-28 17:29:46 följande:

= Läs: "Jag uppfattar henne som ett lämpligt mobboffer eftersom hon är av den typen som ändå inte säger emot. Om någon tar upp detta kommer jag att spärra upp ögonen och se oskyldig ut, men gärna hånflina åt tanten när ingen annan ser så att hon börjar lipa"
  • Anonym (fegt)

Ok det där var fjantigt, fegt o elakt. Dessutom ljög du ju på lappen när du skrev "vi kollegor".

• mpermper
    Anonym (Kollega) skrev 2014-10-28 17:56:39 följande:

Ska hon vara glad att det finns kollegor som vågar säga till henne? Vad menar du? Du menar väl inte dig själv? Att lämna en anonym lapp på någons ord är inte synonymt med att våga säga till. Tvärtom. Det är skitfegt och fjantigt.
  • korvinella1

Det här var en vidrig läsning TS... speciellt när du skriver "bullarna på vaginan framhävs"... Får en bild i huvudet, och det känns bara usch! Du kunde bara skrivit att vaginan syns.

Svar på tråden Min kollega klär sig äckligt.